خانه / اخبار / مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت

مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت

تاسیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت

بنا به پیشنهاد دکتر حسین ملک افضلی و با رای  اعضای هیات موسس و شورای عالی مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت، طی حکمی از سوی دکترسید محمود طباطبایی رییس دانشگاه علوم پزشکی واحد تهران و چهره ی ماندگار پزشکی کشور، دکترخلیل علی محمدزاده به عنوان رییس این مرکز انتخاب شد.
اعضای موسس این مرکز تحقیقاتی عبارتست از؛ دکترپوررضا(استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران)، دکترزارع، دکتردرگاهی(استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران)، دکترحسام، دکتروحدت و دکترعلی محمدزاده.
در این جلسه مقرر شد: برنامه ی استراتژیک مرکز طی سه هفته آینده آماده و در شورای عالی مرکز به تصویب نهایی برسد.
شایان ذکر است دکترخلیل علی محمدزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه، مدیر مسئول پایگاه تخصصی مدیریت سیستم های بهداشتی و درمانی، عضو شورای عالی مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، مدیر گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی واحد تهران و رییس انجمن دوستی ایران و نیجریه می باشد
دکترخلیل علی محمدزاده در گفت و گویی کوتاه، نقش پژوهش های مربوط به اقتصاد سلامت را در مدیریت جامع و کیفی منابع در حوزه ی بهداشت و درمان، امری حیاتی خواند و اظهار داشت: بدون درک اقتصاد سلامت، هیچ تحولی در نظام بهداشتی و درمانی کشور ره به جایی نمی برد.
 
وی تفکر بلند تاسیس شرکت های دانش بنیان، پارک های فن آوری و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه را مورد ستایش قرار داد و گفت: تولید علم بدون این ساختارها و فعال سازی آن ها امکان پذیر نیست.
 
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با پشتیبانی های لازم از مراکز تحقیقاتی، گام های عملی در تصمیم گیری های درست در سازماندهی و ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی و نیز امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان برداشته شود.

این مطالب را نیز ببینید!

پاسخ به سوالات کنفرانس مدیریت سلامت الکترونیک

نمونه سوالات کنفرانس مدیریت سلامت الکترونیک تهران، ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ فرهنگسان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ...