خانه / آموزشی / اقتصاد بهداشت و درمان / دانشجویان حاضر در امتحان میان ترم اقتصاد بهداشت و درمان + اسامی

دانشجویان حاضر در امتحان میان ترم اقتصاد بهداشت و درمان + اسامی

دانشجویان نامبرده، به ترتیب در ساعات ذکر شده در آزمون میان ترم درس اقتصاد بهداشت و درمان شرکت کردند:

فاطمه خوشرو (۶/۵۵)/ محمود فاطمی (۶/۵۹)/ معصومه رحیمی پور (۷/۰۳)/آزاده پور نجف (۷/۰۴)/ زینب حاجی تبار(۷/۰۸)/ امان اله دلپسند (۷/۱۱)/ مژگان رزمجو (۷/۱۳)/ زینب انگورج تقوی (۷/۱۶)/ معصومه دژکام (۷/۲۰) / زهره قوامی آزاد (۷/۲۰)/ رمضان قاسمیان (۷/۲۲)/ مرضیه لطفعلیان دهکردی (۷/۲۷)/ مصطفی مرادی دلیر (۷/۳۰)/ جواد رضایی (۷/۳۰)/ صدیقه زال زر (۷/۳۰)/ حمیده قاضی میر سعید (۷/۳۳)/ صدیقه توکلی  (۷/۴۳)/ محمود عفری (۷/۴۵)/ شهناز ملکی (۷/۴۶)/  محمد تقی صفری (۸/۰۲)/ پریوش افرادی (۸/۰۳)/ یحیی فیاضی فر(۸/۰۹)/ ابوالفضل رعیت محتشمی (۸/۱۹) / متانت تیموری (۸/۲۷) / داریوش ایزدی (۷/۳۲) زینب محمدی (۶/۳۴)

این لیست تا س اعت ۸ شب تکمیل شد. به نظم و انضباط شما باید آفرین گفت ولی تعجب می کنم که ازبین ۲۲  نفری که تاکنون به سوالات جواب گفته اند، همه حداقل  دو اشکال دارند.

تعداد حاضرین امتحان:   ۲۶ نفر

این مطالب را نیز ببینید!

منابع درس اقتصاد سلامت و بیمه (مقطع دکتری تخصصی)

  *۱) اقتصاد سلامت: اصول و جریان منابع / [تالیف توماس ای. گتزن؛ مترجمین نکویی مقدم،  ...

یک دیدگاه

  1. ایران علیرضایی

    استاد ارجمند و سرور گرامی
    جناب اقای دکتر محمدزاده
    با سلام احتراما جواب سوالات بشرح ذیل جهت استحضار حضرتعالی ارسال می گردد
    امید این بضاعت علمی کم این حقیر مورد توجه و رضایت ان بزرگوار قرار گیرد
    با احترام دانشجوی شما ایران علیرضایی
    جواب سوال ۱-
    سیاستها:
    ۱- توسعه سیاست گذاری ، مدیریت و قوانین
    ۲- بهبود تخصیص منابع مالی ، تسهیل و افزایش سرمایه گذاری
    ۳- افزایش ظرفیت تولید دانش
    ۴- توسعه انتشار وبه اشتراک گذاری داشن تولید شده
    ۵- توسعه منابع انسانی
    ۶- تسهیل کارافرینی
    ۷- تسهیل و افزایش ظرفیت تولید کالا و خدمات سلامت
    ۸- ارتقای هنجارها و فرهنگ عمومی
    ۹- تسهیل وایجاد ارتباطات
    راهبرد ها :
    ۱- کسب مقام اول در علم ،فناوری و نواوری حوزه سلامت در منطقه
    ۲- الگوی کشورهای منطقه در مدل مدیریت ،سیاست گذاری و اقتصاد سلامت
    ۳- کسب جایگاه مرجعیت علمی با طراز جهانی در مقطه تحصیلات تکمیلی
    ۴- کسب جایگاه هدایتی پژوهشهای منطقه
    ۵- کسب خوداتکایی وجایگاه قطب سلامت منطقه برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی
    ۶- کسب مقام اول در رعایت اموزه های اسلامی وانسانی در سیاست گذاری ، برنامه ریزی، اجرا و ارائه خدمات سلامت

    جواب سوال ۲-
    برخوداری عادلانه احاد مردم ازسلامت پاسخگویی نظام سلامت ،عدالت در پاسخگویی ، عادلانه بودن مشارکت مالی خانوارها در هزینه خدمات سلامت
    شاخص ها بر مبنای رتبه های ارزیابی عملکرد نظام های سلامت سازمان جهانی بهداشت :
    به سطح سلامت ، عدالت در سلامت و عادلانه بودن مشارکت مالی خانوارها وزن ۲۵/۰ و به پاسخگویی و عدالت در پاسخگویی ۱۲۵/۰
    برای دستیابی به سلامت مبنا امید زندگی تعدیل شده بر حسب نا توانی ، مبنای مقایسه عدالت برابری شاخص میزان بقای کودکان می باشد
    نشانه های توسعه علم ، فن اوری ونو اوری در علوم سلامت :
    تولید ۲۰۰۰۰ مقاله علم پزشکی نمایه شده در سال
    ثبت سالانه ۲۸۰ پتنت در حوزه سلامت ( نشان دهنده امکان بهره برداری از دانش جهت ارزیابی وضعیت علم و فن اوری )
    فعالیت ۷۰ مرکز پژوهشی ۹۰پژوهشگاه ،دستیابی به سهم ۲% از بازار جهانی محصولات و خدمات در حوزه سلامت ، کاهش ۱۰% هزینه درمان ، تخصیص ۳/۱ اعتبار پژوهشی به پژوهشهای سلامت ،سرمایه گذاری پژوهش در علوم بنیادی به میزان ۲۵% ،علوم کاربردی ۳۵% ، و توسعه ای ۳۰% ، بازار سلامت ۱۰ %
    جواب سوال ۳ –فن بازار یک فضای حقیقی و یا مجازی بوده که در ان انواع و اقسام دانش و فناوریها برای ارائه به جامعه عرضه میگردند درحقیقت مانند یک نمایشگاه دائمی از نواوریها است
    ضریب تاثیر :تعداد کل ارجاعات به مقالات پزشکی تقسیم بر تعداد کل مقالات پزشکی
    شهردانش سلامت :
    شهری است که اقتصاد ان بر پایه تولید وبکارگیری دانش سلامت شکوفاشده و تمرکز گفتمان ان حول محور سلامت ، از لحاظ رعایت اصول ایمنی زیستی و سلامت ، دسترسی به دانشمندان و اندیشمندان این حوزه وضعیت مطلوبی دارد
    فن اوری مطلوب :appropriate technology
    امکان برخورداری احاد نیازمندان از فن اوری که مناسبترین کارارایی ، بی خطری ، هزینه ، اثربخشی ، ملاحظات اخلاقی ، اجتماعی را داشته باشد و ملاک مناسب بودن ساده یا پیچیده بودن ، سخت افزاری یا نرم افزاری بودن و موجود بودن یا نوین بودن دانش ان نیست