خانه / اخبار / مدیر سایت / دشواری های فرهنگ سازی و مسئولیت ما!

دشواری های فرهنگ سازی و مسئولیت ما!

یادداشت های روزانه(۷۷)
دشواری های فرهنگ سازی و مسئولیت ما!
صبح امروز در وبینار دوره تربیت مدرسی کنشگری جمعیت ویژه استان های اصفهان و یزد سخنرانی کردم.
عکس یادداشت مربوط به حضور در همین وبینار است.
شرکت کنندگان از دشواری فرهنگ سازی در باره فرزندآوری می گفتند و گله داشتند از اینکه برخی مسئولین هنوز عمق مسئله جمعیت و خانواده را درک نکرده اند.
نسبت به “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” در مجموع خوش بین بودند، ولی معتقد بودند، بدون فرهنگ سازی و فراهم آمدن مقدمات و تحرک از سوی خانواده ها در این زمینه، صرف قانونگذاری و البته به شرط اجرا، کاری پیش نخواهد رفت.
بنده هم ضمن تصدیق بسیاری از فرمایشات ایشان، دوستان را به لزوم یادگیری مهارت های ارتباطی در کلام و رفتار دعوت کردم، تا در گفت و گوهای جمعیتی، اثربخشی بیشتری حاصل گردد. همچنین کنشگران جمعیت را به مطالبه گری از مسئولین دعوت کردم، تا بر اساس بندهای قانونی، خواستار آن شوند که مدیران به وظایف و تکالیف خودشان در این رابطه عمل کنند.
مثال هایی از جامعه سالمند ژاپن زدم که چگونه پیری جمعیت آینده این کشور را در معرض تهدید جدی قرار داده است؛ کسب و کارهایی که به دلیل بیماری، ناتوانی و مرگ سالمندان تعطیل می شوند، بکارگیری کارکنان به اصطلاح نقره ای که همان بازنشستگان دیروز هستند و نیاز به اعضای خانواده اجاره ای و یا کرایه ای و در مجموع شرایط و وضعیتی که نمای جوانی، نشاط و پیشرفت در این کشور را کم فروغ نموده و ژاپن را به سرعت به سمت افسردگی سوق می دهد.
از این مثال ها استفاده کردم، تا معلوم شود که اگر نرخ باروری در کشور خودمان جبران نشود؛ ایران نیز در آینده نه چندان دور با آسیب های فراوان مواجه خواهد شد و پیشرفت آن متوقف خواهد گردید.
برای عزیزان دست اندرکار این دوره ها و شرکت کنندگان آن آرزوی سلامت، سعادت و سرافرازی دارم.
#کنشگران_جمعیت
#اصفهان
#یزد
#دوره_تربیت_مربی
#جمعیت_و_خانواده
#نرخ_باروری_کل
#پیری_جمعیت
#ژاپن
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
عصر روز جمعه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۰
پی نوشت: ویدئو یادداشت در پیج اینستاگرامی

@dr.khalil.amz

@dr.khalil_amz

@Hcsm.ir


این مطالب را نیز ببینید!

کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد.

     کاهش جمعیت جوان؛ افسردگی جامعه را در پی دارد. دکترخلیل علی محمدزاده استاد دانشگاه ...