خانه / پژوهشی / بانک مقالات / پلاژیاریسم؟!

پلاژیاریسم؟!

plagiarism

سرقت ادبی، یا پلاژیاریسم، به استفاده غیرقانونی یا غیراخلاقی و غیر مجاز از کارهای دیگران بدون اشاره صحیح به آنها اطلاق می‌شود.

plagiarism یک مشکل جدی برای نویسندگان است، زیرا این موضوع می تواند باعث کاهش اعتماد و خلاقیت آنها شود. بنابراین، بهتر است هرگونه استفاده از محتوای دیگران، با اعطای اعتبار به آنها و در قالب قانونی، مناسب  و صحیح انجام شود.

تشخیص سرقت ادبی (پلاژیاریسم) یکی از موضوعات مهم در حوزه نشر علمی و آکادمیک است. چندین نرم‌افزار و ابزار آنلاین وجود دارد که به تشخیص سرقت ادبی کمک می‌کنند.

نرم افزار سرقت Grammarly. گرامرلی(Grammarly)، یکی از مهمترین و کاربردی ترین ابزار های بررسی سرقت ادبی و علمی است که به واسطه آن می توانید در یک دیتابیس بسیار قوی، مقالات خود را از نظر پلاژیاریسم بررسی کنید.

سایر ابزارها عبارتند از:

– ابزار سرقت ادبی iThenticate

– ابزار آنلاین سرقت ادبی Viper

– ابزار بررسی سرقت ادبی DupliChecker

-ابزار بررسی سرقت علمی Plagiarisma

سرقت ادبی یکی از مشکلاتی است که در حوزه‌های مختلف از جمله علمی، ادبی، هنری و… مشاهده می‌شود. سرقت ادبی به معنای استفاده از ایده‌ها، نوشته‌ها، یا آثار دیگران بدون اجازه آنان است. در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی سرقت ادبی با ارائه ادعاها و نتایج تحقیقاتی در بخش‌های متنوع مقالات علمی و پایان‌نامه‌ها به شکل نوشتاری انجام می‌شود و در بعضی اوقات می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت افراد داشته باشد.

برای مبارزه با سرقت ادبی، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از روش‌ها استفاده از نرم‌افزارهای بررسی سرقت ادبی است که با تشخیص تشابه‌های بین متون و پیدا کردن بخش‌های تقلیدی به عنوان سرقت ادبی، در شناسایی سرقت ادبی موثر می‌باشد. در حالی که استفاده از این ابزارها می‌تواند به عنوان یک ابزار کمکی برای شناسایی plagiarism مورد استفاده قرار گیرد، اما همواره نمی‌تواند همه جنبه‌های سرقت ادبی را شناسایی کند.

ابزارهای سرقت ادبی به شما کمک می کنند که نه تنها مشکلات مقالات خود را بیابید و اصلاح نماید، بلکه می توانند از مشکلاتی که در ادامه به دلیل کپی بودن یک مقاله برای شما ایجاد می شود نیز شما را نجات دهند. ابزار های بررسی سرقت علمی، بیشتر از موارد گفته شده است ولی همین ابزارها که معرفی شد می توانند چه رایگان و چه پولی(بهتر هستند) برای دانشجویان عزیز در تدوین پایان نامه و یا مقاله کافی باشند.

برخی از ضعف ها و ایرادات نرم افزار های رایگان plagiarism 

– دیتابیس ضعیف و غیرکاربردی

– دسترسی محدود و ناقص

– امکان به سرقت رفتن مقالات شما

این مطالب را نیز ببینید!

توسعه هوش مصنوعی و مشکلات زیرساخت

توسعه هوش مصنوعی در ایران، در گروی حل مشکلات زیرساختی است. استادیار پژوهشکده فناوری اطلاعات ...