خانه / اخبار / مدیر سایت / چگونه دنیای بهتری بسازیم!

چگونه دنیای بهتری بسازیم!

مدیریت ذهن و دنیای متفاوت

خیاطی می گفت: اگر شب ها جیب های لباس ها را خالی کنید، لباس ها زیباتر به نظر می رسند و بیشتر عمر خواهند کرد. بنابراین قبل از خواب اشیایی مانند خودکار و پول خرد و دستمال را از جیب هایتان درآورید و آنها را مرتب روی میز بگذارید و چیزهای زائد را به سطل زباله بریزید.
یک شب وقتی مشغول این کار بودم به خاطرم رسید که خالی کردن ذهن از ضایعات نیز مانند خالی کردن جیب، می تواند زیبا باشد.
همه ما از صبح تا شب شاید مجموعه‌ای از پریشانی، آزردگی، پشیمانی و اضطراب در خود جمع‌ کرده باشیم. اگر اجازه دهیم این آشغال های ذهن که ذهن را سنگین، افکار را تیره و داوری را مختل می سازند، از درونمان پاک شوند، دنیا زیباتر و بهتری خواهیم ساخت، اینطور نیست؟!
خیاط دیگر هم گفته است: زندگی هرگز اندازه تنم نشد، حتی وقتی که خود اندازه زدم، بریدم، دوختم و پوشیدم.
حرف از خیاط به میان آمد و تجارب و سخنان نغز و اندیشناک ایشان، اهمیت کار خیاط به مثابه کار یک تدوینگر در جریان تولید یک فیلم سینمایی است. هر قدر هم کار نویسنده و فیلمساز در درجه عالی خود باشد، اما آنچه که بر روی میز تدوینگر آمده و از دست هنرمند او خارج می‌شود، بر روی پرده نقره‌ای سینما نقش می‌بندد و در حقیقت توالی، توازن و ریتم اجزای یک فیلم ناشی از نگاه هوشمند تدوینگر در ساخت اجزای فیلم با هم دارد.
سخن آن دو خیاط را فراموش نکنیم. زندگی هیچوقت ممکن است اندازه تنمان نباشد، قانع و هوشیار باشیم، جیب هایمان را از اشیای زائد خالی کنیم، ذهن هایمان را هم همینطور، حتما زیبا می شویم. بزرگ می شویم و اوج می گیریم. آن موقع دنیای متفاوتی ساخته خواهد شد.
#خیاط
#لباس_زیبا
#اشغال
#ذهن_زیبا
#زندگی
#تن
#فکر
#دنیا
#مدیریت_ذهن
#دنیای_متفاوت
#هنر_تدوین_گری
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
صبح جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
مبع: اینستاگرام: dr.khalil_amz@

این مطالب را نیز ببینید!

کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری(۷ اسفند ماه ۱۴۰۲)

جوانی جمعیت هفتم اسفند ماه فرهنگستان علوم پزشکی، کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری را برگزار ...