خانه / اخبار / مدیر سایت / سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات دارفانی را وداع گفت.

سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات دارفانی را وداع گفت.

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات درگذشت

حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات دارفانی را وداع گفت.

سیدمحمود دعایی(۳۰ فروردین ۱۳۲۰ یزد – ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ تهران )، روحانی و سیاستمدار ایرانی است. او نماینده ولی فقیه و سرپرست مؤسسه اطلاعات از سال ۱۳۵۹ تاکنون و نماینده ۶ دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی تا سال ۱۳۸۳ بوده‌ است. دعایی از دوستان نزدیک مرحوم آقا سید مصطفی و یکی از همراهان امام خمینی(ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف  و از یاران دیرین انقلاب اسلامی بود. وی سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود. به مرحوم دعایی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر اهدا شد. او عصر امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ درگذشت.
آشنایی اینجانب با این سید جلیل القدر و روحانی خوشنام به صورت اتفاقی و در سال ۱۳۶۹ رخ داد، صبح عازم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودم، ایشان را میدان وحدت اسلامی دیدم که به سمت مجلس در حرکت بودند، جلوی پیکان سفیدی نشسته بود کنار راننده اش، مرا هم سوار کردند و تا قسمتی از راه را با هم طی کردیم. رفاقت از آنجا شروع شد و ادامه یافت. انسان خوشرفتار، مهربان و محترمی بود. او سیاستمداری اخلاقی و معتدل شناخته می شد.
هر هفته توفیق داشتم که در نماز جمعه تهران، ایشان را زیارت کنم و گاهی بعد از نماز گفت و گوی کوتاهی داشته باشیم. آخرین ملاقاتم جمعه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۱ بود، پس از خداحافظی با همان پیکان سفید قدیمی رفت. این هفته در نماز جمعه نبودند، چون معمولا همیشه بودند، برایم سوال شد که؛ چرا نیستند؟ با خود گفتم: شاید این سه روز تعطیلی را مسافرت رفتند و یا جایی برنامه ای داشتند. تا اینکه امروز خبر درگذشت ایشان واصل شد.
خداوند این عالم متواضع، ساده زیست و مقاوم در راه امام(ره)، انقلاب و رهبری را رحمت فرماید. درگذشت این روحانی متقی، منصف و آگاه را به همه ی دوستداران و ارادتمندانشان تسلیت عرض می نمایم. او عالمی وارسته بود که در هر مسئولیت و موقعیتی، ذی طلبگی را مراعات نمود و مردمی ماند.
روحش شاد و خدماتش ماندگار
عاش سعیداً و مات سعیداً
#در_گذشت_حجت_الاسلام_سید_محمود_دعایی
#مدیر_مسئول_روزنامه_اطلاعات
#سیاست_مدار_اخلاقی
#متواضع_ساده_زیست_منصف
#ذی_طلبگی
#نماز_جمعه_تهران
#عاش_سعیداً_و_مات_سعیداً
#پیکان_سفید
#دانشگاه_علوم_پزشکی_شهید_بهشتی
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
عصر روز یکشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ 

این مطالب را نیز ببینید!

کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد.

     کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد. دکترخلیل علی محمدزاده استاد دانشگاه ...