خانه / آموزشی / تاثیر ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال

تاثیر ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال

آکادمی دیجیتال مارکتینگکمپین های گوگل ادز خود را با شرایط تطبیق دهید!

با پاندمی ویروس کرونا اقتصاد دنیا تحت تاثیر قرار گرفته، ما در این مقاله سعی داریم از تاثیر ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال و ترندهای جدید ناشی از آن صحبت کنیم.

کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا جدید سال پیش روی ما را دوباره تعریف می کند. همانطور که همچنان شاهد بیشتر شدن تعداد بیماران و رشد این اپیدمی هستیم و پاسخ دولت ها و بیزینس ها را به این بیماری می بینیم، تغییراتی را تقریباً در تمامی جنبه های زندگی خود دیده ایم. حتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل، تغییرات بزرگی را در جستجوهای مردم در این بحران می بینیم. تبلیغ کنندگان بسیار خوب می دانند که این اپیدمی برروی کمپین های کلیکی بسیاری از صنایع تاثیرگذار بوده است، اما پیدا کردن درک مناسب از نحوه وفق پیدا کردن با این تغییرات سریع در ترندها می تواند به ما کمک کند تا کمپین ها و بیزینس خود را در این بحران نیز در وضعیت ثابت نگه داریم.

همانطور که می دانید سازمان بهداشت جهانی کووید ۱۹ را به طور رسمی به عنوان پاندمی شناخته است. ما در زمانی زندگی می کنیم که خیلی از مسائل هنوز ناشناخته است و در حالی که خیلی از سوالات ما بی پاسخ مانده است، می خواهیم چیزهایی را که می دانیم با شما به اشتراک بگذاریم و پیشنهاداتی را با مشتریان خود و بیزینس های کوچک دیگر که ممکن است از تاثیرات این بحران در امان نمانده باشند در میان بگذاریم.

تاثیر ویروس کرونا بر دیجیتال مارکتینگ

همانطور که این پاندمی تاثیر زیادی برروی سلامت جوامع گذاشته است، این تاثیرات در زمینه اقتصادی نیز بسیار مشهود هستند. طبق گزارشات گوگل، از هفته اول فبریه، جستجوهای در مورد ویروس کرونا به صورت جهانی رشد ۲۶۰ درصدی داشته اند. در حالی که قله های ترندهای جستجو در زمان رویدادهای در این مقیاس رایج هستند، موج های مرتبطی نیز در زمینه ترافیک برای محصولات و موضوعات مرتبط در پاسخ به این اپیدمی دیده می شود.

ما سعی کرده ایم که به هزاران تبلیغ کننده برای پیدا کردن رابطه صحیح کووید ۱۹ با تبلیغات کلیکی نگاه کنیم. در این مقاله، بررسی می کنیم و می بینیم که در زمان ویروس کرونا چگونه عادت های جستجو تغییر می کنند و تبلیغ کنندگان به چه شیوه هایی باید تبلیغات خود را با این وضعیت تنظیم کنند.

ما اخبار را به دقت دنبال کرده ایم و مشابه کاری که اکثر کمپانی ها و شرکت ها انجام می دهند، کار از راه دور و در خانه را برای کارمندان خود ایجاد کرده ایم. همچنین می توان گفت که هنوز هم قدم های لازم برای داشتن کمترین اثر روی عملیات های سازمان ها و شرکت ها و همچنین مشتریان را حتی در این شرایط می توان برداشت. در حالی که توصیه های سلامتی و پزشکی را باید به متخصصین این حوزه بسپاریم و به آنها عمل کنیم، ما نیز با صحبت با متخصصین حوزه خود، اطلاعاتی را در مورد این که چه کارهایی باید در زمان این بحران انجام شود تا کمترین آسیب ها به بیزینس ها برسد، برای شما فراهم کرده ایم.

جستجوهای مرتبط با کووید ۱۹ در گوگل موج های بزرگ ایجاد کرده اند

در حالی که ویروس کرونا کاملاً دغدغه ها، اخبار، سیاست ها و اقتصاد را تحت سلطه خود درآورده است، در حال به سلطه دراوردن جستجوهای گوگل نیز می باشد. در واقع، امروزه، جستجوهای مرتبط با کووید ۱۹ محبوبترین جستجوهای گوگل هستند، و فاصله بسیار زیادی با مسائل دیگری در زمینه اخبار، آب و هوا، سیاست، گوگل، فیسبوک و آمازون و دیگران دارند.

در پاسخ به این موج بزرگ ایجاد شده در جستجوهای گوگل، گوگل بخش جداگانه ای را به نام Coronavirus Hub ایجاد کرده است تا بتواند این جستجوها را ردیابی کند و در عین حال جستجوهای دیگر که مردم برای مسائل و اخبار دیگر انجام می دهند را نیز تحت نظر داشته باشد. تبلیغ کنندگان باید به صورت مستمر این ترندهای جستجو را بررسی کنند و آماده اضافه کردن کیووردهای نگاتیو جدید به کمپین های خود جهت جلوگیری از هدر دادن بودجه شان باشند.

جستجوهای مرتبط با ویروس کرونا اول صبح و آخر شب به اوج می رسند

همانطور که قابل درک است، این اپیدمی در حال حاضر فکر و ذکر بسیاری در کشورهاست. اما برای افرادی از ما که انقدر خوش شانس هستند که در حال مبارزه با این ویروس در خط مقدم نیستند، ما راه هایی برای پرت کردن حواس خود از این وضعیت در طول روز پیدا می کنیم و سعی می کنیم تا جایی که ممکن است مانند روزهای قبل از کرونا به صورت عادی زندگی کنیم. اما، ترندهای گوگل نشان می دهد که ویروس کرونا همچنان در صدر مسائلی است که به آن فکر می کنیم، مخصوصاً صبح که از خواب بیدار می شویم و شب که به خواب می رویم.

تفاوت هایی نیز در طول روز وجود دارد، مانند ساعت ۶ عصر، اما دیدن این قله ها در ابتدا و انتهای روز بسیار جالب است. این یک ترند غیررایج است، چرا که شما معمولاً پیک جستجو را در میانه روز و ساعت های کاری یا بعد از شام می بینید، اما ترند ویروس کرونا از این قائله مستثناست و زمانی پیک می زند که دیگر جستجوها سرعت کمی دارند. تمام این صحبت ها بدین معنیست که تبلیغ کنندگان باید با توجه به آمار بالا اکانت تبلیغاتی خود را تنظیم کنند.

دوره آنلاین گوگل ادز

کلاس آنلاین (وبینار)

تغییرات میزان جستجو به معنی تغییرات Ad Impression است

همانطور که خیلی از ما در این دوران در خانه های خود مانده ایم و یا در صورت لزوم خیلی کم با دیگران ارتباط برقرار می کنیم، به همین دلیل نیز اکثراً شب ها بیشتر بیدار هستیم و همچنین بیشتر از قبل آنلاین هستیم. این موضوع زمانی که با عادت جستجوی آخر شب در مورد کووید ۱۹ ترکیب می شود نشان می دهد که زمان جستجوی آنلاین ما به طور کامل تغییر پیدا کرده است. حتی در جستجوهای مرتبط در صنایعی که بلافاصله تحت تاثیر این ویروس قرار نگرفتند، همچنان قله های بزرگی برای جستجوهای آخر شب و اد ایمپرشن ها در کمپین های کلیکی آن ها مشاهده می کنیم.

بسیاری از تبلیغ کنندگان شاهد کم شدن تمایل مردم به جستجو در مورد محصولات آنها در ماه مارچ به دلیل ویروس کرونا بوده اند، مخصوصاً همانطور که گفته شد در زمان های پیک جستجو. در طول روز اما، تاثیر ایجاد شده کمتر قابل توجه است حتی جالب اینجاست که بعد از نیمه شب میزان جستجوها ۱۵ درصد نیز افزایش پیدا می کند.

یک نکته جالب توجه دیگر این است که جستجوها در آخر هفته ها تاثیر کمتری را نسبت به روزهای دیگر هفته از اپیدمی کرونا ویروس دریافت کرده اند. در اکثر ساعات آخر هفته ها، میزان جستجو در فاصله ۱۰ درصدی با قبل از شیوع کرونا قرار دارند و باز هم در ساعات شبانه حتی افزایش نیز پیدا می کنند.

تاثیر ایجاد شده برروی کمپین های تبلیغات کلیکی(PPC)

در نگاه اول، رشد میزان جستجو در ساعات نیمه شب ممکن است کمی تبلیغ کنندگان را آسوده خاطر کند، اما باید مواظب باشید. بسیاری از تبلیغ کنندگان گزارش می دهند که طی این ساعات نرخ تبدیل تبلیغات آن ها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا می کند.

متاسفانه، این کاهش شبانه نرخ تبدیل با ترندهای جستجوی کنونی در مورد اپیدمی ویروس کرونا تشدید نیز می شوند. نه تنها جستجوکنندگان شبانه خسته هستند، بلکه اخبار بدی که در جستجوهایشان در مورد اپیدمی دریافت کرده اند نیز برروی وضعیت روانی آنها نیز تاثیرگذار است. بنابراین آن ها نرخ تبدیل بسیار پایین تری از چیزی که باید داشته باشند، دارند. در ساعات شبانه که با نقطه قله جستجوهای در مورد کووید ۱۹ تداخل دارد، تبلیغ کنندگان شاهد کاهش ۳۰ درصدی نرخ تبدیل نسبت به چیزی که انتظار دارند، هستند.

در این زمان چه کارهایی می توان انجام داد؟

زمان هایی مانند امروز که بحران های این چنین به صورت ناگهانی ما را درگیر خود می کنند می توانند باعث شوند که همه اضطراب را حس کنند، و احساساتی که در طول روز تجربه می کنیم نیز دائماً تغییر می کنند. کمپین های جستجوهای پرداختی شما نیز می توانند از این شرایط تاثیر بگیرند. در این قسمت چندین راهکار برای کمپین های تبلیغات کلیکی شما برای مقابله با شرایط موجود را ارائه می دهیم.

۱ – تقویم عملکرد تبلیغات کمپین خود را دوباره بررسی کنید

شما به راحتی و با استفاده از گوگل ادز می توانید عملکرد کمپین خود را طبق روزهای هفته یا ساعات روزانه بررسی کنید. به راحتی با کلیک برروی Segment و سپس Time در گوگل ادز این کار انجام می شود. حتی اگر اخیراً به این بخش سر زده اید، عملکرد کمپین شما احتمالاً به خاطر شیوع ویروس کرونا از مارچ تغییراتی را داشته است.

۲– استراتژی های Dayparting روزانه خود را دوباره تنظیم کنید

این جستجوهای جدید در بازه زمانی نیمه شب تا ۴ صبح می توانند بودجه شما را به سرعت هدر داده و هیچ تبدیلی را نیز برایتان ایجاد نکنند. برای این که بهترین کارایی را برای بودجه روزانه محدود خود ایجاد کنید، استراتژی های بخش بندی روزانه خود را تغییر دهید و Bid دهی در این ساعات را خاموش کنید و کاری کنید که کمپین های شما تنها در زمان های سودآور اجرا شوند.

۳ – Smart Bidding را امتحان کنید

کرونا ویروس خواه ناخواه در ماه های آینده چالش های جدیدی در زمینه بیزینس و جستجوهای پرداختی پیش روی ما می گذارد. در حالی که این ترندها روز به روز فراگیرتر می شوند، تنظیم کردن کمپین به یک صورت کار سختی خواهد بود. استراتژی های Smart Bidding گوگل ممکن است بتوانند به تبلیغ کنندگان با خلاصه کردن داده های در حال تغییر و تنظیم پیشنهادات هر کلیک آنها در واقعیت برای رسیدن به اهدافشان، به آنها کمک کنند.

همانطور که گفته شد ویروس کرونا علاوه بر این که تهدیدی بزرگ برای سلامت افراد کره زمین محسوب می شود، جنبه های دیگری از زندگی ما را نیز مانند اقتصاد تحت تاثیر خود قرار داده است. بسیاری از سازمان ها، شرکت ها، کارخانه ها و مغازه ها به دلیل جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس تعطیل هستند و بنابراین ممکن است خسارات شدیدی به آنها وارد شود. اما در این زمان دشوار برای جلوگیری از آسیب ها و ضررهای اقتصادی شاید جبران ناپذیر چه کارهایی می توان انجام داد؟

این مطالب را نیز ببینید!

همایش سلامت، حکمت و حکمرانی

سومین همایش بین المللی سلامت، حکمت و حکمرانی The Third International conference on health, Wisdom & ...