خانه / آموزشی / برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک / حاضرین آزمون برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک

حاضرین آزمون برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک

از ساعت ۱۷ تا ۱۸ روز جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ بدینوسیله خانم ها و آقایان به ترتیب زیر در آزمون شرکت نمودند:

افرادی/مصطفی مرادی دلیر/شهناز ملکی/مرضیه لطفعلیان/محمود فاطمی/طاها/مژگان رزم جو/رقیه رهامی فر/ زینب انگورج تقوی/غلامرضا احمدیان/زینت جعفرقلی/صدیقه زال زر/محمدتقی صفری/حمیده قاضی میر سعید/رمضان قاسمیان/ازاده پورنجف/ارمان دلپسند/پگاه مطلبی/ جواد رضایی/فریبا خسنی/زینب حاجی تبار/معصومه دژکام/بزاز جاوید/صدیقه توکلی/فاطمه خوشرو

آزمون میان ترم، به قدر یک نمره و حضور و غیاب کلاسی، به قدر یک نمره و کار عملی در برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک که روز امتحان، پرینت و سی دی آن دریافت می شود و باید به ایمیل نیز ارسال گردد، به قدر ۴ نمره در نمره ی نهایی کارنامه تاثیر دارد. ضمنا کار کلاسی در قطع معمولی و به صورت سیمی شده تحویل گردد، متشکرم

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه تدریس دکترخلیل علی محمدزاده(نیمسال اول ۴۰۳-۱۴۰۲) 

برنامه تدریس استاد دکترخلیل علی محمدزاده  نیمسال اول ۴۰۳-۱۴۰۲: مقطع دکترای تخصصی: اقتصاد بهداشت و ...

۸ دیدگاه

  1. استاد ارجمند
    به احتمال زیاد دو پاسخ از بنده برای شما ارسال شده است پاسخ اولی بعلت قطع موقت اینترنت بود پاسخ دومی صحیح و کامل می باشد تشکر

  2. فریبا حسنی

    با سلام استاد گرامی
    اینجانب امتحان دادم و ارسال گردم ولیکن نام بنده در حاضرین نوشته نشده است.

  3. ازاده پورنجف

    با سلام وخسته نباشید

  4. ازاده پورنجف

    ۱- استفاده از مدل swot ومدل tows ومدل ارزیابی موقعیت واقدام استراتژیک چون به ابعاد داخلی وخارجی سازمان وعوامل موثر بر روند دستیابی به اهداف تاکید وتوجه داشته به صورت ترکیبی میتواند موثرتر باشد
    ۲-مدل swot وtows به دلیل توجه به نقاط قوت وضعف وهمین طور چگونگی استفاده از فرصتها پرهیز از تهدیداتونیز چون مدل تکمیل شده هاروارد وbcg هم میباشد بهترین بوده ومدل جنرال الکتریک وذینفعان جزو ضعیف ترین ها هستند چون در روش ذینفعان معیار مناسبی که بتوان نیازهای ذینفعان را بررسی کرد وجود ندارد
    ۳-ابعاد ماتریس ارزیابی در راهبر های تهاجمی شامل توان مالی وتوان صنعتی ودر راهبر تدافعی شامل ثبات محیط ومزیت رقابتی میباشد

  5. محمود فاطمی

    1) برای برنامه ریزی استراتژیک در نظام سلامت چه ترکیبی از مدل ها را معرفی می کنید؟
    ترکیبی از مدل های هاروارد ، swot و هانگر و دیوید که در واقع به مرور تکامل یافته ، بر تحلیل محیط داخلی و خارجی سازمان تاکید داشته و به عامل فرهنگ نیز به عنوان یک عامل محیطی توجه دارند
    2) در بین مدل های برنامه ریزی استراتژیک، کدام مدل را برای بکارگیری در نظام سلامت از همه قوی تر و کدام را از همه ضعیف تر یافتید؟ برای ادعاهای خود دلایلی ذکر کنید؟
    قوی ترین مدل : مدل هانگر و دیوید به دلیل : ۱
    – توجه به تحلیل محیطی ، نقاط قوت و نقاط ضعف و فرصت ها و تهدیدها و ۲- توجه به فرهنگ به عنوان عوامل محیطی و فرهنگ سازمانی به عنوان یکی از سیستم های داخلی سازمان
    ضعیف ترین مدل : مدل جنرال الکتریک و BCG به دلیل :
    – عدم تعریف استراتژی های سطوح مختلف و صرفا توجه به سرمایه گذاری
    – ساده نگری ناشی از معیارهای “بالا و پائین بودن موقعیت” (سهم بازار و رشد صنعت) برای طبقه بندی محصولات و خدمات در حالی که در این رابطه وجود یک طیف وسیع قابل تعریف است.
    – بالا بودن سهم بازار الزاماً معیار مناسبی برای میزان سود آور بودن آن نیست چه بسا سهم یک محصول وخدمات از بازار بالا باشد اما سوددهی آن کم و یا بالعکس باشد. و نرخ رشد صرفاً یکی از ویژگی های جذابیت صنعت است و نمی تواند به عنوان تنها شاخص مطرح باشد.
    – BCG خط تولید یک محصول یا واحد کسب و کار را صرفاً در مقایسه با یک رقیب می سنجد و ماتریس پیشگام بازار است و به رقبای کوچکتر توجه نمی شود، در حالی که توجه به همه رقبای صاحب سهم ضرورت دارد .
    – اسامی خانه های چهارگانه نامناسب و غیر متعارف هستند.

    3) ابعاد ماتریس ارزیابی در راهبردهای تهاجمی و تدافعی شامل چه مواردی است؟
    – هنگامی‏که نوع استراتژی سازمان تهاجمی باشد، نشان‏دهنده ‏ی آن است که سازمان در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و می‏تواند با استفاده از نقاط قوت خود، از فرصت ‏های موجود حداکثر استفاده را نماید، نقاط ضعف خود را برطرف نماید و جلوی تهدیدهای خارجی را بگیرد. بنابراین، سازمان در حالت تهاجمی با استراتژی‏ های رسوخ در بازار، توسعه ‏ی محصول، یکپارچگی عمودی به پایین، یکپارچگی عمودی به بالا، یکپارچگی افقی و تنوع همگون، تنوع ناهمگون، تنوع افقی یا استراتژی ترکیبی که بستگی به شرایط خاصی دارد، مواجه می‏شود.
    – در حالت تدافعی شرکت باید نقاط ضعف خود را برطرف نموده و جلوی تهدیدهای محیطی را بگیرد. استراتژی‏ های تدافعی شامل کاهش یا حذف بعضی از فعالیت ‏ها، فروش یا واگذاری بخش ‏های زیان‏ده سازمان، انحلال و تنوع همگون می‏ باشد و سرانجام، در حالت رقابتی، سازمان باید استراتژی ‏های رقابتی شامل یکپارچگی عمودی به بالا، یکپارچگی عمودی به پایین، یکپارچگی افقی، رسوخ در بازار، توسعه ‏ی بازار، توسعه‏ ی محصول و تشکیل مشارکت را اجرا نماید.

  6. دکتر سلام. مطلب شما را خواندم. شما خیلی با دیسپلین هستید.

    • غلامرضا احمدیان

      ۱٫ ترکیبی از مدل هاروارد -swot و مدل دیوید آر.فرد هانگر و ویلن
      ۲٫مدل قوی:هاروارد -با توجه به اینکه الهام بخش اکثر مدلهای تدوین استراتژی بوده و توجه به توانمندیها و ضعفهای داخلی سازمان و فرصتها و تهدیدهای موثر بر آن است و در کلیه بخشهای خصوصی و دولتی و غیرانتفاعی قابل استفاده است
      مدل ضعیف BCG:چون بدلیل ساده نگری ناشی از معیارهای بالا و پایین بودن موقعیت برای طبقه بندی محصئلات و خدمات و خط تولید در یک محصول یا واحد در مقایسه با یک رقیب میسنجد وبه رقبای کوچکتر توجه نمیشود و چهار برد آن نامناسب ونامتعارف هستند
      ۳٫تهاجمی:تهاجمی شدید-تهاجمی معطوف به قوت -تهاجمی معطوف به فرصت -تهاجمی ضعیف
      تدافعی:تدافعی ضعیف – تدافعی معطوف به تهدید- تدافعی شدید -تدافعی معطوف به خفیف