خانه / آموزشی / سوالات آزمون میان ترم برنامه ریزی استراتژیک

سوالات آزمون میان ترم برنامه ریزی استراتژیک

آزمون مجازی میان ترم برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در نظام سلامت

با سلام.

دانشجویان عزیز؛

لطفا فقط جواب سوالات را در مدت زمان ۳۰ دقیقه در همین پست، ارسال دارید.

نام و نام خانوادگی خود را درج کنید.

ساعت شروع امتحان ۶ بعد از ظهر جمعه ۴ اردیبهشت و ساعت خاتمه ۶ و سی دقیقه ی بعد از ظهر همان روز است.

 

۱) یک شرکت داروسازی با خرید و تاسیس داروخانه ای در سطح شهر تصمیم به ارتباط مستقیم با مشتری ها نموده است. این اقدام مبتنی بر کدام استراتژی ست؟

 

۲) شرکت بیمه ی تکمیلی خصوصی سپهر تعداد نمایندگی های خود را در شهرها ی جنوبی کشور ۱۰ درصد افزایش داده است. این تصمیم کدام نوع استراتژی را مطرح می کند؟

 

۳) یک زایشگاه تصمیم به خرید شرکتی کرده که نرم افزار آموزشی پیشگیری های از بیمارهای زنان تولید می کند. این تصمیم گویای کدام استراتژی است؟

 

۴) چه زمانی یک سازمان به استراتژی های تدافعی روی می آورد؟

 

موفق باشید

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه تدریس دکترخلیل علی محمدزاده(نیمسال اول ۴۰۳-۱۴۰۲) 

برنامه تدریس استاد دکترخلیل علی محمدزاده  نیمسال اول ۴۰۳-۱۴۰۲: مقطع دکترای تخصصی: اقتصاد بهداشت و ...

۲۸ دیدگاه

  1. استراتژی متمایز سازی استفاده میکند که شرکت وارد بازاریابی محصول خود و بدست اوردن بازار بزرگ برای محصول خود با استفاده از سرویس به مشتریان به سودهای بیشتری دست پیدا کمد
    ۲- استراتژی رسوخ در بازار با بالا بردن سهم بازار برای محصولات و خدمات خود با افزایش نمایندگی های خود در این منطقه زمینه بازاریابی را در این منطقه افزایش می دهد
    ۳- با استفاده از استراتژی همگون محصولات خود را افزایش داده و خدمات جدیدی را ارایه می دهد که مرتبط میباشد.
    ۴- زمانیکه یک شرکتی برای پیشگیری از افت سود با شرکت دیگری نیاز به حمایت وجود داشته باشد و یا در تجدید ساختار در فعالیت ها و هزینه در جهت پیشگیری از افت سود و یا نیاز به واگذاری بخشی از شرکت و در نهایت زمانی که به دلیل ورشکستگی سازمان باید منحل شود آن سازمان میبایست استراتژی تدافعی مناسب با مشکل پیش بینی کند.

  2. ۱٫ یکپارچگی عمودی به پایین – به دست آوردن مالکیت یا افزایش کنترل بر سیستم توزیع یا خرده فروشی
    ۲٫ رسوخ در بازار – بالا بردن سهم بازار برای محصولات یا خدمات کنونی از طریق تلاشهای بیشتر بازار یابی
    ۳٫ متمایز سازی پورتر
    ۴٫ زمانیکه در بیرون از سازمان تهدید ودر داخل سازمان ضعف وجود دارد از این استراتژی استفاده می شود.

  3. حمیدرضا نوری

    سوال اول:یکپارچه سازی رو به جلو یا پایین
    سوال دوم:رسوخ در بازار_از انواع استراتژی متمرکز
    سوال سوم:استراتژی تنوع_تنوع گرایی همگون
    سوال چهارم:رقابت چند شرکت کوچک با رقیب بزرگ,عدم سود کافی علیرغم شایستگی در کسب وکار,شکست استراتژی های قبلی شرکت,عملکرد ضعیف در یک بخش از شرکت,نیاز به منابع مالی ناشی از واگذاری بخشی از شرکت

  4. محمد جواد زارعی

    ۱ – استراتژی یکپارچگی عمودی به پایین
    ۲ -استراتژی توسعه بازار ( از انواع استراتژیهای متمرکز)
    ۳-استراتژی تنوع همگون ( از انواع استراتژیهای تنوع)
    ۴-زمانیکه از محیط بیرونی مورد تهدید قرار گیرد و از محیط درونی ضعف داشته باشد

  5. سولماز محمدي

    ۱)یکپارچگی عمودی به پایین
    ۲) از نظر مناطق جغرافیایی جدید توسعه بازار و همچنین از نظر بالا بردن سهم بازار رسوخ در بازار
    ۳)تنوع همگون
    ۴)زمانی که ما در داخل سازمان ضعف وجود داشته باشد و د ر خارج سازمان تهدید وجود داشته باشد از استراتژی تدافعی استفاده میکنیم.

  6. روح الله قاسم پور

    ۱-استراتژی در عمل
    ۲-استراتژی توسعه بازار
    ۳- تنوع گرایی همگون
    ۴-زمانی که سازمان در شرایط ضعف و تهدید قرار کیرد از شرایط تدافعی استفاده میکند

  7. آزیتا کاروان زینب

    ۱٫یکپارچگی عمودی به بالا رو به عقب

    ۲٫رسوخ در بازار

    ۳٫استراتژی که تنوع همگون

    ۴٫زمانی که درون ضعیف و بیرون تهدید باشد

  8. فاطمه زهرایی بخش

    فاطمه زهرایی بخش –
    ۱استراتژی رو به جلو یعنی ارتباط با مشتریان در سطح پایین تر
    ۲-استراتژی تهاجمی
    ۳- استراتژی رو به با لا یعنی تهیه اغلام مصرفی توسط خود شرکت
    ۴- زمانی که سازمان از فرصت های خود مطلع ولی رقبا ومحیط خارجی یا قویتر ویا فابل پیش بینی نیستنند استفاده میشود تا حداقل خسارت به سلازمان وارد شود

  9. سمیرا اعتصامی نیا

    ۱- رسوخ در بازار
    ۲- توسعه بازار
    ۳- پکپارچه سازی رو به جلو
    ۴- زمانی که سازمان با تهدید مواجه باشد و نقاط ضعف آن بیشتر نقاط قوت باشد با استراتژی تدافعی روی می آورد.

  10. حمیدرضامحسنی

    حمیدرضا محسنی
    ۱- تنوع گرایی همگون
    ۲- توسعه بازار
    ۳- تنوع گرایی غیرهمگون
    ۴- زمانیکه از درون ضعف داشته باشد و از محیط بیرونی نیز تهدید داشته باشد، استراتژی های تدافعی پیش می گیرد. در حقیقت در این هنگام است که اقدام به بودجه بندی می نماید.