خانه / پژوهشی / بانک مقالات / قابل توجه دانشجویان: اشتباهاتی که نباید در مکاتبات پذیرش دانشگاهی خود انجام دهید.

قابل توجه دانشجویان: اشتباهاتی که نباید در مکاتبات پذیرش دانشگاهی خود انجام دهید.

اشتباهاتی که نباید در مکاتبات پذیرش دانشگاهی خود انجام دهید.


این اشتباهات را در مکاتبات پذیرش دانشگاهی خود انجام ندهید

فهرستی از چند مورد را در زیر گردآوری کرده‌ایم، چند موردی که باید هنگام ایجاد و تکمیل درخواست برای پذیرش از آن اجتناب کنید. به هر حال، در میان صدها راه درست رفتن، همیشه یک درصدی امکان اشتباه کردن وجود دارد که باید مراقب باشید.

آدرس ایمیل غیر حرفه ای

این موضوع شاید در ظاهر بی اهمیت باشد، اما در روند پذیرش گاهی جزییات نیز مورد توجه دانشگاهها قرار می گیرد. نداشتن درواقع ایمیل رسمی و حرفه ای، نشان از بی تجربگی متقاضی دارد.

ارائه اطلاعات اضافی بیش از اندازه

اطلاعات اضافی و غیر مرتبط روند درخواست شما را کندتر خواهد کرد.برای مثال درج بعضی اطلاعات مانند جزییات تجربه کاری تان هیچ تاثیری مثبتی در پذیرش شما نخواهد داشت. صرفا به بیان کلیات که به سابقه تحصیلی و کاری تان مرتبط است، اکتفا کنید.

مصاحبه با دانشگاه

اگر دانشگاه مدنظرتان در فرآیند پذیرش مصاحبه دارد، آن را جدی بگیرید. دانشگاهها مصاحبه را در راستای شناخت بهتر دانشجو و گاهی ارزیابی سطح زبان تنظیم می نمایند. در مصاحبه به سوالات بصورت مشخص پاسخ دهید و به حاشیه نروید.

سرقت علمی

این موضوع را جدی بگیرید، شاید کپی کردن از یک مقاله در کشور شما موضوع مهمی نباشد یا توسط اساتید و مسئولین برسی نشود، اما در بسیاری از کشورهای غربی این مسئله اهمیت فراوانی دارد و در صورت اثبات آن، درخواست شما رد خواهد شد.

ناآگاهی برای پذیرش

سعی کنید از شرایط دانشگاه، رشته، روند پذیرش، ضرب العجل ها، درخواست ها و زمان بندی های مقصد مورد نظرتان آگاهی کامل داشته باشید. تا دچار سردرگمی و اشتباه نشوید.

ارتباطات درست

اگر در روند پذیرش سوالی برایتان پیش آمد، توجه کنید که به نهاد مسئول مربوطه پیام می دهید. در نگارش سوال خود، احترام، بیان کوتاه و اختصار در بیان درخواستتان را فراموش نکنید.

منبع: Economictimes

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها و راهکارها

بیست و هفتمین نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت: برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها ...