خانه / اخبار / بهداشتی درمانی / در حاشیه افتتاحیه سمپوزیوم تازه های درمان دیابت

در حاشیه افتتاحیه سمپوزیوم تازه های درمان دیابت

صدای پای دستیاران بیماری های داخلی به دانشگاه آزاد اسلامی به گوش می رسد.

دکترخلیل علی محمدزاده معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران که برای شرکت در سخنرانی افتتاحیه سمپوزیوم تازه های درمان دیابت در بیمارستان بوعلی حضور یافته بود، با حضور در پاویون پزشکان و استادان شاغل در این بیمارستان ضمن صرف صبحانه و گفت و گوی صمیمی با ایشان، از پیشنهادات و راهنمایی های آنان در زمینه های مختلف بهره مند گردید.

وی با تشکر از زحمات همه ارائه کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران و نیز اعضای هیات علمی که در آموزش و تربیت دانشجویان گروه علوم پزشکی مشارکت مهمی دارند، خاطر نشان شد: دانشجویان به حضور در بالین بیماران و کسب مهارت های بالینی احساس نیاز بیشتری می کنند و تقاضا دارند که از دانش و تجارب اساتید بیشتر استفاده کنند و در این ارتباط باید زمینه های همکاری بالا در امکانات بیمارستان نیز فراهم آید.

وی در پاسخ به سوال همکاران متخصص داخلی که پرسیدند: بالاخره دانشگاه آزاد اسلامی رزیدنت داخلی می گیرد یا نه؟ اظهار داشت: بله، حتما همین امسال و بزودی رزیدنت داخلی می گیریم.

وی در ادامه گفت: در مرحله اعلام تکمیل ظرفیت چهل و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، ظرفیت ۴ نفره ای برای دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران در نظر گرفته شده و بزودی در رشته بیماری های داخلی و در محل بیمارستان های بوعلی و امیرالمومنین صاحب دستیار خواهیم شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، اختصاص دستیار در رشته های مختلف را باعث ارتقاء و پویایی فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه خواند و گفت: فقدان تخصص های پزشکی در سازماندهی روندها و فرایندهای آموزش علوم پزشکی، خلاء بزرگی محسوب می شود که خوشبختانه در دوره جدید مدیریت دانشگاه و با پشتیبانی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رفع این نقیصه مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم در سایر رشته های تخصصی مانند اطفال، جراحی عمومی، طب اورژانس و زنان و زایمان و بیهوشی نیز درخواست های ما مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرد.

وی در خاتمه اظهار داشت: تلاش های بسیار و مختلفی در جریان است تا در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، در ارتقاء کیفیت آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات مناسب، اقدامات لازم صورت گیرد و چون انجام  همه این موارد به تثبیت و گسترش زیربناها بستگی دارد، امید است در سایه توسعه منایع و همکاری های درون بخشی و برون بخشی، از سرعت لازم در این زمینه ها برخوردار شویم.

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها و راهکارها

بیست و هفتمین نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت: برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها ...