خانه / اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده / آدرس های دانشگاهی و بیوگرافی کوتاه استاد دکترخلیل علی محمدزاده(آخرین ویرایش)

آدرس های دانشگاهی و بیوگرافی کوتاه استاد دکترخلیل علی محمدزاده(آخرین ویرایش)

سایت تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی | HCSM

بیوگرافی کوتاه دکترخلیل علی محمدزاده

Khalil  Alimohammadzadeh(M.D., Ph.D)

خلیل علی محمدزاده در روز سه شنبه ۵ مهرماه سال ۱۳۴۵ در شهر تبریز و در یک خانواده ی فرهنگی و مذهبی متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان حافظ به سال ۱۳۵۱ آغاز و تحصیلات دوره راهنمایی و همچنین متوسطه را در رشته ی علوم تجربی در مدرسه ی صفا و در سال ۱۳۶۳ به پایان برد. وی برای اولین بار در ۱۵ سالگی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد که به طور متناوب تا پایان جنگ هر از گاه این حضور ادامه داشت.

ایشان تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۶۳ از رشته الهیات و مبانی حقوق آغاز و سپس در کنکور سراسری سال ۱۳۶۷، از بهمن ماه همان سال، در رشته ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه تحصیل داد و در مرداد ماه سال ۱۳۷۵ موفق به اخذ مدرک دکترای پزشکی (MD)* شد. وی در این مقطع علاوه بر ارائه ی پایان نامه ی مصطلح علمی و پژوهشی در دانشگاه، در تحقیقی دیگر به انطباق قوانین فنی پزشکی با مبانی فقهی پرداخت. وی پس از آن به تحصیل در رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی روی آورد و به دریافت درجه ی دکترای تخصصی (.Ph.D)* با رتبه ی ممتاز و نفر اول بورد تخصصی نایل آمد.

وی با مرتبه علمی استاد در گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی مشغول به تدریس و پژوهش در زمینه های مختلف “نظام سلامت” و همچنین پژوهشگر حوزه “مدیریت سلامت و تناسب جمعیت” می‌باشد. گرایش تخصصی ایشان در “سیاستگذاری نظام سلامت “، “اقتصاد بهداشت و درمان” و “مدیریت استراتژیک در سیستم سلامت” است. تاکنون بیش از ۲۶۵ مقاله شامل؛ علمی – پژوهشی(۱۶۷)، (۴۸)Scopus و (۲۵)ISI و (۲۰)PubMed و ۳۴ کتاب در زمینه های مدیریتی، پزشکی و اجتماعی به اهتمام ایشان و دانشجویانش انتشار یافته است. راهنمایی، مشاوره و داوری پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در دانشگاه های همکار توسط ایشان به بالغ بر ۲۵۰ مورد می رسد.

فعالیت به عنوان مدیرگروه تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران (از سال ۱۳۹۵ تا کنون) و رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت (از سال ۱۳۹۳ تا کنون) و عضویت در شورای تخصصی علوم مدیریت سلامت (از سال ۱۳۹۷ تا کنون) دانشگاه آزاد اسلامی و رییس زیرگروه مدیریت بهداشت و درمان(از سال ۱۳۹۷ تا کنون) و عضویت در کارگروه اقتصاد مقاومتی(از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) و کارگروه نخبگان (از دی ماه ۱۴۰۱) فرهنگستان علوم پزشکی و عضویت در کمیته مطالعات و پایش سیاست های جمعیتی شورایعالی انقلاب فرهنگی(از سال ۱۳۹۸ تا کنون) و دبیری شورای هم اندیشی و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران(از سال ۱۳۹۸)  و مدیرکارگروه تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران (از آبان ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون) و رییس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده(از ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)  و مشاور رییس کارگروه جمعیت و سرمایه اجتماعی دبیرخانه مجمع  و عضویت وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران(از ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱) جزو بارزترین مسئولیت ها و دغدغه های  علمی و پژوهشی ایشان هست.

وی در سال های اخیر به عنوان معاون مرکز سلامت جمعیت، خانواده و امور مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کمیته بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورایعالی انقلاب فرهنگی در پیشبرد سیاست های جمعیتی ایران و نیز عضویت در کارگروه فرهنگ کمسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت در راستای رصد سند چشم انداز ایران در افق آینده و همچنین مدیر کارگروه تعالی جمعیت و خانواده بسیج جامعه پزشکی در مسیر انسجام بخشی و مهندسی محتوی به این رشته و سایر علوم مرتبط، با مجامع سیاستگذاری، تدوین سیاست و برنامه ریزی و نیز دانشگاه ها، گروه های تخصصی و اساتید همکاری و تبادل نظر دارد. عضویت در فدراسیون پزشکی ورزشی و سخنرانی در نشست های علمی – تخصصی، همایش های علمی، کرسی های آزاداندیشی، جلسات بازآموزی و کارگاه های آموزشی بخش دیگری از علاقمندی های ایشان را شامل می شود.

شایان یادآوری است که از دیگر سوابق فعالیت وی می توان به معلمی در آموزش و پرورش و عضویت در مرکز استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نیز فعالیت به عنوان معاون فرهنگی، معاون دانشجویی و فرهنگی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های علوم و تحقیقات(۱۲ سال) و علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران(۳ سال) اشاره کرد.

از فعالیت های ایشان طی دهه ۶۰ و ۷۰ می توان دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویی و دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی و مسئولیت بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشکده پزشکی، رییس شبکه بهداشت و درمان ورامین(و پاکدشت، پیشوا و قرچک)، مدیر گروه تخصصی گسترش شبکه های بهداشتی و درمانی و مشاور رییس دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را یادآور شد.

 

(Doctor of Medicine (MD *

* Doctor of Philosophy (Ph.D.) 

قابل توجه دانشجویان و همکاران:

شیوه آدرس دهی در مقالات دانشگاهی به فارسی و انگلیسی، همچنین به عنوان نویسنده مسئول 


انگلیسی

Khalil Alimohammadzadeh

۱٫ Professor, Department of Health Services Management, North Tehran  Branch, Islamic Azad University. Economics Policy Research Center, Tehran Medical Sciences, Islamic Azad University, Tehran, Iran. ORCID CODE :0000-0002-2376-9256, E mail: dr_khalil_amz@yahoo.com
Academic Email: alimohamadzadeh@iautmu.ac.ir

۲٫ Affiliate member of Academy of Medical Sciences, Tehran, Iran.

 :توجه:  توجه: در صورتی که استادراهنمای اول  باشم، اسم ستاره دار شود و در توضیح ستاره نوشته شود:

*Corresponding author: Khalil  Alimohammadzadeh, M.D., Ph.D., Professor, Alimohamadzadeh@iautmu.ac.ir


فارسی

*خلیل  علی محمدزاده

۱٫استاد، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران، کد ارکید:۹۲۵۶-۲۳۷۶-۰۰۰۲-۰۰۰۰، ایمیل: dr_khalil_amz@yahoo.com، ایمیل  دانشگاهی:Alimohamadzadeh@iautmu.ac.ir

۲٫ عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران

 

 توجه: در صورتی که استادراهنمای اول  باشم، اسم ستاره دار شود و در توضیح ستاره نوشته شود:

*نویسنده مسئول: خلیل علی محمدزاده (.M.D., Ph.D)، استاد، ایمیل: Alimohamadzadeh@iautmu.ac.ir


:ایمیل های دانشگاهی

Alimohamadzadeh@iautmu.ac.ir

kh_alimohamadzadeh@iau-tnb.ac.ir

آدرس های الکترونیکی:

سایت: (hcsm.ir)

اینستاگرام:

@hcsm.ir

@dr.khalil_amz

آخرین ویرایش: ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲

 

این مطالب را نیز ببینید!

مستند «حکمت در طبابت»

پنجشنبه ۲۸ دی ماه صورت گرفت پخش مستند «حکمت در طبابت» از شبکه چهار سیما ...