خانه / آموزشی / اقتصاد بهداشت و درمان / دیدگاه: طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است.

دیدگاه: طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است.

دکتر پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد، گفت: بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت بوده و طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است.

طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد، گفت: قانونگذار به طور روشن روش‌ها و متدهای مورد نیاز برای اجرای طرح تحول سلامت را تبیین و تشریح کرده است اما متاسفانه نحوه اجرای این طرح اشتباه است و اظهارات اخیر وزیر بهداشت در مورد عدم همراهی بیمه نتیجه رویکرد اشتباهی است که دولت در نحوه اجرای این طرح در پیش گرفته است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت است و اگر به این روش ادامه داده شود کل بودجه دولت نیز جوابگوی طرح تحول سلامت نخواهد بود.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه قانون برنامه طرح تحول سلامت راهبردهای مختلف و اولویت‌ها و دستورالعمل‌ها مشخص شده و اصول مدیریتی نیز بیان شده است و در این طرح خرید خدمت و پرداختی‌ها طبق یک سیستم مشخص باید صورت می‌گرفت.

پدیده زیرمیزی با طرح سلامت متوقف نمی‌شود

بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت است و اگر به این روش ادامه داده شود کل بودجه دولت نیز جوابگوی طرح تحول سلامت نخواهد بود

وی گفت: در حال حاضر بدون توجه به سطح‌بندی و تعریف سیستم ارجاع پذیرش و پرداخت ۹۵ درصدی بیماران صورت می‌گیرد و پدیده زیرمیزی نیز متوقف نخواهد شد و با سیستم فعلی سیستم ناعادلانه افزایش می‌یابد.

طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است

پزشکیان با اشاره به طرح پزشک خانواده اظهار داشت: طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است که در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و اجرا نمی‌شود و این در حالی است که پزشک خانواده تعاریف خاص خود را دارد.

این مطالب را نیز ببینید!

سومین همایش ملی و بین المللی سلامت، حکمت و حکمرانی

بیمارستان فرهیختگان؛ میزبان همایش سلامت، حکمت و حکمرانی سومین همایش ملی و بین المللی سلامت، ...