خانه / آموزشی / معرفی کتاب در باره محرک ها و مخدرها

معرفی کتاب در باره محرک ها و مخدرها

کتاب سوء مصرف و وابستگی به مواد

نویسنده : دکتر طهامه هموطن، دکتر ابراهیم واحد، دکتر خلیل علی محمدزاده

در این کتاب با اصول کلی، علایم و سوء مصرف و وابستگی به مواد (اعتیاد) و مدیریت پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها آشنا خواهید شد. قصد آن است که شما و ما با خواندن موضوعات مربوط این کتاب خود و جامعه را از آسیب‌ها و پیامدهای این بلایای خانمانسوز برهانیم.

 

سوءمصرف و وابستگی به مواد (اعتیاد)

مراسم رونمایی: یکشنبه , ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۵
رونمایی از کتاب «سوء مصرف و وابستگی به مواد» در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران

در همایش سوء مصرف و وابستگی به مواد (اعتیاد) به محرک‌ها و مخدرها از کتاب «سوء مصرف و وابستگی به مواد» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر ابراهیم واحد با سخنرانی در همایش «سوء مصرف و وابستگی به مواد (اعتیاد ) به محرکها و مخدرها» در واحد پزشکی تهران برگزار شد، با تشریح عوامل اجتماعی موثر در بروز اعتیاد و با بیان اینکه اختلالات شخصیتی بیش از همه چیز فرد را در برابر اعتیاد آسیب‌پذیر می‌کند، گفت: «برنامه‌های پیشگیرانه در موضوع اعتیاد به مواد مخدر باید با تکیه بر آگاه‌سازی و آموزش ملاک عمل قرار گیرد.»

این روانپزشک و استاد با تاکید بر اینکه افسردگی با اعتیاد درمان‌پذیر نیست، اظهار کرد: «هویت انسانی مهمترین سرمایه ای است که یک فرد معتاد در مسیر زندگی فردی و تعاملات اجتماعی از دست می‌دهد.»

وی افزود: «بیشتر افرادی که برای گریز از تشویش و اضطراب و فشارهای روانی مواد مخدر را انتخاب می‌کنند، کسانی هستند که از رو به رو شدن با واقعیات عاجزند و به علت احساس نداشتن کفایت، زندگی خود را از واقعیت جدا کرده و آن را بر اوهام و رویا بنا می‌کنند.»

دکتر خلیل علی محمدزاده نیز در این همایش بر اهمیت و ضرورت پیشگیری از اعتیاد با تکیه بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

وی با توجه به سیاست‌های راهبردی این معاونت در برگزاری نشست‌های تخصصی و با استفاده از کارشناسان زبده و متخصصان کارآزموده اظهار کرد: «از آنجائی که کلید طلائی و حل بسیاری از بحران‌ها و معضلات اجتماعی و از جمله ریشه کردن مسئله اعتیاد به دست خود جوانان است، در مسیرآگاه سازی و مهارت بخشی قشردانشجو از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نخواهیم کرد.»

وی تقویت و حمایت از تشکل‌ها کانون‌های دانشجوئی، جلب مشارکت فکری و مدیریت بهینه در برگزاری اینگونه همایش‌های علمی و تخصصی را در اولویت و سرلوحه برنامه‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد پزشکی تهران اعلام کرد.

در پایان این نشست علمی از کتاب «سوء مصرف و وابستگی به مواد » رونمائی شد و نسخه رایگان آن با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و مشارکت معنوی و اجرائی در اختیار دانشجویان شرکت کننده قرار گرفت .

«کتاب سوء مصرف و وابستگی به مواد» به قلم دکتر طهامه هموطن، دکتر ابراهیم واحد و دکتر خلیل علی محمدزاده به منظور آشنائی هرچه بیشتر خوانندگان و کمک به رهائی جامعه از آسیب‌ها و پیامدهای اعتیاد این بلایای خانمانسوز از سوی انتشارت فردوس در ۵۰۴ صفحه منتشر و روانه بازار شده است. در این کتاب مباحث ارزشمند و مفیدی در مدیریت پیشگیری و درمان اختلالات و بیماریهای ناشی از این مواد، به صورت سوال و جواب، همراه با شرح حال در آخر هر فصل نگاشته شده است.

در دیباچه این کتاب که به قلم استاد دکترسیدمحمود طباطبایی چهره ماندگار عرصه علوم پزشکی نگاشته شده است، مطالعه این کتاب با محتوای غنی و متن شیوا و سلیس به همه استادان و دانشجویان پیشنهاد شده است.

مشخصات کتاب سوءمصرف و وابستگی به مواد (اعتیاد)

شناسنامه کتاب
عنوان : سوءمصرف و وابستگی به مواد (اعتیاد)
ناشر : انتشارات فردوس
نویسنده : طهامه هموطن،ابراهیم واحد و خلیل علی محمدزاده
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵
نوع جلد و قطع : شومیز – وزیری
تعداد صفحات : ۵۰۴
شابک : ۹۷۸۹۶۴۳۲۰۵۶۷۶
وزن (گرم) : ۶۹۰

این مطالب را نیز ببینید!

کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری(۷ اسفند ماه ۱۴۰۲)

جوانی جمعیت هفتم اسفند ماه فرهنگستان علوم پزشکی، کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری را برگزار ...