خانه / پژوهشی / بانک مقالات / چطور مطمئن باشم مقاله من مورد سرقت یا سوء استفاده سایرین قرار نمی گیرد؟

چطور مطمئن باشم مقاله من مورد سرقت یا سوء استفاده سایرین قرار نمی گیرد؟

چطور مطمئن باشم مقاله من مورد سرقت یا سوء استفاده سایرین قرار نمی گیرد؟
 نویسنده:‌ واحد خبری , واحد خبری

|  ۲۱ اسفند ۱۳۹۶


در هنگام آماده سازی مقالات برای ارسال به یک مجله نگرانی اغلب نویسندگان در خصوص مسائل اخلاق در نشر اغلب به پلاجیاریسم چک و کاهش درصد مشابهت مقاله شان با مقالات دیگران (از طریق بازنویسی ادبی) خلاصه میشود. اما صاحبان مقالات، مدیران مجلات و ناشران، دغدغه مهم دیگری نیز دارند؛ و آن اطمینان از رعایت کپی رایت محتوای علمی تولید شده توسط آنهاست.

در حال حاضر نرم افزارهایی که برای بررسی درصد مشابهت مقالات علمی استفاده میشوند برای ارائه گزارش در میان بانک اطلاعاتی گسترده ای از مقالات منتشر شده و حتی مقالات در حال داوری ناشران معتبر عملیات جستجو را انجام می‌دهند.

آنچه که به شما به عنوان یک مجله یا یک نویسنده اطمینان میدهد تا خیالتان از بابت مسئله مذکور راحت باشد این است که ناشر مجله شما امکان ارتباط یکپارچه آنلاین و به اشتراک گذاری محتوای تولید شده با بانکهای اطلاعاتی معتبر و از آن جمله با نرم افزارهای معتبر پلاجیاریسم چک را داشته باشد.

به این ترتیب زمانی که هر فردی در سرتاسر دنیا برای بررسی درصد مشابهت مقاله ای از این نرم افزار استفاده میکند، مقاله منتشر شده یا در حال داوری شما، به عنوان یکی از منابع علمی در دیتابانک این نرم افزار جستجو و گزارش میگردد. به این ترتیب امکان سوء استفاده از مقاله/مجله شما از بین میرود.

ناشران معتبری که وب سایتهای مجلات آنها دارای زیرساختهای فنی لازم برای برقراری ارتباطات آنلاین و یکپارچه با بانکهای اطلاعاتی و نمایه سازها هستند، این امکان ارزشمند را برای مجلات تحت پوشش خود فراهم می آورند.

انتشارات کوثر مفتخر است که از ده سال پیش با ارائه نرم افزار قدرتمند مدیریت مجله NeoScriber و تولید و انتشار یکپارچه XMLهای مورد نیاز برای بانکهای اطلاعاتی مهم نظیر CrossRef توانسته است اتصال مقالات و مجلات تحت پوشش خود را با بانکهای اطلاعاتی معتبر و از آن جمله دیتابانک مورد استفاده درCrossRef و iThenticate به صورت آنلاین و دو سویه فراهم آورد.

plagiarism

این مطالب را نیز ببینید!

نامه به سردبیر نشریه فرهنگ و ارتقاء سلامت

بایسته‌های جذب و حفظ نخبگان، علی‌محمدزاده خلیل، نشریه فرهنگ و ارتقاء سلامت، دوره ۷، شماره ...