خانه / اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده / اندیشکده ها؛ محملی برای تصمیم سازی های عقلایی

اندیشکده ها؛ محملی برای تصمیم سازی های عقلایی

دکترخلیل علی محمدزاده رییس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده

اندیشکده ها؛ محملی برای تصمیم سازی های عاقلانه
امروز( ۸ خرداد ۱۴۰۲) به همراه آقای دکتر علی پژهان دبیر اندیشکده در نشست اندیشکده های سراسر کشور در حضور رییس محترم دفتر نهاد مرکزی نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شرکت کردیم. در وقت کوتاهی که در اختیار اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده بود، بنده و دبیر اندیشکده سخنان فشرده ای ایراد کردیم.
بخشی از سخنان اینجانب به شرح زیر است؛
روزی امام ما گفت: امیدوارم بشر به رشدی برسد که مسلسل ها را به قلم تبدیل کند. اندیشکده ها امروز در دانشگاه‌ها به دنبال کار علمی، جهادی و انقلابی با رویکرد حل مسئله و در پیمایش چنین راهی هستند.
تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تاسیس اندیشکده ها و هیات های اندیشه ورز بسیار درست و بجاست، در بسیاری از تصمیم گیری های کشور جای خالی این حلقه های واسط کاملا حس می گردد. لکن اگر این تاکید و اهمیت اندیشکده ها تنها بین رهبری و دفتر نهاد و خود اندیشکده ها فهم شود و جریان یابد، کفایت نمی کند، باید در سطح دانشگاه ها و در سطوح سیاست گذاری و برنامه ریزی این حضور و وجود شناخته شود و بکار آید. برای این منظور؛ هم اندیشکده ها بایستی در مسیر هدف از پای ننشینند و هم مراکز تصمیم گیری جهت تصمیم سازی های درست، با اندیشکده ها مراودات جدی داشته باشند.
در باره اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده به همین مقدار بسنده کنم که این اندیشکده ده سالی است راهی را قبل از تشکیل در حوزه جمعیت پیموده و در تبیین وضع موجود و همه تصمیم گیری های منجر به قانون جوانی جمعیت، ردپایی از خود گذاشته و همچنان دارد، اما در محیط دانشگاهی هنوز آن حمایت درخور شکل نگرفته است و این در حالیست که پیآمدهای بحران جمعیت در بین عناصر دانشگاهی کمتر فهمیده شده است و تبیین این موضوع در دانشگاه‌ها از هر جای دیگری به نظر لازمتر است. البته هدایت های رهبری در این باره خود یک دنیا حمایت و افتخار است و از این حیث ما را ملالی نیست و از کسی هم برای خود چیزی نمی خواهیم. به هر حال هرکس با توجه به توانایی و حیطه مطالعاتی خود وظیفه ای دارد و باید وظیفه را به خوبی پی گرفت.
مسئله جمعیت و جوانی ایران، موضوع ایران قوی و پیشرفته است.
#اندیشکده_سلامت_جمعیت_و_خانواده
#نهاد_نمایندگی_مقام_معظم_رهبری_در_دانشگاه_ها
#تصمیم_سازی_عاقلانه
#جوانی_جمعیت
#خانواده
#سیاست_گذاری
#ایران_قوی_و_پیشرفته
#دکتر_حبیب_محمد_نژاد
#دکتر_مصطفی_رستمی
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
شامگاه دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲
مبع: اینستاگرام dr.khalil_amz@

این مطالب را نیز ببینید!

تبریک بهار طبیعت در بهار رمضان

بهاران خجسته باد یکی از دعا‌های مشهور میان ما ایرانی‌ها که سنت‌های ایرانی مان را ...