خانه / اخبار / مدیر سایت / به حرف پزشکان گوش کنید

به حرف پزشکان گوش کنید

یادداشت های روزانه(۸۷)

به حرف پزشکان گوش کنید.

بازدید فرزند مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از رسانه رسمی حوزه - خبرگزاری حوزه

در این ویدئو سید علا پسر مرحوم آیت الله هاشمی‌ شاهرودی می گوید؛ پدرش در روند درمان بیماری‌اش به طب سنتی اعتماد کرد و این امر منجر به ایجاد فاصله بین درمان و از کنترل خارج‌ شدن بیماری شد. او می گوید: برخی از این افراد به پدر گفتند به حرف پزشکان جدید توجه نکند!
سال ۱۳۹۶ پس از یک عمل جراحی، مقام معظم رهبری به منزل ما آمد، تا با پدر دیدار کنند. در این دیدار معظم له به ایشان توصیه کردند که به حرف دکترها گوش کند. پدر چشم را گفت، ولی گوش نکرد!
کارشناسان طب سنتی رای پدر را زدند و او را مردد کردند.
این گفت و گو مربوط به دی‌ماه ۱۳۹۸ است.
پرده دوم
امروز(۱۹ بهمن ۱۴۰۰)مقام معظم رهبری بطور عام بار دیگر در دیدار با پرسنل و فرماندهان نیروی هوایی بر اهمیت توجه به حرف پزشکان و متخصصان تاکید کردند.
ایشان فرمودند: “بنده تقیّد دارم، یعنی وظیفه میدانم برای خودم که آنها را عمل کنم، و عمل میکنم؛ اصرار روی ماسک دارند؛ و نوبت سوّم تزریق این واکسن را هم من انجام داده‌ام؛ البتّه مدّتها قبل -چند ماه قبل این کار را [انجام دادم]- یعنی هر آنچه پزشکان محترم مصلحت بدانند، لازم بدانند، بنده مقیّدم که انجام بدهم. توصیه هم میکنم به مردم عزیزمان که به حرف متخصّصین و صاحب‌نظران این رشته توجّه کنند و گوش کنند و آنچه آنها صلاح میدانند و لازم میدانند انجام بدهند.”
نتیجه اینکه؛
آموزه های طب مدرن با طب سنتی(ایرانی-اسلامی) که در دانشگاه ها ترویج می شود، معمولا مکمل بوده و منافاتی ندارد. اما افرادی که با عنوان طب سنتی، طب نوین را می کوبند، راه خطایی را می پیمایند و در قبال آسیب های که به مردم می زنند، مسئولیت دارند.
#پزشک
#کووید_۱۹
#واکسن
#ماسک
#متخصص
#عمل_جراحی
#طب_سنتی
#طب_مدرن
#پدر
#سید_علا
#مرحوم_آیت_الله_هاشمی_شاهرودی
#مقام_معظم_رهبری
#حرف_پزشکان_را_گوش_کنید.
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
ظهر روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰
پی نوشت: ویدئو یادداشت در پیج اینستاگرامی

@dr.khalil.amz

این مطالب را نیز ببینید!

پیام تسلیت در پی درگذشت پدر رییس سازمان پزشکی قانونی

دکترخلیل علی محمدزاده عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده ...