خانه / آموزشی / اصول و مبانی مدیریت / چهار شایستگی مدیران موفق

چهار شایستگی مدیران موفق

چهار شايستگي ( و یا مهارت ) در مديران موفق تاکید شده است

 

 ( دهه ي 1970 ، رابرت . ال . كاتز و ديگران ) :

 

 
—شايستگي ادراكي( Conceptual Competencies ) :
 
مربوط به توانايي ذهني فرد در هماهنگ كردن همه فعاليت ها و منافع سازمان .
 
—شايستگي هاي انساني(Human Competencies ) :
 
 

 توانايي مدير و كارگران با افراد ، شناخت آنها و انگيزه دادن به آنها .

 

 
—شايستگي هاي فني( Technical Competencies) :
 
 

استفاده فرد از ابزار شيوه كار و فنون لازم  در يك زمينه تخصصي .

 

 
—شايستگي هاي سياسي( Political Competencies) :
 
توانايي فرد در بالا بردن قدرت خود ، ايجاد پايگاه قدرت و ايجاد ارتباط درست .
 
 
—سوال: كدام يك از مهارت ها براي مديران عالي بيشتر نياز است؟ مهارت ادراكي
 
                                                                                                                                                                                                                                              دکترخلیل علی محمدزاده
 

 

 

 

این مطالب را نیز ببینید!

بازنشر؛ اخلاق حرفه ای و مسوولیت پذیری اجتماعی + پاسخگویی به یک سوال

پاسخگویی به یک سوال: تفاوت تعهد اجتماعی با مسئولیت اجتماعی چیست؟ اخلاق حرفه ای و ...