خانه / اخبار / مدیر سایت / نقش بازی در تربیت فرزندان

نقش بازی در تربیت فرزندان

یادداشت های روزانه(۶۴)

نقش بازی در تربیت فرزندان

نقش بازی در تربیت فرزند

لیونل مسی اسطوره آرژانتینی پاری سن ژرمن در حال فوتبال بازی کردن با پسرانش در خانه است. ویدئوی کوتاه این یادداشت را همسر مسی ضبط کرده است.
کودکان باید بازی کنند. آن ها از بازی ها یاد می گیرند. کودکان دوست دارند گاهی با والدین خود بازی کنند، ولی اغلب بازی با خواهر و یا برادر و یا با همسالان را ترجیح می دهند که در توانایی ها و مهارت های آنها خیلی موثر است.
در بازی با کودکان بگذارید؛ نوع بازی را آنها انتخاب کنند. کودکان از بازی کردن لذت می برند. بازی کردن، احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد.
اینکه فرزندان به ویژه در سنین پایین، اوقاتی را با پدر خود سپری کنند، در کیفیت زندگی آنها، عملکرد بعدی آنها و موفیقت در حل مسائل مختلف زندگی مهم است.
اگر والدین بتوانند رفتار خوب و محترمانه ای با فرزندان خویش داشته باشند، آنگاه به الگوی شایسته ای برای آنها تبدیل خواهند شد.
همه باید بدانیم که صرف زمان با فرزندان هر چه هم بیشتر باشد، باعث پشیمانی ما در آینده نخواهد شد. کارهای اضافی و بیهوده را کنار بگذاریم و وقت بیشتری را به خانواده اختصاص دهیم.
فرزندان همیشه در اختیار ما نیستند. آنها برای مدتی به ما سپرده شده اند. ما مالک فرزندان خود نیستیم. تلاش کنیم؛ تا زمانی که با فرزندانمان هستیم، آنها را به آدم های بهتری تبدیل کنیم. بعد از آن کاری از ما ساخته نیست.
به ورزش و تحرک بدنی فرزندان خودمان اهمیت بیشتری بدهیم. مراقب خواب به موقع آنها، تنوع غذایی و تغذیه مناسب شان و درس و مشق ایشان باشیم.
محیط خانواده را با عشق و محبت اداره کنیم نه با قانون، هیچ خانواده ای بی نقص نیست، اما هر خانواده موفقی، کاملا متحد است.
#پدر_و_مادر
#فرزندان
#خانواده
#تربیت
#ورزش
#بازی
#تغذیه
#عشق
#محبت
#قانون
#فوتبال
#لیونل_مسی
#آرژانتین
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
شامگاه پنجشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰
پی نوشت: فیلم یادداشت در پیج اینستاگرامی

@dr.khalil.amz

@dr.khalil_amz

@hcsm.ir

این مطالب را نیز ببینید!

کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد.

     کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد. دکترخلیل علی محمدزاده استاد دانشگاه ...