خانه / اخبار / مستند «حکمت در طبابت»

مستند «حکمت در طبابت»

پنجشنبه ۲۸ دی ماه صورت گرفت

پخش مستند «حکمت در طبابت» از شبکه چهار سیما

پخش مستند «حکمت در طبابت» از شبکه چهار سیما

مستند «حکمت در طبابت» روایتی از زندگی و سلوک علمی و فرهنگی سید محمود طباطبایی فر، چهره ماندگار پزشکی و جراح برجسته مغز و اعصاب، پنجشنبه ۲۸ دی ماه ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن شبکه ۴ سیما رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «حکمت در طبابت» روایتی از زندگی و سلوک علمی و فرهنگی سید محمود طباطبایی فر، چهره ماندگار پزشکی و جراح برجسته مغز و اعصاب، پنجشنبه ۲۸ دی ماه ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن شبکه ۴ سیما رفت.

این مستند، سومین فیلم از مجموعه مستندهای «آئینه عمر» است که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی حسن علیزاده فرد پیش روی مخاطبان این شبکه تلویزیونی بود.

حسن علیزاده فرد کارگردان این مستند درباره ضرورت و اهمیت ساخت این فیلم گفت: دکتر سید محمود طباطبایی فر، استاد جراحی مغز و اعصاب، طبیب برجسته ای است که بیش از نیم قرن کار و تلاش علمی و فرهنگی انجام داده است. وی جراح و پزشک نامداری است که کار جراحی مغز و اعصاب را در بحبوحه جنگ ایران و عراق، بین تانکرهای چند هزار لیتری نفت و زیر بمباران‌های رژیم متجاوز عراق با جدیت پی گرفت و در دوران عمر خود همواره منشأ خدمات خیرخواهانه برای بیماران و عموم مردم بود و خوشبختانه هنوز هم منشأ خدمات فراوان علمی، فرهنگی و عام المنفعه است.

او اضافه کرد: استاد طباطبایی فر، جراح پیشکسوت و حاذقی است که تیغ جراحی اش جان هزاران نفر از هموطنان ما را در دوران‌های مختلف نجات داد و نجات بخش تن رنجور بسیاری از بیماران بود.

علیزاده تأکید کرد: دکتر طباطبایی فر، اولین استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه‌های تهران در سال‌های پس از انقلاب بود و مناصب مختلفی نیز داشت که از جمله آنها می‌توان به عضویت در فرهنگستان علوم پزشکی، ریاست دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و رئیس بیمارستان و بخش مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش اشاره کرد. همچنین این استاد برجسته، در سال ۱۳۸۳ شمسی به عنوان چهره ماندگار علمی کشور در رشته پزشکی معرفی گردید.

کارگردان مستند «حکمت در طبابت» در پایان گفت: در این مستند پرتره، چهره‌های تأثیرگذار علوم پزشکی کشور از جمله دکترسید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکترباقر لاریجانی و دکترحسین ملک افضلی استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران و اضای پیوسته فرهنگستان و دکترخلیل علی محمد زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران درباره جنبه‌های مختلف شخصیت علمی و فرهنگی استاد طباطبایی فر به ایراد سخن پرداختند.

براساس این گزارش، «آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

عوامل این مستند ۴۰ دقیقه‌ای عبارتند از: مجری طرح: محراب محمدزاده، مشاور رسانه‌ای: سیده الهام کاظمی، تحقیق و پژوهش: محمد آسیابانی و سیامک صدیقی، تدوین: مینا سیفی، دستیار تدوین: کارن درآینده، صداگذاری و انتخاب موسیقی: عرفان حسن زاده، صدابرداران: مجید نجاتی، سینا الله وردی پور و علی کرامت منش، تصویربردار: حسن علیزاده فرد، دستیاران تصویر: مبینا سلمانی، محمدحسین سلطانی، میلاد محمدزاده، دستیار کارگردان: علی محمد صادق و مدیر تولید: علی هی‌هاوند.

مجموعه مستند «آینه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۰۰و تکرار آن جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ از قاب شبکه چهار سیما پیش روی مخاطبان این شبکه تلویزیونی بود. فیلم کامل این مجموعه از طریق تلوبیون در دسترس همگان قرار دارد.

پخش مستند «حکمت در طبابت» از شبکه چهار سیما

 

کد خبر ۵۹۹۷۲۴۸

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها و راهکارها

بیست و هفتمین نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت: برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها ...