خانه / آموزشی / اقتصاد بهداشت و درمان / دیدگاه: طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است.

دیدگاه: طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است.

دکتر پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد، گفت: بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت بوده و طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است.

طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد، گفت: قانونگذار به طور روشن روش‌ها و متدهای مورد نیاز برای اجرای طرح تحول سلامت را تبیین و تشریح کرده است اما متاسفانه نحوه اجرای این طرح اشتباه است و اظهارات اخیر وزیر بهداشت در مورد عدم همراهی بیمه نتیجه رویکرد اشتباهی است که دولت در نحوه اجرای این طرح در پیش گرفته است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت است و اگر به این روش ادامه داده شود کل بودجه دولت نیز جوابگوی طرح تحول سلامت نخواهد بود.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه قانون برنامه طرح تحول سلامت راهبردهای مختلف و اولویت‌ها و دستورالعمل‌ها مشخص شده و اصول مدیریتی نیز بیان شده است و در این طرح خرید خدمت و پرداختی‌ها طبق یک سیستم مشخص باید صورت می‌گرفت.

پدیده زیرمیزی با طرح سلامت متوقف نمی‌شود

بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت است و اگر به این روش ادامه داده شود کل بودجه دولت نیز جوابگوی طرح تحول سلامت نخواهد بود

وی گفت: در حال حاضر بدون توجه به سطح‌بندی و تعریف سیستم ارجاع پذیرش و پرداخت ۹۵ درصدی بیماران صورت می‌گیرد و پدیده زیرمیزی نیز متوقف نخواهد شد و با سیستم فعلی سیستم ناعادلانه افزایش می‌یابد.

طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است

پزشکیان با اشاره به طرح پزشک خانواده اظهار داشت: طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است که در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و اجرا نمی‌شود و این در حالی است که پزشک خانواده تعاریف خاص خود را دارد.

این مطالب را نیز ببینید!

چرا بزرگترین طرح نظام سلامت ایران چنین وضعیتی دارد؟

اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان زیر ذره بین شورایعالی سازمان چرا بزرگترین طرح ...