خانه / استراتژی های توسعه ملی / بحث در باره شاخص DALYs در کنگره سوختگی

بحث در باره شاخص DALYs در کنگره سوختگی

در هفتمین کنگره کشوری سوختگی مطرح شد:

دکتر خلیل علی محمدزاده :

درمان حاد سوختگی تنها با پوشش بیمه ای بالا تا حدودی جبران پذیر است

سرمایه گذاری اساسی پیشگیری از سوختگی است.

Image result for ‫هفتمین کنفرانس کشوری سوختگی‬‎

  • رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با سخنرانی در هفتمین کنگره کشوری سوختگی با تاکید بر اینکه عوارض ناشی از سوختگی برای فرد و جامعه کمرشکن، فاجعه بار و خانمانسوز است گفت : سرمایه گذاری اساسی مسئولان پیشگیری از سوختگی با اختصاص منابع بیشتراست. در هفتمین کنگره کشوری سوختگی مطرح شد:

    وی که در پانل سوختگی و اقتصاد سخن می گفت، سوختگی های بالای ۱۰ درصد و منجر به بستری در بیمارستان را جزو این دسته از خدمات خواند و گفت: تنها پوشش بیمه ای بالا است که می تواند هزینه های فوق العاده گران درمان فاز حاد سوختگی را تا حدودی جبران کند. البته واقعیت آنست که در بیماران سوخته مشکلات فراوانی غیر از سوختگی و درمان هم به وجود می آید. عوارضی که از نظر روانی، فیزیکی و اجتماعی این بیماران پیدا می کنند. اغلب شغل شان را از دست می دهند. کیقیت روزهای زندگی از بین می رود. اختلال خانوادگی پیش می آید. در ۱۰ درصد سوختگی های شدید، مرگ های زودرس و در ۵ درصد موارد معلولیت های دایمی اتفاق می افتد که غیر از هزینه های غیرمستقیم و ناملموس سالانه هزاران میلیارد هزینه مستقیم برجای می گذارد.
    شایان ذکر است که هفتمین کنگره کشوری سوختگی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوختگی به مدت ۲ روز، ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه در مرکز همایش های رازی این دانشگاه و با حضور و سخنرانی صاحب نظران داخلی و خارجی و با امتیاز بازآموزی برای گروه های مختلف علوم پزشکی برگزار گردید.

این مطالب را نیز ببینید!

همایش سلامت، حکمت و حکمرانی

سومین همایش بین المللی سلامت، حکمت و حکمرانی The Third International conference on health, Wisdom & ...