آرمان شهر تکنولوژی

یادداشت های روزانه(۳۰)

آرمان شهر تکنولوژی

تویوتا در ژاپن شهر هوشمند می‌سازد - زومیت
ژاپن در حال ساخت شهر هوشمندی است که در واقع این شهر یک آزمایشگاه زنده برای تست تکنولوژی‌های جدید مانند ماشین‌های بدون راننده و ربات‌ های گوناگون خواهد شد. این شهر برای وسایل نقلیه خودران، دوچرخه و یا اسکوتر و عابران پیاده سه خیابان مجزا دارد. در این شهر کالاها با وسایل برقی بدون سرنشین جابجا می شوند. سوخت شهر از سلول های سوختی هیدروژن و نیز انرژی خورشیدی به دست می آید و به منظور کاهش مصرف کربن، خانه های شهر همه چوبی خواهند بود. وضعیت سلامت ساکنان هم با حس گرهای هوش مصنوعی رصد می گردند.
دوره حاضر در مدیریت دنیای پیشرفته، عصر دوره پسا مدیریت استراتژیک است که از آن به سبک مدیریت آینده پرداز تعبیر می شود. در این عصر از مدیریت، براساس دورنمای کلیدی، سازمان ها به سمت تغییرآفرینی می روند و در فکر آفرینش آینده مطلوب و آرمانی خویش هستند. این مدیریت یک پارادیم هماهنگ با مدیریت ارزشی است.
به مدد فن آوریهای نوین، ارتباطات بین رشته ای، علوم رایانه ای و هوش مصنوعی و تاثیر این زمینه ها در رشد و تکامل سایر علوم، دنیای نو و متحولی در حال پردازش است. جهان روز به روز در حال پیشرفت است و کشورهای مختلف در حال تقویت زیرساخت های شهری خود هستند و رقابت میان کشورها در زمینه بکارگیری فناوری‌ های جدید، روز به روز وارد مراحل تازه ای می‌شود.
این شهر هوشمند را شرکت تویوتا در محل ساختمان کارخانه قدیمی خود در دست ساخت دارد.
#مدیریت_آینده_پرداز
#دوره_پسا_مدیریت_استراتژیک
#تکنولوژی
#هوش_مصنوعی
#علوم_بین_رشته_ای
#دور_نمای_کلیدی
#تعییر_آفرینی
#شهر_هوشمند
#دکتر_خلیل_علی_محمد_زاده
عصر روز جمعه ۹ مهرماه ۱۴۰۰
پی نوشت: فیلم یادداشت در پیج اینستاگرامی

@hcsm.ir

@dr.khalil.amz

@dr.khalil_amz

این مطالب را نیز ببینید!

کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری(۷ اسفند ماه ۱۴۰۲)

جوانی جمعیت هفتم اسفند ماه فرهنگستان علوم پزشکی، کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری را برگزار ...