خانه / اخبار / جمعیت و باروری سالم / تولدهای تاریخ رند!

تولدهای تاریخ رند!

title
کد خبر: ۲۱۱۴۸۷
تولدهای تاریخ رند!

هر چه بیشتر گفته می شود، متاسفانه کمتر شنیده می شود. سزارین های انتخابی و بدون دلیل و زایمان های غیرطبیعی را می گویم!

راستی زایمان های دست کاری شده و یا تاریخ رند که حالا به زایمان های به اصطلاح لاکچری معروف شده اند بجز در کشور ما در کجای دیگر دنیا سابقه دارند؟!
از شلوغی و ازدحام بیمارستان ها برای سزارین ها در مورخه ی ۹۲/۲/۲ در ایران تا کنون که ۱۴۰۱/۱/۱ است، همچنان و هر از گاه دلسوزان هشدار داده اند، لکن از سوی پزشکان متخصص، مسئولین و بیمارستان ها، آن فرهنگ سازی، اقدام عملی و آگاهی بخش بازدارنده و درخور صورت نگرفته است!
چرا سازمان ها و کسانی که برای سلامت مادر و کودک همواره حساسیت فوق العاده ای به خرج می دهند، به این مسئله و همچنین سقط جنین های غیردرمانی در جامعه واکنش موثر نشان نمی دهند؟!
با کمال ناراحتی باید عرض کنم؛ با وضعیتی که در این ارتباط در کشور ما حاکم شده و مرتب نیز به آن دامن زده می شود، مخاطرات فراوان و افزایش باربیماریها مترتب است و سلامت مادران و نسل آینده در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.
ضرورت دارد در این خصوص رسانه ها و متخصصان بیشتر آگاهی دهند، تا شاخص های مراقبتی ارتقاء یابند و بر سواد بهداشتی خانواده ها افزوده شود.
زایمان های تاریخ رند، تصمیمات نامناسبی هستند که پیامدهای ناگواری در حال و آینده در بر دارند و بیش از هر چیز دیگری، ریشه در فقر فرهنگی، کم سوادی بهداشتی، چشم هم چشمی، سودجویی و سبک زندگی غلط دارند و در سیستم های بهداشتی پیشرفته به این نوع رویه های غلط و برخلاف سلامت مادر و کودک، فرصت ظهور و بروز داده نمی شود.
مدیران، خبرگان و دلسوزان حوزه سلامت باید سکوت خود را در این زمینه ها بشکنند و در جهت اصلاح این وضعیت ناروا و مداخله غیرطبیعی نقش ایفاء کنند.
امید آنکه مورخه ۱۴۰۲/۲/۲ مثل امسال شاهد ازدحام چند برابری برای زایمان های رند تقویمی در بیمارستان های شهرهای بزرگ نباشیم.
قطعا شماره تلفن رند، پلاک ماشین رند، کد ملی رند و تاریخ تولد رند در هویت، سرنوشت، تکامل، شخصیت، پیشرفت و آینده فرزندانمان تاثیر مثبتی ندارد.
با اندیشه عمل کنیم و در فرایندهای طبیعی، مداخلات غیرطبیعی نکنیم.

این مطالب را نیز ببینید!

نظام پرداخت Fee for Service

دکترخلیل علی محمدزاده رئیس مرکز سیاستگذاری اقتصاد سلامت در کنفرانس تحلیل انواع نظام های پرداخت ...