خانه / آموزشی / سوالات آزمون میان ترم برنامه ریزی استراتژیک

سوالات آزمون میان ترم برنامه ریزی استراتژیک

آزمون مجازی میان ترم برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در نظام سلامت

با سلام.

دانشجویان عزیز؛

لطفا فقط جواب سوالات را در مدت زمان ۳۰ دقیقه در همین پست، ارسال دارید.

نام و نام خانوادگی خود را درج کنید.

ساعت شروع امتحان ۶ بعد از ظهر جمعه ۴ اردیبهشت و ساعت خاتمه ۶ و سی دقیقه ی بعد از ظهر همان روز است.

 

۱) یک شرکت داروسازی با خرید و تاسیس داروخانه ای در سطح شهر تصمیم به ارتباط مستقیم با مشتری ها نموده است. این اقدام مبتنی بر کدام استراتژی ست؟

 

۲) شرکت بیمه ی تکمیلی خصوصی سپهر تعداد نمایندگی های خود را در شهرها ی جنوبی کشور ۱۰ درصد افزایش داده است. این تصمیم کدام نوع استراتژی را مطرح می کند؟

 

۳) یک زایشگاه تصمیم به خرید شرکتی کرده که نرم افزار آموزشی پیشگیری های از بیمارهای زنان تولید می کند. این تصمیم گویای کدام استراتژی است؟

 

۴) چه زمانی یک سازمان به استراتژی های تدافعی روی می آورد؟

 

موفق باشید

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه تدریس دکترخلیل علی محمدزاده(نیمسال اول ۴۰۳-۱۴۰۲) 

برنامه تدریس استاد دکترخلیل علی محمدزاده  نیمسال اول ۴۰۳-۱۴۰۲: مقطع دکترای تخصصی: اقتصاد بهداشت و ...

۲۸ دیدگاه

  1. سیده سنا حسینی

    ۱- یکپارچگی عمودی به پایین یا یکپارچگی رو به جلو. زیرا در هردو این ارتباط یکپارچگی ها ارتباط با خرده فروشان است و از این طریق تملک و افزایش کنترل بر روی توزیع کنندگان و خرده فروشان که همان نمایندگان فروش دارو یعنی داروخانه ها هستند افزایش می یابد.

    ۲- رسوخ در بازار در این استراتژی چون تعداد نمایندگان رو افزایش داده اندسعی در بالابردین سهم شرکت در بازار برای محصولات خود نموده اند تا از این طریق بازاریابی های در مورد محصول انجام دهند و بتوانند سهم خود را در بازار افزایش دهند.

    ۳- استراتژی متمایز سازی چون در این نوع زایشگاه به دنبال ایجاد بازاریابی برای ارایه خدمات بیشتر از طریق ایجاد سرویس های واحد و تکنولوژی واحد جهت ایجاد توسعه در سازمان خود است.

    ۴- زمانی که در محیط داخل سازمان ضعف و در محیط خارجی تهدید وجود داشته باشد در این حالت بهترین استراتژی برای سازمان استراتزی تدافعی است.

  2. زهرا حسن پور

    به نام خدا/ باسلام

    جواب سئوال اول) مبتنی بر استراتژی در عمل یکپارچگی عمودی رو به پایین (جلو) است.
    جواب سئوال دوم: استراتژی رسوخ در بازار. به دست آوردن مالکیت یا افزایش کنترل بر عرضه کنندگان مواد اولیه
    جواب سئوال سوم : استراتژی تنوع همگون است.
    جواب سئوال چهارم زمانی که از بیرون سازمان تهدید وجود داشته باشد واز درون سازمان ضعف وجود داشته باشد سازمان رو به استراتژیهای تدافعی می آورد.

  3. سوال ۱-استراتزی متمایز سازی
    سوال ۲-استراتزی توسعه بازار
    سوال ۳-یکپارپه سازی رو به عقب
    ۴-زمانی که تشکیل یک سازمان جدیدبا حمایت و همکاری دو یا چند شرکت و تجدید ساختار در فعالیتها و هزیته ها به منظورجلو گیری از کاهش فروش و سود وفروش یک بخش یا جزیی از شرکت وفروش تمامی دارایی شرکت به منظور کسب ارزش ملموس آنها باشد در ئاقع زمانیکه سازمان با تهدید مواجه باشد و نقاط ضعف آن بیشتر از قوت آن باشد

  4. جواب سوال١:رسوخ در بازار بالا بردن سهم بازار براى ارائه خدمات

    جواب سوال ٢: توسعه بازار عرضه محصولات کنونى به مناطق جغرافیایى جدید

    جواب سوال ٣:از نوع استراتژى پورتر متمایز سازى

    جواب سوال ۴:زمانى که سازمان یک محدودیت یا کمبود در منابع،مهارت و توانایی است به طورى که مانع از عملکرد اثر بخش مى شود و دچار ضعف درون سازمانى است و همچنین از بیرون سازمان نیز دچار تهدید مى باشد یعنى عوامل محیطى خارج از کنترل و خواسته سازمان عمل مى کنمد و احتمال خطر وزیان براى سازمان وجود دارد در نتیجه سازمان به استراتژى تداغعى روى میاورد.

  5. ۱-رسوخ در بازار
    ۲- توسعه بازار
    ۳- یکپارچه سازی رو به جلو
    ۴-سازمانهای‌ تدافعی‌ با تولید تعداد محدودی‌ از محصولات‌ برای‌ بخش‌ کوچکی‌ از کل‌ بازار بالقوه‌ ، ثبات‌ را جستجو می‌کنند.در این‌ جایگاه‌ و قلمرو محدود، برای‌ ممانعت‌ از ورود رقبا به‌ حوزه‌ کاریشان‌بشدت‌ مقاومت‌ می‌کنند.سازمانها این‌ امررا از طریق‌ اقدامات‌ اقتصادی‌ استاندارد نظیر: قیمت‌گذاری‌رقابتی‌، تولید محصولات‌ با کیفیت‌ بالا جامعه‌ عمل‌ می‌پوشانند. تدافعی‌ها تمایل‌ دارند پیشرفت‌ وروندهای‌ خارج‌ از قلمرو خود را نادیده‌ انگارند.در عوض‌ رشد را از طریق‌ نفوذ در بازار و در برخی‌موارد، بهبود درکالاهای‌ تولید خود، تحقق‌ می‌بخشند.کنکاش‌ محیطی‌ برای‌ جستجوی‌ فرصت‌های‌کاری‌ جدید صورت‌ نگرفته‌ و اگر هم‌ صورت‌ گیرد بصورت‌ محدود بوده‌، اما در خصوص‌ هزینه‌ها و دیگرمسائل‌ مربوط به‌ کارائی‌، برنامه‌ ریزی‌ دقیقی‌ انجام‌ می‌دهند.در نتیجه‌ ساختاری‌ در سازمان‌ ایجادمی‌گردد که‌ از تفکیک‌ افقی‌ بالا، کنترل‌ متمرکز و سلسله‌ مراتب‌ رسمی‌ برای‌ ایجاد ارتباطات‌ برخوردارمی‌باشد.تدافعی‌های‌ واقعی‌ در طی‌ زمان‌ قادر بوده‌اند، جایگاههای‌ محدود خود را در صنایعی‌ که‌ نفوذ در آن‌ برای‌ رقبا مشکل‌ بوده‌ ، به‌ خوبی‌ حفظ کنند

  6. ۱-استراتژی یکپارچه سازی افقی
    ۲-رسوخ در بازار
    ۳-تنوع گرایی همگون
    ۴-زمانی که نیاز به تشکیل یک سازمان جدید با حمایت چند شرکت دیگر وجود داشته باشد و یا تجدید ساختار در فعالیت ها و هزینه جهت پیشگیری از افت سود ویا نیاز به واگذاری بخشی از شرکت و در نهایت زمانیکه به دلیل ور شکستگی نیاز باشد سازمان منحل شود در آن سازمان می بایست استراتژی تدافعی مناسب با مشکل پیش بینی کند.

  7. زهره قوامی آزاد

    !_ استراتژی رسوخ در بازارد
    ۲- استراتژی رسوخ در بازار
    ۳-استراتژی تئسع محصول
    ۴ پس از تحلیل سوات در صورتی که سازمان نقاط ضعف و تهدیدات بیرونی زیادی مواجهه داشته باشد از این استراتزی استفاده می شود که بیشتر روی بودجه بندی تمرکز دارد

  8. ایران علیرضایی

    ۱-یکپارچگی عمودی رو به پایین ،رو به جلو
    ۲-توسعه بازار باتوجه به مناطق جغرافیایی جدید وازنظر تعدادافزایش سهم بازار استراتژی رسوخ در بازار
    ۳-تنوع همگون
    ۴-زمانیکه بیرون سازمان تهدید ودرون سازمان ضعف داریم از استراتژی تدافعی استفاده مینماییم

  9. مهدیه معصومی زیارتگاهی

    ۱- از نوع استراتژی ها ی رسوخ در بازار

    ۲- استراتزی توسعه بازار

    ۳-استراتژی یک پارچه سازی رو به جلو

    ۴-زمانی که یک سازمان دچار تهدیدات زیاد ی میشود و اینکه ضعف بالایی دارد استراتژی تدافعی صورت میگیرد.

  10. به نام خدا

    جواب سئوال اول) مبتنی بر استراتژی در عمل یکپارچگی عمودی رو به پایین (جلو) است.
    جواب سئوال دوم: استراتژی رسوخ در بازار. به دست آوردن مالکیت یا افزایش کنترل بر عرضه کنندگان مواد اولیه
    جواب سئوال سوم : استراتژی تنوع همگون است.
    جواب سئوال چهارم زمانی که از بیرون سازمان تهدید وجود داشته باشد واز درون سازمان ضعف وجود داشته باشد سازمان رو به استراتژیهای تدافعی می آورد.