خانه / اخبار / جمعیت و باروری سالم / تولدهای تاریخ رند!

تولدهای تاریخ رند!

title
کد خبر: ۲۱۱۴۸۷
تولدهای تاریخ رند!

هر چه بیشتر گفته می شود، متاسفانه کمتر شنیده می شود. سزارین های انتخابی و بدون دلیل و زایمان های غیرطبیعی را می گویم!

راستی زایمان های دست کاری شده و یا تاریخ رند که حالا به زایمان های به اصطلاح لاکچری معروف شده اند بجز در کشور ما در کجای دیگر دنیا سابقه دارند؟!
از شلوغی و ازدحام بیمارستان ها برای سزارین ها در مورخه ی ۹۲/۲/۲ در ایران تا کنون که ۱۴۰۱/۱/۱ است، همچنان و هر از گاه دلسوزان هشدار داده اند، لکن از سوی پزشکان متخصص، مسئولین و بیمارستان ها، آن فرهنگ سازی، اقدام عملی و آگاهی بخش بازدارنده و درخور صورت نگرفته است!
چرا سازمان ها و کسانی که برای سلامت مادر و کودک همواره حساسیت فوق العاده ای به خرج می دهند، به این مسئله و همچنین سقط جنین های غیردرمانی در جامعه واکنش موثر نشان نمی دهند؟!
با کمال ناراحتی باید عرض کنم؛ با وضعیتی که در این ارتباط در کشور ما حاکم شده و مرتب نیز به آن دامن زده می شود، مخاطرات فراوان و افزایش باربیماریها مترتب است و سلامت مادران و نسل آینده در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.
ضرورت دارد در این خصوص رسانه ها و متخصصان بیشتر آگاهی دهند، تا شاخص های مراقبتی ارتقاء یابند و بر سواد بهداشتی خانواده ها افزوده شود.
زایمان های تاریخ رند، تصمیمات نامناسبی هستند که پیامدهای ناگواری در حال و آینده در بر دارند و بیش از هر چیز دیگری، ریشه در فقر فرهنگی، کم سوادی بهداشتی، چشم هم چشمی، سودجویی و سبک زندگی غلط دارند و در سیستم های بهداشتی پیشرفته به این نوع رویه های غلط و برخلاف سلامت مادر و کودک، فرصت ظهور و بروز داده نمی شود.
مدیران، خبرگان و دلسوزان حوزه سلامت باید سکوت خود را در این زمینه ها بشکنند و در جهت اصلاح این وضعیت ناروا و مداخله غیرطبیعی نقش ایفاء کنند.
امید آنکه مورخه ۱۴۰۲/۲/۲ مثل امسال شاهد ازدحام چند برابری برای زایمان های رند تقویمی در بیمارستان های شهرهای بزرگ نباشیم.
قطعا شماره تلفن رند، پلاک ماشین رند، کد ملی رند و تاریخ تولد رند در هویت، سرنوشت، تکامل، شخصیت، پیشرفت و آینده فرزندانمان تاثیر مثبتی ندارد.
با اندیشه عمل کنیم و در فرایندهای طبیعی، مداخلات غیرطبیعی نکنیم.

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها و راهکارها

بیست و هفتمین نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت: برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها ...