خانه / اخبار / کلاسی / خبرنامه الکترونیکی(۳۹) حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

خبرنامه الکترونیکی(۳۹) حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

خبرنامه الکترونیکی

شماره (۳۹) – مهر ۱۳۹۶

حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

خبرنامه الکترونیکی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ابزار اطلاع‌ رسانی در مورد تازه‌ های این حوزه،‌ برای معاونان علوم پزشکی واحدها در سراسر کشور، متخصصین و پژوهشگران و علاقمندان علوم پزشکی هر ماه ارسال می‌گردد. در این خبرنامه شما می‌ توانید از اخبار مربوط به ستاد، زمان و مشخصات همایش‌ ها و سمینار های داخلی و بین‌ المللی پیش‌رو، اخبار گردهمایی‌ های علمی حوزه علوم پزشکی، اعلام فراخوان‌ ستاد، خلاصه گزارش کنفرانس‌ ها و نشست‌ ها ، گردهمایی‌ هایی ها، بخش نامه ها و آیین نامه ها و نیز تفاهم نامه ها در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مطلع شوید. 
لطفا پیشنهادات خود را به ایمیل khabarnameh@med.iau.ir یا khabarnameh.iau@gmail.com ارسال نمایید.
*آدرس کانال تلگرام حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی: https://telegram.me/iauMED
رونمایی از سامانه های علم سنجی و پژوهشیار توسط ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی 

سامانه های علم سنجی و پژوهشیار معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر علی اکبر ولایتی، پیش از ظهر روز سه شنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۶ رونمایی شد.
دکتر ولایتی در همایش رونمایی و آشنایی با سامانه های علم سنجی و پژوهش یار عنوان کرد: پژوهش های حوزه پزشکی باید متناسب با شرایط بومی ایران صورت گیرد/ پژوهش باید مساله‌محور باشد 

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همایش «رونمایی و آشنایی با سامانه های علم سنجی و پژوهشیار» با بیان اینکه امروزه انجام پژوهش در آزمایشگاه ها بسیار با ارزش تر از تدریس آثار ترجمه ای است، گفت: پژوهش های حوزه پزشکی باید مسئله‌محور باشد و متناسب با شرایط بومی ایران و بیماری‌های موجود در این منطقه صورت گیرد.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: افزایش و ارتقاء آثار پژوهشی از طریق یکپارچگی رشته های علوم پایه با عرصه های بالینی 

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش «آشنایی با سامانه علم سنجی و پژوهشیار معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی» بر یکپارچه سازی و همگرایی رشته های علوم پایه پزشکی و غیر پزشکی با عرصه های بالینی تاکید کرد.
معاون علوم پزشکی در جمع دانشجویان در آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: ماهیت دانشگاه، با وجود دانشجویان شکل می گیرد 

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز مهر ماه، در جمع دانشجویان بیمارستان بوعلی تهران، فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به دانشجویان تبریک و حضور آنها را در عرصه علم و دانش گرامی داشت و وجود و حضور آنان را رکن اصلی تشکیلات دانشگاه عنوان کرد.
دکتر نفر عنوان کرد: ارتقاء علمی در تمامی دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 

دکتر محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، بر توسعه آموزش و ارتقاء هیات علمی دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور و نیز حمایت و همکاری دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در جهت پیشرفت و ارتقاء سایر دانشکده های دندانپزشکی تاکید کرد.
دکتر ابطحی : جهش علمی در مسیر ارتقاء کیفی و ایجاد دانشگاه نسل سوم هدف از تجمیع دانشگاه های علوم پزشکی تهران است 

دکتر سید علی ابطحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در هفتمین کنگره واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اظهار کرد:‌بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دستور صریح دکتر ولایتی ما اولین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد را در تهران تاسیس کردیم.
دکتر حراجی: هدف از برگزاری کنگره دندانپزشکی، تعامل و همراهی با فارغ التحصیلان دندانپزشکی است 

دکتر افشین حراجی، سرپرست دانشکده دندانپزشکی در مراسم هفتمین کنگره دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ضمن اظهار خرسندی از برگزاری هفت کنگره پیاپی در این دانشکده، هدف از برگزاری این کنگره ها را ‏در دانشگاه آزاد اسلامی، همراهی با فارغ التحصیلان عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف دانشکده دندانپزشکی علاوه بر تربیت دندانپزشکان، ‏نظارت و پایش فارغ التحصیلان این دانشکده است.
دکتر نفر در بازدید از بیمارستان بوعلی مطرح کرد:‎ توجه به توسعه عرصه بالینی دانشجویان در بیمارستان بوعلی/ تلاش برای اخذ مجوز پذیرش رزیدنت در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی 

دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اخذ مجوز پذیرش رزیدنت در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی از اهداف حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است، ‏گفت: علاوه بر پذیرش رزیدنت در رشته های دندانپزشکی، برای دومین سال متوالی است که دانشگاه آزاد اسلامی موفق به پذیرش دانشجوی تخصصی ‏داخلی شده است و ما باید با رعایت الزامات، اصلاح هرم اعضای هیات علمی، پذیرش بیمار و در مجموع تدارک عرصه بالینی مناسب زمینه را برای ‏تربیت رزیدنت در سایر رشته های تخصصی و فوق تخصصی دانشجو فراهم کنیم.‏‎ ‎
دکتر نفر عنوان کرد: راه اندازی بیمارستان فرهیختگان و بخش NICU بیمارستان امیرالمومنین تهران در آینده ای نزدیک 

معاون علوم پزشکی نوید راه اندازی بخش NICU بیمارستان امیر المومنین (ع) تهران را در آینده ای نزدیک داد و گفت: امیدواریم به خواست خداوند متعال در آینده ای نزدیک بیمارستان فرهیختگان تهران راه اندازی گردد؛ با راه اندازی بیمارستان فرهیختگان در کنارِ بیمارستان های بوعلی و امیرالمومنین (ع) شرایط مناسب تری در خصوص آموزش بالینی دانشجویان فراهم می گردد.
قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی 

رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درباره پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را برای اجرا ابلاغ کرد.
ابلاغ بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی درباره هفته پژوهش و فناوری 

هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر همزمان با هفته پژوهش و فناوری اواخر آذرماه امسال در گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و پزشکی برگزار می‌شود.
اهدای داوطلبانه جسد خیر نیکوکار به دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی 

پیکر مهندس کورس پرتوی دیلمی طبق وصیت قبلی و با موافقت همسر و فرزندان وی و با تلاش و همت دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه و دکتر شبنم موثقی آناتومیست و رئیس دانشکده پزشکی با هدف کمک به پیشرفت علم پزشکی و فرآیند یادگیری دانشجویان این حرفه مقدس به دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تعلق یافت .
دکتر ابطحی: هیچ مشکلی با وزارت بهداشت نداریم / بیمارستان فرهیختگان را با مشارکت تکمیل می کنیم 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران یادآور شد: ما تمام الزامات آموزشی، پژوهشی، اعتبار بخشی آموزشی، اعتبار بخشی درمانی را رعایت می کنیم چون دانشگاه های علوم پزشکی دارای سه بخش هستند که باید هر سه بخش در کنار هم و به صورت یکجا حرکت کنند تا بتوانند خروجی مطلوبی داشته باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران: مدیریت بهینه منابع سازمانی و جلوگیری از هدر رفتن انرژی خدمتی ملی است 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: مدیریت بهینه منابع سازمانی، مصرف بجای آب و برق و گاز و جلوگیری از هدر رفتن انرژی و ذخیره ارزی در دانشگاه آزاد اسلامی خدمتی ملی در کشور است.
معارفه نخستین دوره دانشجویان مقطع دکتری پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران 

جلسه معارفه نخستین دوره دانشجویان مقطع دکتری پرستاری با حضور رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، اعضای هیات رئیسه، استادان پیشکسوت پرستاری و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.
اولویت ها و برنامه‌های دانشکده شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در طرح تجمیع 

سرپرست دانشکده شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران عنوان کرد: جذب حداکثری دانشجویان شیمی بالاخص شیمی دارویی تعریف پروژه ها و پایان نامه هایی با قابلیت ثبت پتنت و تجاری سازی محصول درراٌس برنامه های این دانشکده است .
برنده نقره المپیاد پزشکی: دانشگاه آزاد از همه جهات با دانشگاه‌های مطرح برابری می‌کند 

دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و برنده مدال نقره المپیاد دانشجویان پزشکی کشور معتقد است که این دانشگاه از همه جهات می‌تواند با دانشگاه‌های مطرح کشور برابری کند و بر این باور است که با پشتیبانی و حمایت مسئولان قطعا ما از بهترین‌ها خواهیم بود.
حضور فعالانه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در هجدهمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور

رییس هیئت مدیره انجمن علمی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از حضور فعالانه دانشجویان این دانشگاه در هجدهمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشورخبرداد.
برپایی پایگاه درمان صلواتی دانشگاه آزاداسلامی استان قم 

پایگاه درمان صلواتی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاداسلامی استان قم برای پنجمین سال در ایام تاسوعا و عاشورا در خدمت عزاداران حسینی بود و با همکاری تیم درمانی جمعیت هلال احمر در زمینه های پزشکان عمومی، پرستاری آقایان وخانم ها،زنان، تغذیه، اطفال، چشم پزشکی، و مشاوره و … به ارائه خدمات به زائران و عزاداران پرداخت.
کلینیک زخم بیمارستان بوعلی بازگشایی شد 

استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران، از بازگشایی کلینیک زخم در بیمارستان بوعلی خبر داد.
بازدید هیات ارزشیابی وزارت بهداشت از دانشگاه آزاد اسلامی کلیبر 

هیات ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکانات موجود در رشته پرستاری واحد کلیبر بازدید کردند.
فراخوان چهارمین گرنت پژوهشگران فرهیخته نیماد 

موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) جزئیات فراخوان چهارمین گرنت پژوهشگران فرهیخته را اعلام کرد.
فراخوان جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی منتشر شد 

بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی دی امسال برگزار می‌‌شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از دیده‌بان علم ایران، بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی برای تجلیل و تکریم از محققان برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور و معرفی فعالیت‌های تحقیقاتی برتر علوم پزشکی دی امسال در دو بخش افراد حقیقی و نهادهای حقوق برگزار می‌‌شود.
با حضور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران: مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی معرفی شد 

مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان بسیجی صبح روز چهارشنبه ۹ ۲ شهریور ماه در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
برپایی نمایشگاه آثار دفاع مقدس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران 

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید، دکتر میر مسعود فاطمی سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی ضمن بازدید از دانشکده های داروسازی و شیمی دارویی نمایشگاه دفاع مقدس را افتتاح کرد.
ارائه گزارشی از وضعیت بیمارستان امیر المومنین (ع) تهران 

در بازدید دکتر محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید علی ابطحی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به همراه تعدادی از مدیران از بخش¬های مختلف بیمارستان امیرالمومنین(ع) گزارشی از وضعیت بیمارستان توسط هیات رئیسه بیمارستان ارائه گردید.
آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا تجهیز می‌شوند 

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا با توجه به راه‌اندازی یا تصویب رشته‌های پرستاری و برخی از رشته‌های پیراپزشکی از تجهیز آزمایشگاه‌های مربوط در این واحد خبر داد.
راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه سلولی و مولکولی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل 

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه مرکزی در زمینه سلولی و مولکولی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
راه اندازی بازارچه خیریه «مائده‌ی رحمت» در حمایت از کودکان پروانه ای خانه ای بی 

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با راه اندازی بازارچه خیریه «مائده‌ی رحمت»به یاری کودکان پروانه ای خانه ای بی رفتند.
اعلام آمادگی خیران در توسعه‌ رشته‌های پزشکی گلپایگان 

گردهمایی خیران و مسئولان شهرستان گلپایگان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور علی بختیار نماینده‌ شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور و نماینده روابط عمومی حوزه علوم پزشکی دار فانی را وداع گفت 

مجید متقی‌پور مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور و نماینده روابط عمومی حوزه علوم پزشکی این واحد دانشگاهی در این شهر که مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت.
سرپرست واحد دامغان : توسعه رشته‌گرایش‌های زیرگروه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی، ایجاد رشته‌گرایش‌های زیرگروه پزشکی، توجه به ایجاد شرکت‌‌های دانش‌بنیان و کاهش اتکا به منابع شهریه‌ای از اولویت‌های اصلی این واحد در سال تحصیلی جدید خواهد بود.
آشنایی دانشجویان دانشکده علوم و فناوریهای نوین با محصولات فناوری نانو در دهمین نمایشگاه فناوری نانو 

صبح روز دوشنبه ۱۷ مهرماه سال جاری دانشجویان دانشکده علوم و فناوریهای نوین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از دهمین نمایشگاه و جشنواره فناوری نانو بازدید کردند.
تقدیر پرسنل و کادر درمانی و اداری بیمارستان فرهیختگان از تلاش سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران 

جمعی از پرسنل و کادر درمانی و اداری بیمارستان فرهیختگان با ارسال طوماری ازامضاء مسئولان و کارکنان بخش های مختلف از برنامه ها و سیاست های اجرائی دکتر سید علی ابطحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و تجمیع دانشگاه های علوم پزشکی تهران در مسیرتوسعه و ارتقاء کیفی آموزش پزشکی و بهبود فرآیندها تقدیرو تشکر کردند .
بازدید هیأت ارزشیابی پرستاری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب 

هیأت ارزشیابی رشته پرستاری متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت و درمان و حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، از واحد بناب بازدید کردند و وضعیت رشته پرستاری این واحد را مورد ارزیابی قرار دادند.
رئیس واحد بابل: بکارگیری مهارت‌های نوین علمی در حوزه پزشکی مسیر پیشرفت را هموار می‌کند 

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد بابل انسجام و همدلی مربیان و استادان در آموزش بالینی دانشجویان را مهم خواند و گفت: به‌کارگیری مهارت‌های نوین علمی و اصول دادن خدمات صحیح به دانشجویان در حوزه پزشکی مسیر پیشرفت را هموار می‌کند.
ارائه دو مقاله عضو هیات علمی واحد بجنورد در سی و ششمین کنگره بین‌المللی سوئیس 

عضو هیات علمی گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و دانشجوی دکتری موفق به ارائه دو مقاله علمی در سی و ششمین کنگره بین‌المللیEsra ۲۰۱۷ کشور سوئیس شد.
قدرشناسی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی فرهنگی استاد رفیعی 

لوح سپاس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به دکتر محمود رفیعی تقدیم شد. رفیعی از مشاهیر خراسان جنوبی، پزشک متخصص طب کودکان و دارای مرتبه استادی در این رشته و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران است و علاقه ویژه‌ای به ادبیات و فرهنگ دارد و ذوق شعری و ادبی وی میراث نیاکان وی است که اهل دانش و ادب بوده‌اند.
افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد در نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، توانبخشی و دارویی 

نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، توانبخشی، دارویی و خدمات سلامت شمال کشور برای نخستین بار همزمان با بیست و ششمین اجلاس مدیران و کارشناسان تجهیزات پزشکی کشور و همایش فناوری های نوین سلامت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان برگزار شد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران منصوب شد 

دکتر علی کمیلی، معاون علوم پزشکی واحد علوم و تحقیقات تهران طی حکمی از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به عنوان معاون درمان دانشگاه آزاد اسلامی تهران منصوب شد.
نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت بر تشکل های دانشگاهیان علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران منصوب شد 

طی حکمی از سوی دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر خلیل علی محمدزاده دانشیار وعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت بر تشکل های دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران منصوب شد.
چاپ کتاب «ژنتیک مامایی» از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز 

«ژنتیک مامایی» ترجمه دکتر سید محمود طباطبایی عضو هیأت علمی گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با همکاری زنده‌یاد فرید سرکاراتی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب به چاپ رسید.
مدیر مسئول : دکتر محسن نفر
سردبیر: دکتر کبری جودکی
هیات تحریریه: دکتر محمدحسین آیتی، دکتر عطاا.. پورعباسی،دکتر کبری جودکی،منصوره نخعی، با مشارکت مسئولان روابط عمومی واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی
مدیر سایت: مهندس هدا صدیقی

این مطالب را نیز ببینید!

کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد.

     کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد. دکترخلیل علی محمدزاده استاد دانشگاه ...