خانه / اخبار / مدیر سایت / نگاهی متفاوت و هنرمندانه

نگاهی متفاوت و هنرمندانه

یادداشت های روزانه(۷۵)

نگاهی متفاوت و هنرمندانه
محسنی اژه‌ای: بخش عمده نظرات نخبگان را مطالعه کردم / تصمیم گیری پشت درهای بسته اثری ندارد


دیوید بوهم استاد نظری فیزیک است ولی به حوزه ارتباطات و گفت و گو هم علاقمند است.
او می گوید: روزی اسبی کرایه کردم، تا سوار شوم. مردی که اسب را از او کرایه کردم به من گفت: “اگر می خواهی اسب سوار ماهری شوی، باید همیشه از اسب سریع تر فکر کنی، و گرنه به جایی می روی که اسب دوست دارد، برود.”
او می گوید: دیدم در این حرف او، حقیقت مهمی نهفته است و آن اینکه؛ “همانطور که سوارکار با کشیدن ملایم دهنه اسب، قادر است تمامی نظام حاکم بر حرکت اسب را تغییر دهد، به همین ترتیب، فعالیت ابتکاری و خلاقانه ذهن این توان را دارد که اعمال عادت زده و مکانیکی را جایگزین نماید.”
این روزها در افکار و دیدگاه های رییس قوه قضائیه، شاهد تفاوت هایی بارز نسبت به قبل در باره مقابله با آسیب های مختلف و از جمله مجازات های جایگزین حبس هستیم که مجموعه ی اینها می تواند با ایجاد سیستم، اصلاح فرایندها و رویه ها و شایسته گزینی، در حکم زنجیره ارزش و آغازی بر تحول واقعی در این قوه و به تبع آن حکمرانی مطلوب در کشور باشد.
واقعیت اینست که حل مسائل، مشکلات و موضوعات جامعه امروز نیاز به قانونگذاری و پیروی از آن، اما با نگاهی متفاوت و تحلیل بیشتر و واقعی در هر مورد دارد.
بایستی با کاربست هنر و خلاقیت و ارتباط با نتایج کارهای خلاقانه و درک شیوه ها و الگوهای معمول گذشته، به راه حل های نو و مناسب دست یافت.
سازمان های پیشرو، بیشترین وقت و انرژی خود را صرف حل مسائل دستیابی به اهداف می کنند، نه اینکه؛ صرفا درگیر حل مسائل و دغدغه های روزمره شوند.
شناسایی بزرگترین مشکلات و بکارگماری بهترین افراد جهت حل آنها و در اختیار قرار دادن ابزارها و تکنیک های لازم و داشتن ساختاری مدرن و مدون برای انجام کارها، در تحقق اهداف نهایی هر سازمان و ریشه یابی مشکلات مردم کمک خواهد کرد.
باید به توانمندی و حکمرانی مطلوب اندیشید.
#دوید_بوهم
#هنر_و_خلاقیت
#حل_مسئله
#هدف_غایی
#شایسته_گزینی
#ساختار
#سیستم
#فرآیند
#اسب_سواری
#تفکر
#رییس_قوه_قضاییه
#حجت_الاسلام_محسنی_اژه_ای
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
صبح روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰|
پی نوشت: ویدئو یادداشت در پیج اینستاگرامی

@dr.khalil.amz

@dr.khalil_amz

@Hcsm.ir

این مطالب را نیز ببینید!

کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد.

     کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد. دکترخلیل علی محمدزاده استاد دانشگاه ...