خانه / آموزشی / اصول و مبانی مدیریت / امتحان میان ترم ۲ اصول و مبانی مدیریت شروع شد+ سوالات

امتحان میان ترم ۲ اصول و مبانی مدیریت شروع شد+ سوالات

بسم الله الرحمن الرحیم. با اهدای سلام و تحیت؛ امیدوارم مطالب تعیین شده را قبلا مطالعه کرده باشید و بر اساس برداشتی که از آن پیدا کرده اید، به سوالات زیر پاسخ کافی دهید. در جریان پاسخگویی از مراجعه به هرگونه کتاب، جزوه و سایر ارتباطات خودداری فرمایید. برای این نوع سنجش وجدان خودتان بهترین قاضی است. نمره ی ارزشیابی را از معلم و نمره ی وجدان و وفای به عهد را از خود بپرسید! آماده اید،

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) شروع کنید.

متن کامل سوالات بدین شرح است.

 
۱) در رابطه با مدل های تعالی کیفیت به سوالات زیر جواب دهید؟
الف) کدامیک را ترجیح می دهید؟ چرا؟
ب) درسازمان های ایرانی که به سوی کیفیت حرکت کرده اند، کدام بیشتر رایج است؟
 ج) اشتراک آن ها و تفاوت آن ها در چه مواردی ست؟
۲) در رابطه با مدیریت جامع کیفیت به سوالات زیر جواب دهید؟
الف) بهترین الگوی اجرایی کدام است؟
ب) چه مدت زمانی را برای استقرار آن پیش بینی می کنید؟
ج) شرط اول موفقیت اجرای TQMچیست؟
د) انتخاب یک روش ارتقای کیفیت در چه مرحله ای از اجرا پیشنهاد می شود؟
۳) در رابطه با مدیریت کیفیت به سوالات زیر جواب دهید؟
الف) عدم مشارکت کارکنان جه عوارضی خواهد داشت؟
ب) اینکه باید فرایندها از نو طراحی شوند، چه نامیده می شود؟
ج) آیا واژه ای به نام مشکلات همیشگی است، در مدیریت کیفیت وجود دارد؟
د) شعارهای صوری مدیران در سازمان چه عواقبی در پی دارد؟
ه) جایگاه کنترل، نظارت و بازرسی در این نوع مدیریت چیست؟

 

 

 

پاسخ به سوالات فقط روزجمعه ۸ آذرماه ماه از ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر

جواب ها  در این پست باشد و تا قبل از۶ بعد ازظهر ارسال گردد.

سایت https://hcsm.ir

این مطالب را نیز ببینید!

ویژه اعضای هیئت علمی/پرسش و پاسخ: ارتقای مرتبه در دانشگاههای علوم پزشکی 

دکترخلیل علی محمدزاده مهم/ ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه پاسخگویی به اهم سوالات همکاران اعضای ...

۳۱ دیدگاه

  1. ٣:الف؛کلید موفقیت اجرای مدیریت کیفیت ،کارکنان هستند زیرا کارکنان سرمایه اصلى سازمان مى باشند بنابراین مشارکتشان در تحققاین امر حیاتى است پس عدم مشارکتشان در اجراى مدیریت کیفیت جامع عمل نخواهد بود.
    ب؛مهندسى مجدد.
    ج؛خیر زیرا با حل ریشهاى مشکلات و پیشگیرى از انها در وظایف روزانه کارکنان ادغام مى شود و با ابزارى مانند ساده کردن روش هاى انجام کار و استاندارد کردن انها و کوتاه کردن فرایند ها به پیشگیرى از مشکلات میپردازند.
    د؛نه تنها باعث افزایش فعالیت کارکنان نمیشود بلکه انگیزه لازم را از کارکنان سلب و انها را نسبت به مدیران وسازمان بى اعتماد میکند٢:الف؛براى اجراىTQMالگوهاى مختلفى وجود دارد که باتوجه به شرایط نمیتوان گفت بهترین الگو اجرایی کدام است.
    ب؛باید تدریجى و طى مراحلى اجرا شوداز زمان تصمیم گیرى به اجراى ان تا ادغام کامل با کار روزمره کارکنان سال ها طول میکشد.ج؛شروع صحیح اجراى مدیریت جامع کیفیت همراه با صبر و شکیبایی.
    د؛در مرحله کسب دانش و مهارت ها قرار میگیرد.EFQMزیرا جامعتر و کاملتر مى باشد.
    ب؛EFQM
    ج؛چارچوب کلی مدلها یکى است و تفاوت ها در حد تعداد معیارها و روش هاى اجرایى و اامتیازدهى مى باشد.