خانه / اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده / رونمایی از اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده

رونمایی از اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده

معاون پارلمانی رییس جمهور در نشست سراسری دبیران هم اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی:

رونمایی از اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده

شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ – ۱۱:۲۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت پارلمانی رییس جمهور، سیدمحمدحسینی روز پنجشنبه در نشست سراسری دبیران هم اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت تشکیل چنین جلساتی اظهار داشت: اینگونه جلسات در هماهنگی و هم افزایی اساتید و صاحبنظران دانشگاهی در آسیب شناسی و نوع مواجهه با مشکلات و تنش های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و امروز رسالت اصلی دانشگاهیان حضور فعال در  دو عرصه میدان و روشنگری است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک  رونمایی از اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده اظهار داشت: در اسلام به اندیشه، تفکر و تعقل تاکید شده و یک ساعت اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت عنوان گردیده است. امام صادق علیه السلام نیز ارزش یک عالم و اندیشمند را از هزار عابد و زاهد برتر می دانند لذا تشکیل چنین اندیشکده هایی در حوزه های مختلف به منظور آسیب شناسی مشکلات و ارائه راهکارهای سنجیده و دقیق از اهمیت بسزایی برخوردار است.
حسینی در ادامه موضوعات ایده یابی و ایده سازی، پیشنهاد راه حل های خلاقانه و نوآورانه، شبکه سازی، ارتباط با سایر اندیشکده‌ها و اندیشمندان،  آینده پژوهی و تربیت نخبگان سیاسی را به عنوان پیشنهادات عملی به منظور بررسی در اندیشکده های دانشگاهی ارائه کرد.
حسینی همچنین از اساتید و دانشگاهیان خواست تا پیشنهادات و راهکارهای خود را در راستای تکمیل برنامه پنجساله هفتم توسعه و نیز در قانون بودجه سال آینده ارائه دهند.
حسینی ابراز امیدواری کرد فعالیت هایی که در قالب اندیشکده ها در زمینه آسیب شناسی و تبیین و روشنگری مسائل و مشکلات مختلف انجام می شود در کنار حضور موثر دانشگاهیان در میدان موجب اثر گذاری مثبت در سطح جامعه شود.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد: مروری بر حوادث هفته های اخیر در دانشگاه ها نشان می دهد هرجا که روسای دانشگاه ها و اساتید حضور فعال  و موثری در صحنه داشتند اتفاقات کمتری رخ داده و هر کجا که منفعل بودند متاسفانه شاهد حوادث تلخی هستیم لذا نباید نسبت به مسایل پیرامون خود بی تفاوت باشیم.
معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم به همراه تنی چند از شخصیت های علمی و فرهنگی از اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده رونمایی کرد.

این اندیشکده با حضور دکتر طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید محمد حسینی معاون رییس جمهور در امور مجلس، دکتر سید کاظم فروتن دبیر ستاد ملی جمعیت کشور، حجت الاسلام و المسلمین شریفانی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدنژاد مدیر مرکز هم اندیشی استادان و  نخبگان دانشگاهی  و دکتر علی محمدزاده رییس این اندیشکده رونمایی و رسما آغاز بکار نمود.  

این مطالب را نیز ببینید!

همایش سلامت، حکمت و حکمرانی

سومین همایش بین المللی سلامت، حکمت و حکمرانی The Third International conference on health, Wisdom & ...