خانه / اخبار / مدیر سایت / نشست دیده بانی سلامت(۲)

نشست دیده بانی سلامت(۲)

نشست دیده بانی سلامت(۲) برگزار می شود.

نشست دیده بانی سلامت به همت گروه علوم پیراپزشکی فرهنگستان علوم پزشکی و مرکز تحقیقات سیاست گذاری اقتصاد سلامت، چهارم دی ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل فرهنگستان، دکتر سید شهاب الدین صدر، عضو پیوسته و رئیس زیرگروه سلامت الکترونیک و گروه علوم پیراپزشکی فرهنگستان با بیان این مطلب گفت: امروزه فناوری اطلاعات می تواند کیفیت مراقبت پزشکی را افزایش دهد که هدف بسیاری از پیشگامان در اطلاع رسانی پزشکی یا در توسعه سیستم های بالینی است. جلوگیری از دوباره‌کاری و یا مداخلات درمانی و تشخیص غیرضروری از طریق دسترسی آسان و سریع به اطلاعات الکترونیک بیماران می تواند در کاهش هزینه‌ها موثر باشد و به همین علت سازماندهی اطلاعات بیماران و توسعه یکپارچه نظام اطلاعات بالینی در قالب بیمارستان الکترونیکی برای نظام سلامت توصیه می شود.

وی ادامه داد: ارتباط جدید بین بیمار و ارائه دهندگان خدمات درمانی به صورت مشارکت فعال و امکان تصمیم‌گیری مشترک پزشک و بیمار و امکان تبادل اطلاعات و ارتباط موثر بین پزشکان متخصص و گروه‌های پیراپزشکی و بخش‌های مختلف تشخیصی و درمانی بیمارستان بخشی از مزایای بیمارستان الکترونیک است.

دکتر صدر با تاکید بر اینکه مدیریت اطلاعات، نقطه تمایز بیمارستان الکترونیکی است گفت: مدیریت یکی از ملزومات نظام سلامت است و به همین خاطر، یکی از دلایل توسعه مدیریت، جریان اطلاعات فرد در نظام سلامت است.

دکتر سید شهاب الدین صدر با بیان اینکه سیستم سلامت کشور ناگزیر از الکترونیکی شدن است، افزود: به همت گروه علوم پیراپزشکی فرهنگستان علوم پزشکی و مرکز تحقیقات سیاست گذاری اقتصاد سلامت، نشست دیده بانی سلامت با موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون بیمارستان هوشمند و مدیریت آن با حضور اعضای پیوسته و وابسته فرهنگستان و شخصیت های علمی و دانشگاهی، چهارم دی ماه سال جاری در محل سالن ابن سینای فرهنگستان علوم پزشکی برگزار می شود.

http://www.ams.ac.ir

این مطالب را نیز ببینید!

کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد.

     کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد. دکترخلیل علی محمدزاده استاد دانشگاه ...