خانه / آموزشی / اصول و مبانی مدیریت / چهار شایستگی مدیران موفق

چهار شایستگی مدیران موفق

چهار شایستگی ( و یا مهارت ) در مدیران موفق تاکید شده است

 

 ( دهه ی ۱۹۷۰ ، رابرت . ال . کاتز و دیگران ) :

 

 
—شایستگی ادراکی( Conceptual Competencies ) :
 
مربوط به توانایی ذهنی فرد در هماهنگ کردن همه فعالیت ها و منافع سازمان .
 
—شایستگی های انسانی(Human Competencies ) :
 
 

 توانایی مدیر و کارگران با افراد ، شناخت آنها و انگیزه دادن به آنها .

 

 
—شایستگی های فنی( Technical Competencies) :
 
 

استفاده فرد از ابزار شیوه کار و فنون لازم  در یک زمینه تخصصی .

 

 
—شایستگی های سیاسی( Political Competencies) :
 
توانایی فرد در بالا بردن قدرت خود ، ایجاد پایگاه قدرت و ایجاد ارتباط درست .
 
 
—سوال: کدام یک از مهارت ها برای مدیران عالی بیشتر نیاز است؟ مهارت ادراکی
 
                                                                                                                                                                                                                                              دکترخلیل علی محمدزاده
 

 

 

 

این مطالب را نیز ببینید!

ماتریس آیزنهاور

مدیریت زمان برای بسیاری از ما، به معنای تلاش برای به دست آوردن زمان بیشتر ...