خانه / آموزشی / اصول و مبانی مدیریت / مدیری خوب است که مهندس هم باشد

مدیری خوب است که مهندس هم باشد

دکترخلیل علی محمدزاده

مدیری خوب است که مهندس هم باشد

دکترخلیل علی محمدزاده معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران در مراسم جشن روز مهندس که توسط دانشجویان مهندسی پزشکی این دانشگاه در سالن اجتماعات شهید احمدرضا احدی برگزارشد، با بزرگداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی، خطاب به مهندسان کشور گفت: مهندسان از آنجا که اهل مقدار و اندازه و نیز اهل عملیات و اجرا و همچنین اهل ساختن و یافتن راه حل می باشند، نسبت به سایر مدیران، اثربخشی بیشتری دارند.

وی با ذکر این مطلب که مدیری خوب است که مهندس هم باشد، ضرورت کارآفرینی در همه رشته ها به ویژه رشته های مهندسی را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان شد: خلاقیت و نوآوری دو ویژگی مهم در کارآفرینی است که در واقع با این ویژگی ها، ایده به مرحله عمل ختم می شود.

وی اقتضای عصر حاضر را حرکت در مسیر کارآفرینی خواند و بیان داشت: باید از منابع در دسترس مانند نیروی انسانی، تکنولوژی، سرمایه و تجهیزات به تولید و ارائه خدمات و کالاهای با ارزش بیشتری دست پیدا کنیم.

وی با توجه به ابعاد مهم در زندگی کارآفرینان از جمله “نیاز به کسب موفقیت” و “برخورداری از مرکز کنترل” گفت: کارآفرینان علاقه دارند که همه روزه به پیشرفت های جدیدی دست پیدا کنند و در کل کارآفرین خود را حاکم بر سرنوشت خویش می داند.

این استاد دانشگاه “تحمل ریسک” و “رویارویی با وضعیت های مبهم” را از دیگر ویژگی های کارآفرینان ذکر کرد و افزود: آنها خطرپذیری محاسبه شده و بالایی دارند و اغلب دست به کارهایی می زنند که برای نخستین بار انجام می شود.

وی شخصیت کارآفرینان را مطابق با TYPE A عنوان نمود و گفت: کارآفرینان در پی آنند که در زمانی معیّن به دستاوردهای بیشتری برسند.

شایان ذکر است که در این مراسم با حضور دکتر شوشتریان مدیرگروه مهندسی پزشکی و سایر استادان و همچنین دانشجویان از دست اندرکاران مراسم و مهندسان کارآفرین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، تقدیر و قدردانی بعمل آمد. ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۵

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها و راهکارها

بیست و هفتمین نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت: برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها ...