دانشجویان نامبرده، به ترتیب در ساعات ذکر شده در آزمون میان ترم درس اقتصاد بهداشت و درمان شرکت کردند:
فاطمه خوشرو (۶/۵۵)/ محمود فاطمی (۶/۵۹)/ معصومه رحیمی پور (۷/۰۳)/آزاده پور نجف (۷/۰۴)/ زینب حاجی تبار(۷/۰۸)/ امان اله دلپسند (۷/۱۱)/ مژگان رزمجو (۷/۱۳)/ زینب انگورج تقوی (۷/۱۶)/ معصومه دژکام (۷/۲۰) / زهره قوامی آزاد (۷/۲۰)/ رمضان قاسمیان (۷/۲۲)/ مرضیه لطفعلیان دهکردی (۷/۲۷)/ مصطفی مرادی دلیر (۷/۳۰)/ جواد رضایی (۷/۳۰)/ صدیقه زال زر (۷/۳۰)/ حمیده قاضی میر سعید (۷/۳۳)/ صدیقه توکلی (۷/۴۳)/ محمود عفری (۷/۴۵)/ شهناز ملکی (۷/۴۶)/ محمد تقی صفری (۸/۰۲)/ پریوش افرادی (۸/۰۳)/ یحیی فیاضی فر(۸/۰۹)/ ابوالفضل رعیت محتشمی (۸/۱۹) / متانت تیموری (۸/۲۷) / داریوش ایزدی (۷/۳۲) زینب محمدی (۶/۳۴)
این لیست تا س اعت ۸ شب تکمیل شد. به نظم و انضباط شما باید آفرین گفت ولی تعجب می کنم که ازبین ۲۲ نفری که تاکنون به سوالات جواب گفته اند، همه حداقل دو اشکال دارند.
تعداد حاضرین امتحان: ۲۶ نفر
استاد ارجمند و سرور گرامی
جناب اقای دکتر محمدزاده
با سلام احتراما جواب سوالات بشرح ذیل جهت استحضار حضرتعالی ارسال می گردد
امید این بضاعت علمی کم این حقیر مورد توجه و رضایت ان بزرگوار قرار گیرد
با احترام دانشجوی شما ایران علیرضایی
جواب سوال ۱-
سیاستها:
۱- توسعه سیاست گذاری ، مدیریت و قوانین
۲- بهبود تخصیص منابع مالی ، تسهیل و افزایش سرمایه گذاری
۳- افزایش ظرفیت تولید دانش
۴- توسعه انتشار وبه اشتراک گذاری داشن تولید شده
۵- توسعه منابع انسانی
۶- تسهیل کارافرینی
۷- تسهیل و افزایش ظرفیت تولید کالا و خدمات سلامت
۸- ارتقای هنجارها و فرهنگ عمومی
۹- تسهیل وایجاد ارتباطات
راهبرد ها :
۱- کسب مقام اول در علم ،فناوری و نواوری حوزه سلامت در منطقه
۲- الگوی کشورهای منطقه در مدل مدیریت ،سیاست گذاری و اقتصاد سلامت
۳- کسب جایگاه مرجعیت علمی با طراز جهانی در مقطه تحصیلات تکمیلی
۴- کسب جایگاه هدایتی پژوهشهای منطقه
۵- کسب خوداتکایی وجایگاه قطب سلامت منطقه برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی
۶- کسب مقام اول در رعایت اموزه های اسلامی وانسانی در سیاست گذاری ، برنامه ریزی، اجرا و ارائه خدمات سلامت
جواب سوال ۲-
برخوداری عادلانه احاد مردم ازسلامت پاسخگویی نظام سلامت ،عدالت در پاسخگویی ، عادلانه بودن مشارکت مالی خانوارها در هزینه خدمات سلامت
شاخص ها بر مبنای رتبه های ارزیابی عملکرد نظام های سلامت سازمان جهانی بهداشت :
به سطح سلامت ، عدالت در سلامت و عادلانه بودن مشارکت مالی خانوارها وزن ۲۵/۰ و به پاسخگویی و عدالت در پاسخگویی ۱۲۵/۰
برای دستیابی به سلامت مبنا امید زندگی تعدیل شده بر حسب نا توانی ، مبنای مقایسه عدالت برابری شاخص میزان بقای کودکان می باشد
نشانه های توسعه علم ، فن اوری ونو اوری در علوم سلامت :
تولید ۲۰۰۰۰ مقاله علم پزشکی نمایه شده در سال
ثبت سالانه ۲۸۰ پتنت در حوزه سلامت ( نشان دهنده امکان بهره برداری از دانش جهت ارزیابی وضعیت علم و فن اوری )
فعالیت ۷۰ مرکز پژوهشی ۹۰پژوهشگاه ،دستیابی به سهم ۲% از بازار جهانی محصولات و خدمات در حوزه سلامت ، کاهش ۱۰% هزینه درمان ، تخصیص ۳/۱ اعتبار پژوهشی به پژوهشهای سلامت ،سرمایه گذاری پژوهش در علوم بنیادی به میزان ۲۵% ،علوم کاربردی ۳۵% ، و توسعه ای ۳۰% ، بازار سلامت ۱۰ %
جواب سوال ۳ –فن بازار یک فضای حقیقی و یا مجازی بوده که در ان انواع و اقسام دانش و فناوریها برای ارائه به جامعه عرضه میگردند درحقیقت مانند یک نمایشگاه دائمی از نواوریها است
ضریب تاثیر :تعداد کل ارجاعات به مقالات پزشکی تقسیم بر تعداد کل مقالات پزشکی
شهردانش سلامت :
شهری است که اقتصاد ان بر پایه تولید وبکارگیری دانش سلامت شکوفاشده و تمرکز گفتمان ان حول محور سلامت ، از لحاظ رعایت اصول ایمنی زیستی و سلامت ، دسترسی به دانشمندان و اندیشمندان این حوزه وضعیت مطلوبی دارد
فن اوری مطلوب :appropriate technology
امکان برخورداری احاد نیازمندان از فن اوری که مناسبترین کارارایی ، بی خطری ، هزینه ، اثربخشی ، ملاحظات اخلاقی ، اجتماعی را داشته باشد و ملاک مناسب بودن ساده یا پیچیده بودن ، سخت افزاری یا نرم افزاری بودن و موجود بودن یا نوین بودن دانش ان نیست