خانه / آموزشی / اصول و مبانی مدیریت / چهار شایستگی مدیران موفق

چهار شایستگی مدیران موفق

چهار شايستگي ( و یا مهارت ) در مديران موفق تاکید شده است

 

 ( دهه ي 1970 ، رابرت . ال . كاتز و ديگران ) :

 

 
—شايستگي ادراكي( Conceptual Competencies ) :
 
مربوط به توانايي ذهني فرد در هماهنگ كردن همه فعاليت ها و منافع سازمان .
 
—شايستگي هاي انساني(Human Competencies ) :
 
 

 توانايي مدير و كارگران با افراد ، شناخت آنها و انگيزه دادن به آنها .

 

 
—شايستگي هاي فني( Technical Competencies) :
 
 

استفاده فرد از ابزار شيوه كار و فنون لازم  در يك زمينه تخصصي .

 

 
—شايستگي هاي سياسي( Political Competencies) :
 
توانايي فرد در بالا بردن قدرت خود ، ايجاد پايگاه قدرت و ايجاد ارتباط درست .
 
 
—سوال: كدام يك از مهارت ها براي مديران عالي بيشتر نياز است؟ مهارت ادراكي
 
                                                                                                                                                                                                                                              دکترخلیل علی محمدزاده
 

 

 

 

این مطالب را نیز ببینید!

قابل توجه دانشجویان؛ آدرس دهی دکترخلیل علی محمدزاده در مقالات

قابل توجه دانشجویان و همکاران: شیوه آدرس دهی در مقالات دانشگاهی به فارسی و انگلیسی، ...