خانه / اخبار / دانشگاهی / ۲۳ آوریل روز جهانی کتاب

۲۳ آوریل روز جهانی کتاب

غذای روح
کتاب بهترین گوینده، سخنران و در حکم غذای روح است. بوستان های عالمان و دانشمندان همانا کتاب ها و کتابخانه ها هستند. آنها با کتاب و کتابخوانی آرام می گیرند و از کتابها نیرو، انرژی و الهام می گیرند.
حضرت علی(ع) می فرمایند: کسی که با کتاب ها خویش را آرامش دهد، هیچ آرامشی را از دست ندهد. بررسی ها نشان می دهد که مطالعه بسیار و پیگیر در مسائل علمی باعث شگفتی عقل و تقویت نیروی فکر، اراده و تحمل است.
۲۳ آوریل روز جهانی کتاب بود که گذشت، ویکتور هوگو می گوید؛ خوشبخت کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی داشته باشد؛ کتاب های خوب و یا دوستانی که اهل کتاب باشند.
مقام معظم رهبری برای کتابخوانی اهمیت زیادی قائل هستند. به طوری که شخص ایشان در زمره  کتابخوان‌ های حرفه‌ای قرار دارند. گفته شده که ایشان در طول شبانه‌روز غیر از مطالعات علمی و واجب روزانه، حد‌اقل یک کتاب ۲۰۰ تا ۳۰۰ صفحه‌ای هم مطالعه می‌کنند. این در حالی است که متاسفانه کتابخوانی در بین مردم ما به شدت ضعیف است و حتی در سطح دانشگاهها هم کمرنگ شده است.
نیازمند نهضت کتابخوانی هستیم. کتاب های خوب بخوانیم. کتب مورد نیاز خودمان را شناسایی کنیم. کتابخوانی می تواند از ما انسان های بهتری بسازد. مراقب غذای روحمان باشیم.
#روز_جهانی_کتاب
#کتابخانه
#کتاب
#مطالعه
#خوشبخت
#آرامش
#تقویت_فکر
#اراده
#غذای_روح
#نهضت_کتاب_خوانی
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
شامگاه پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

به نقل از dr.khalil_amz@ و hcsm.ir@

این مطالب را نیز ببینید!

مستند «حکمت در طبابت»

پنجشنبه ۲۸ دی ماه صورت گرفت پخش مستند «حکمت در طبابت» از شبکه چهار سیما ...