خانه / آموزشی / سوالات آزمون میان ترم برنامه ریزی استراتژیک

سوالات آزمون میان ترم برنامه ریزی استراتژیک

آزمون مجازی میان ترم برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در نظام سلامت

با سلام.

دانشجویان عزیز؛

لطفا فقط جواب سوالات را در مدت زمان ۳۰ دقیقه در همین پست، ارسال دارید.

نام و نام خانوادگی خود را درج کنید.

ساعت شروع امتحان ۶ بعد از ظهر جمعه ۴ اردیبهشت و ساعت خاتمه ۶ و سی دقیقه ی بعد از ظهر همان روز است.

 

۱) یک شرکت داروسازی با خرید و تاسیس داروخانه ای در سطح شهر تصمیم به ارتباط مستقیم با مشتری ها نموده است. این اقدام مبتنی بر کدام استراتژی ست؟

 

۲) شرکت بیمه ی تکمیلی خصوصی سپهر تعداد نمایندگی های خود را در شهرها ی جنوبی کشور ۱۰ درصد افزایش داده است. این تصمیم کدام نوع استراتژی را مطرح می کند؟

 

۳) یک زایشگاه تصمیم به خرید شرکتی کرده که نرم افزار آموزشی پیشگیری های از بیمارهای زنان تولید می کند. این تصمیم گویای کدام استراتژی است؟

 

۴) چه زمانی یک سازمان به استراتژی های تدافعی روی می آورد؟

 

موفق باشید

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه تدریس دکترخلیل علی محمدزاده(نیمسال اول ۴۰۳-۱۴۰۲) 

برنامه تدریس استاد دکترخلیل علی محمدزاده  نیمسال اول ۴۰۳-۱۴۰۲: مقطع دکترای تخصصی: اقتصاد بهداشت و ...

۲۸ دیدگاه

  1. ۱- استراتزی رسوخ دربازارکه افزایش سهم بازار برای محصولات یا خدمات فعلی به وسیله تلاشهای بیشتر بازاریابی خود می باشد.
    ۲- استراتژی توسعه بازار که جز استراتژیهای متنمرکز می باشدیعنی عرضه محصولات در مناطق جغرافیایی جدیدمی باشد.
    ۳-استراتژی یکپارچه سازی رو به جلو که افزایش کنترل بر روی توزیع کنندگان و خرده فروشان می باشد.
    ۴-زمانی که سازمان با کمبود منابع و تهدیدات و زیان روبرو شود به این استراتژی روی می آورد.

  2. ً
    ۱. رسوخ در بازار بالا بردن سهم بازار برای ارایه خدمات
    ۲. توسعه بازار عرضه محصولات کنونی برای مناطق جدید
    ۳.پورتر متمایز سازی

    جواب سوال ۴:زمانى که درسازمان محدودیت یا کمبود باشد و سازمان توانایی عملکرد اثر بخش ندارد و دچار ضعف درون سازمانى می شود و همچنین از بیرون سازمان نیز دچار تهدید مى باشد یعنى عوامل محیطى خارج از کنترل و خواسته سازمان عمل مى کند و احتمال خطر وزیان براى سازمان وجود دارد در نتیجه سازمان به استراتژى تداغعى روى میاورد.

  3. رامین ایمانی

    بسمه تعالی
    رامین ایمانی
    ۱) یک شرکت داروسازی با خرید و تاسیس داروخانه ای در سطح شهر تصمیم به ارتباط مستقیم با مشتری ها نموده است. این اقدام مبتنی بر کدام استراتژی ست؟
    استراتژی متمرکز – رسوخ در بازار
    ۲) شرکت بیمه ی تکمیلی خصوصی سپهر تعداد نمایندگی های خود را در شهرها ی جنوبی کشور ۱۰ درصد افزایش داده است. این تصمیم کدام نوع استراتژی را مطرح می کند؟
    استراتژی متمرکز – توسعه بازار
    ۳) یک زایشگاه تصمیم به خرید شرکتی کرده که نرم افزار آموزشی پیشگیری های از بیمارهای زنان تولید می کند. این تصمیم گویای کدام استراتژی است؟
    استراتژی یکپارچه سازی روبه عقب
    ۴) چه زمانی یک سازمان به استراتژی های تدافعی روی می آورد؟
    در مورد استراتژیهای تدافعی :
    در مواقع هم افزایی بین شرکتها – یکپارچه سازی شایستگیهای مکمل دو شرکت – رقابت چند شرکت با یک رقیب بزرگ و ارائه سریع یک تکنولوژی جدید به بازار از استراتژی تدافعی مشارکت استفاده می شود
    در مواقع تجدید ساختار در فعالیت ها و هزینه ها به منظور جلوگیری از کتهش فروش و سود ار استراتؤی تدافعی کاهش استفاده می شود
    در مواقع فروش یک بخش یا جزیی از شرکت مثلاً زمانیکه زمینه فعالیت یک بخش با سایر اجزای شرکت تناسب نداشته باشد از استراتژی تدافعی واگذاری استفاده می شود
    و در مواقع فروش تمامی دارایی شرکت به منظور کسب ارزش ملموس آنها مثل وقتی که یک شرکت به ورشکستگی رسیده باشد تز استراتژی تدافعی انحلال استفاده می شود.

  4. ۱- رسوخ در بازار
    ۲- توسغع بازار
    ۳-یکپارچه سازی رو به جلو
    ۴- زمانیکهسازمان با تهدید مواجه باشد و نقاط ضغف آن بیشتر از قوت باشد

  5. ج۱ این اقدام مبتنی بر یکپارچگی عمودی به پایین یا استراتژی تهاجمی است .

    ج ۲ استراتژی توسعه بازارکه هماناستراتژی تهاجمی است .

    ج۳ استراتژی تنوع گرایی همگون .

    ج۴ زمانی که سازمان ازدرون ضعف دارد واز بیرون تهدید می شود به استراتژی تدافعی روی می آورد .

    والسلام

  6. پريسا دانيارى

    ١-استراتژى یکپارچگى عمودى به پایىن و یکپارچگى جلو است
    ٢-رسوخ در بازار
    ٣-استراتژى متمایز سازى
    ۴-تهدید از محیط بیرونى محیط درونى وقتى ضعف و تهدید باشه تدافعیه

  7. ۱-یکپارچگی عمودی به پایین
    ۲-رسوخ در بازار
    ۳-تنوع همگون
    ۴-زمانی که سازمان در مرحله نزولی سود قرار گیرد

  8. ۱- استراتژی یکپارچه سازی به جلو (برای افزایش کنترل بر روی توزییع کنندگان و خرده فروشان)

    ۲- استراتژی رسوخ در بازار (این شرکت بیمه برای افزایش سهم بازار اقدام به افزایش ۱۰% تعداد نمایندگی های خود نموده است)

    ۳- استرانژی تنوع گرایی نا همگون (به دلیل اینکه زایشگاه اقدام به ارایه محصولی جدید و غیر مرتبط با فعالیت قبلی نموده است)
    ۴-زمانی که سازمان در درون ضعیف و در محیط بیرون از سازمان هم تهدید وجود دارد، که سازمان باید بر حسب شرایط موجود از استراتژی های مشارکت، کاهش، واگذاری و انحلال استفاده کند.
    با تشکر