خانه / اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده / اسامی روزها و محورهای هفته جوانی جمعیت ۱۴۰۲ اعلام شد

اسامی روزها و محورهای هفته جوانی جمعیت ۱۴۰۲ اعلام شد

از سوی دبیر ستاد ملی جوانی

اسامی روزها و محورهای هفته جوانی جمعیت ۱۴۰۲ اعلام شد

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت اسامی روزها و محورهای هفته جوانی جمعیت را اعلام کرد.
کد خبر : ۸۴۰۹۵۹

کاظم فروتن، دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت در آستانه هفته جوانی جمعیت گفت: چند سالی است که هفته منتهی به این روز، نام گذاری متناسب با جنس فعالیت‌های در راستای افزایش جمعیت می‌شود.

وی افزود: امسال نیز با توجه به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تشکیل ستاد ملی جمعیت و فرصت کوتاهی که برای عبور از تله جمعیتی پیش رو داریم، ضرورت این نام گذاری و انسجام و هماهنگی فعالیت‌ها حول محور‌های ابلاغی چند برابر است.

فروتن افزود: بر این اساس عناوین هفته منتهی به روز ملی جمعیت از ۲۴ اردیبهشت به ترتیب عبارتند از ۲۴ اردیبهشت: رسانه و جوانی جمعیت، ۲۵ اردیبهشت: مدیران و جوانی جمعیت، ۲۶ اردیبهشت: خانواده موفق و جوانی جمعیت، ۲۷ اردیبهشت: دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت، ۲۸ اردیبهشت: شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت، ۲۹ اردیبهشت: نخبگان و جوانی جمعیت، ۳۰ اردیبهشت: گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت

وی درباره محور‌های محتوایی پیشنهادی در این هفته گفت: تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، تک فرزندی و عوارض آن، مقابله با مساله سقط جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج به وقت نیاز و جوانی جمعیت، دستاورد‌ها و پیامد‌ها از جمله محور‌های رویداد جوانی جمعیت و سند تحول جمعیتی هستند.

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت با اشاره به نامگذاری‌های هفته رویداد جوانی جمعیت که در اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: این نامگذاری‌ها با محور «سهم من از جوانی ایران؟» است.

گفتنی است؛ ۳۰ اردیبهشت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز ملی جمعیت نام گرفته است.

این مطالب را نیز ببینید!

تسلیت به رئیس محترم موسسه تحقیقات جمعیت کشور

دکترخلیل علی محمدزاده عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده ...