خانه / اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده / سخنانم درباره ازدواج دختران بالای ۳۰ سال را تقطیع کردند.

سخنانم درباره ازدواج دختران بالای ۳۰ سال را تقطیع کردند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس گفت: صحبت های بنده را تقطیع کردند و از این تریبون از خانم هایی که این صحبت های بنده باعث رنجش‌شان شده است عذرخواهی می کنم اما باز تکرار می کنم نباید صورت مسأله را پاک کنیم.

توضیحات بانکی‌پور درباره توصیه‌اش پیرامون" ازدواج بین‌المللی" - ایسنا

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، امیر حسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس یکشنبه (۲۹ خرداد) در واکنش به سخنان دیروز خود درباره ازدواج دختران ایرانی با مردهای خارجی، اظهار داشت: برخی از رسانه های داخلی و رسانه های معاند سخنان بنده را تقطیع کرده اند از این رو از همکاران محترم خواهش دارم که متن کامل را بخوانند.

وی افزود: این صحبت ها را بنده در یک محیط علمی بازگو کردم و در آن جا بیان کردم که این بحث نظری است و نه رسانه‌ای اما این موارد را رسانه‌ای کردند.

رئیس کمیسیون ویژه جوانی جمعیت گفت: متاسفانه آمارهای غلطی وجود دارد که تعداد زنان از مردان در کشور بیشتر است اما طبق آمار سال ۹۵ آمار دختران سن ازدواج با پسران در شرف ازدواج برابر هستند، از این رو باید شرایط را برای ازدواج این افراد فراهم شود.

بانکی پور تصریح کرد: مجلس یازدهم در جهت سهولت ازدواج قانون جوانی جمعیت را مصوب کرد که در آن تسهیلات ازدواج را نسبت به گذشته ۵ برابر کرد.

وی ادامه داد: در آن جلسه عرض کردم تعداد دختران بالای ۳۰ سال حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و همچنین حدود ۷۰۰ هزار خانم که همسران خودشان را از دست دادند که سر جمع این اعداد حدود ۲ میلیون ۱۰۰ هزار نفر خانم بالای ۳۰ سال وجود دارد و با توجه به تفکر غلطی که در جامعه وجود دارد مبنی بر ازدواج با خانم های کوچکتر این افراد تا آخر عمر تنها خواهند ماند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد بنده به خاطر مراجعه خانم هایی بود که با اندیشمندان خارجی ازدواج کرده بودند و با توجه به این که از قبل قانونی در حمایت این افراد و فرزندانشان وجود نداشت این اتفاق رخ نمی داد اما امروز قانونی جهت حمایت از بانوان ایرانی که با مردان خارجی ازدواج می کنند وجود دارد.

بانکی پور بیان داشت: صحبت‌های بنده را تقطیع کردند و از این تریبون از خانم‌هایی که این صحبت های بنده باعث رنجشان شده است عذرخواهی می کنم اما باز تکرار می کنم نباید صورت مسئله را پاک کنیم.

به گزارش فارس، شب گذشته خبری از امیر حسین بانکی پور نماینده مجلس منتشر شد که در آن این نماینده بیان کرده بود که دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند؛ از این طریق نه تنها توسعه فرهنگی اتفاق افتاده است و ارتباطات بین‌المللی تقویت می‌شود، بلکه این نسبیت به هم ریخته در کشور نیز بر طرف می‌شود و جمعیت کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

تسلیت به رئیس محترم موسسه تحقیقات جمعیت کشور

دکترخلیل علی محمدزاده عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده ...