خانه / آموزشی / اقتصاد بهداشت و درمان / دغدغه جمعیت؛ توهم یا واقعیت؟!

دغدغه جمعیت؛ توهم یا واقعیت؟!

کد خبر: ۱۶۹۳۳۶
title

دغدغه جمعیت؛ توهم یا واقعیت

رشد جمعیت کشور به زیر یک درصد رسیده است

دغدغه جمعیت؛ توهم یا واقعیت/رشد جمعیت به زیر یک درصد رسیده
مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیاری از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در رابطه با جمعیت و فرزندآوری اشکالات علمی داشتند که در دو سال اخیر اصلاح شده است، لکن این اصلاحات هنوز وارد محیط عملیاتی نشده و نیز منجر به تغییر فرهنگی نشده است.

به گزارش بهداشت نیوز، پروفسور محمداسماعیل اکبری در وبینار “دغدغه جمعیت؛ توهم یا واقعیت” و با حضور ۸۱ نفر از استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، بحث جمعیت را از ابعاد مختلف واکاوی و نکات جامعی را به‌ویژه در حوزه سلامت و سبک زندگی تقدیم علاقمندان کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای کاهش جمعیت ایران در خارج طراحی شده و در نزدیک به سه دهه این برنامه در داخل به اجرا درآمده است.

دکتر اکبری اضافه کرد: بسیاری از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در رابطه با جمعیت و فرزندآوری اشکالات علمی داشته که در دو سال اخیر مورد اصلاح واقع شده است، لکن این اصلاحات هنوز وارد محیط عملیاتی نشده و نیز منجر به تغییر فرهنگی نشده است.

مشاور عالی وزیر بهداشت سطح جانشینی جمعیت را در کشورهای مختلف متفاوت اعلام کرد و هشدار داد: رشد جمعیت کشور به زیر یک درصد رسیده است.

در ادامه این وبینار، دکتر خلیل علی‌محمدزاده دبیر شورای هم‌اندیشی استادان و نخبگان نیز با تبیین بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری، جوانی جمعیت، پاسخگویی به شبهات در این رابطه و ضرورت پیگیری سیاست‌های کلی جمعیت را یادآور شد.

این مطالب را نیز ببینید!

برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها و راهکارها

بیست و هفتمین نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت: برنامه سلامت خانواده، چالش‌ها ...