خانه / اخبار / مدیر سایت / درگذشت استاد دکتر حسن غفوری فرد

درگذشت استاد دکتر حسن غفوری فرد

سایت تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی | HCSM

دکترخلیل علی محمدزاده عضو فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده بمناسبت درگذشت استاد تمام دانشگاه امیرکبیر؛ دکتر حسن غفوری فرد پیام تسلیت صادر کردند.

:متن پیام بدین شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

 از شمار دو چشم یک تن کم          وز شمار خرد هزاران بیش

استاد دکتر حسن غفوری فرد، دکترای فیزیک ذرات هسته ای، چهره خوشنام و صادق سیاست، مدیریت و دانشگاه و مرد علم، اخلاق و فضیلت در ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت. این انسان شریف، خدوم و انقلابی با تجارب و دستاوردهای مثبت فراوان در سمت های گوناگون در مجلس و دولت و فعالیت های حزبی و تشکیلاتی در امانتداری، دینداری، رعایت انصاف، استقلال رای، صداقت، ساده زیستی و فروتنی شهره خاص و عام بود.
ضایعه ی جبران ناپذیر درگذشت این دانشمند عزیز سفر کرده را به جامعه ی دانشگاهی، ورزشی، خیل دوستان و همکاران و خاندان مکرمش به ویژه همسر و فرزندان عزیزش که بحمدالله اهل علم و مانوس با قرآن هستند، تسلیت می گویم.
روحش شاد و یادش گرامی

دکترخلیل علی محمدزاده

عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی

و رئیس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده

پی نوشت ————————————————————————–

مرحوم حسن غفوری فرد متولد سال ۱۳۲۲ و دارای مدرک دکترای فیزیک ذرات هسته‌ای از دانشگاه کانزاس ایالات متحده آمریکا بود؛ وی در کارنامه فعالیت سیاسی خود دبیری انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آمریکا در دوران پیش از انقلاب را ثبت کرده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی غفوری فرد مدتی رئیس مدرسه عالی ساختمان، وابسته به دانشگاه امیرکبیر بود و در پی استعفای دولت موقت در آبان ۱۳۵۸ به سمت استاندار خراسان منصوب شد؛ پس از شهادت ۲ تن از نمایندگان استان خراسان در انفجار ۷ تیر۱۳۶۰ وی به عنوان نماینده این استان به مجلس اول شورای اسلامی راه یافت.

غفوری فرد پس از حضور در مجلس شورای اسلامی، در سال های ۶۰ تا ۶۴ وزیر نیرو بود و در دولت اول سازندگی نیز ریاست سازمان تربت بدنی را بر عهده داشت.

وی در مجالس پنجم، هفتم و هشتم به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافت.

آن مرحوم در حوزه فعالیت های حزبی نیز فعال بود و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود؛ وی در دهه گذشته دبیر کلی جامعه اسلامی ورزشکاران بر عهده داشت.

این مطالب را نیز ببینید!

کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد.

     کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد. دکترخلیل علی محمدزاده استاد دانشگاه ...