خانه / اخبار / مدیر سایت / معجزه شکرگزاری

معجزه شکرگزاری

یادداشت های روزانه(۳۷)

کتاب معجزه شکرگزاری

20,262 Magic Book Stock Photos, Pictures & Royalty-Free Images - iStock

امام صادق علیه السّلام : اى ابا اسحاق! هر گاه خداوند نعمتى را بر بنده خود ارزانى داشته، و او قدر آن نعمت را با قلب درک کرده و آشکارا خداى را شکرگزار باشد، هنوز از سپاس فارغ نشده است که دستور افزونى نعمت ها (از جانب حق) براى او صادر مى ‏گردد.

شکر نعمت نعمتت افزون کند         کفر نعمت از کفت بیرون کند

خانم راندا برن در کتاب معجزه، با ارائه تمرینات شکرگزاری می‌آموزد که در هر شرایطی که هستیم؛ چه در شرایط سخت زندگی و چه در لحظات خوب، اگر این تمرینات را انجام دهیم، به آرامش واقعی می رسیم. او این تمرینات بسیار ساده‌ را برای ۲۸ روز پیشنهاد کرده و معتقد است پس از آن معجزه شکرگزاری در زندگی ظاهر می شود.
راندا برن متولد ۱۹۴۵ و اهل استرالیاست. او یکی از نویسندگان و کارگردان‌ های مطرح است. کتاب قانون جذب و معجزه شکرگزاری او شهرت جهانی دارد.
او در این کتاب می نویسد: اگر یاد بگیریم که در زندگی‌مان شکرگزاری را تمرین کنیم زندگی‌مان و نوع نگرش مان به دنیای اطرافمان هم تغییر خواهد کرد. اگر این تمرین‌ها را به طور مرتب در زندگی روزانه‌مان قرار دهیم زندگی‌مان دگرگون خواهد شد. برای داشتن حال خوب، باید همیشه خدا را شکر کرد. اما شکر به این معنا نیست که تنها بر روی زبان جاری باشد و قلب و درون ما مثل یک فرد خسته و نالان مدام از همه چیز ناراضی باشد. شکرگزاری یک حس درونی است.
یکی از تمرینات شکرگزاری به تندرستی اختصاص دارد. در این رابطه او می گوید: سلامتی گرانبھاترین موھبت در زندگیِ انسانھاست و ما ھمواره سلامتیِ خود را بیش از ھر چیز دیگری مھیا و تضمین شده می دانیم. برای بسیاری از ما، سلامتی مان تنھا زمانی مھم است که آن را از دست می دھیم. آنگاه به این واقعیت پی می بریم که بدون سلامتی، ھیچ چیز نداریم!
یک ضرب المثل ایتالیایی می گوید: کسی که از سلامتی اش لذت می برد، ثروتمند است، حتی اگر خودش آن را نداند. در حالی که ما به ندرت به تندرستیِ خود می اندیشیم و درستیِ این جمله را درنمی یابیم مگر آنکه در بستر بیماری بیفتیم. ھنگامی که بیمار می شویم ھیچ چیز جز بازیابیِ سلامت برایمان مھم نیست.
سلامتی ھدیه زندگی است؛ این چیزی است که به شما داده شده و ھر روز به شما داده خواھد شد. علاوه بر ھر کاری که برای سلامتیِ خود انجام می دھیم، باید برای داشتن چنین موھبتی شکرگزار باشیم، تا سلامتیِ بیشتری به دست آوریم.
به یاد داشته باشید: ھرکس که برای سلامتی اش سپاسگزار باشد به او بیشتر داده خواھد شد و ھرکس برای سلامتی اش سپاسگزار نباشد، سلامتی اش از وی بازپس گرفته می شود.
آری عزیزان؛ نزدیکترین و قوی ترین فرکانس به منبع کل انرژی یعنی خدا، شکرگزاری است، شکرگزاری پلی است که ما را از حال موجود به دورنما و آینده مطلوب رهنمون می سازد. از شکرگزاری غفلت نورزیم.
#کتاب معجزه
#معجزه_شکر_گزاری
#راندا_برن
#سلامتی
#موهبت_زندگی
#قانون_زندگی
#نعمت
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
صبح روز شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰
پی نوشت: فیلم یادداشت در پیج اینستاگرامی

@hcsm.ir

@dr.khalil.amz

@dr.khalil_amz

این مطالب را نیز ببینید!

کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد.

     کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد. دکترخلیل علی محمدزاده استاد دانشگاه ...