خانه / آموزشی / نشست هم اندیشی کانون های دانشجویی

نشست هم اندیشی کانون های دانشجویی

دکترخلیل علی محمدزاده معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران در نشست هم اندیشی دبیران و اعضای شورای مرکزی کانون های دانشجویی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در واحدهای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران برگزار شد، این کانون ها را خودجوش و متشکل از نیروهای متعهد دانشگاهی خواند و گفت: کانون های وابسته به نهاد باید مفتخر باشند اولا به اسلامی بودن خود، که هیچ شرافتی بالاتر از اسلام نیست و ثانیا به تبعیت از ولایت فقیه و ارتباط با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری که امروز پرچمدار آن، خلف شایسته امام راحل است و ثالثا به فعال بودن در صحنه های علمی، فرهنگی و اجتماعی که شما را با مدیریت کارهای خود و بخش های مختلف جامعه بیشتر آشنا می سازد و برای مسئولیت های آینده جامعه ساخته و پرداخته می نماید.

وی با اشاره به اینکه کانون ها ی دانشجویی باید در جهت شناساندن سیمای حقیقی اسلام و انقلاب اسلامی، جلسات مستمر و منظم مطالعاتی و پژوهشی داشته باشند، اظهار داشت: نتیجه کار شما باید تاثیرگذاری بر خود و محیط دانشگاه را جلوه دهد.

وی رشد فضایل اخلاقی و معنوی در دانشگاه را در ارتقاء علمی دانشجویان موثر خواند و گفت: کانون های دانشجویی، باید با تکیه بر اندیشه، نظم تشکیلاتی و قانون و حرکت به سوی دورنمای آرمانی، دانشگاه را در پیمایش خط صحیح انقلاب اسلامی یاری کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با اشاره به پیام امام(ره) در قبول قطعنامه ۵۹۸ مبنی بر مبازه علمی و عملی جوانان گفت: مبارزه علمی برای جوانان زنده کردن روح جستجو و کشف واقعیت ها و حقیقت هاست و  مبارزه عملی آنان در بهترین صحنه‌های زندگی و جهاد و شهادت شکل گرفته است.

وی خطاب به جوانان فعال در این کانون ها گفت: با مظاهر فساد و زمینه های غیراسلامی در دانشگاه مبارزه کنید و اجازه ندهید انحراف و کاهلی و روحیه یاس و ناامیدی و رکود علمی بر ضمیر و زندگی جوانان حاکم شود.

وی با ذکر این مطلب که نباید بگذاریم حرف های حضرت آقا بر زمین بماند، اظهار داشت: متاسفانه بعضا دیده می شود به جای ایجاد زمینه های عمل و اقدام برای رهنمودهای مقام معظم رهبری، صرفا آن ها را تکرار می کنیم، در حالی که پیروی از رهبری به این معنی ست که به آن راهنمایی ها جامه عمل پوشانده شود.

وی افزود: در صورتی که برای سیاست های کلی ابلاغی و استراتژی هایی که معظم له تبیین می کنند، برنامه کاری، سیاست اعمالی و راهکار اجرایی پیدا کنیم، حال و هوای جامعه خوب خواهد شد و زمینه های پیشرفت نمایان خواهد شد.

دکتر علی محمدزاده به شورای مرکزی و دبیران کانون ها پیشنهاد کرد با توجه به تکثر و تنوع کانون ها، هر یک بر اساس موضوع کاری و نیازمندی ها و علایق و سلایقی که در جوانان دانشگاهی وجود دارند، برنامه ریزی نموده و به سهم خود در کادر سازی برای فردای جامعه تلاش کنند.

وی ضمن درخواست از دست اندرکاران امور کانون ها برای تنظیم برنامه ها با همفکری دانشجویان، اساتید و روحانیت، گفت: هرچه همگرایی بیشتر شود، هم افزایی و توانمندی برای تحقق اهداف نیز افزایش خواهد یافت.

وی صیانت از سلامت محیط دانشگاه و حتی بیرون از آن را در گرو بخش مهمی از فعالیت های درون دانشگاهی ذکر کرد و بیان داشت: انجام فعالیت های درست و انجام درست کارها، اعتماد به نفس و روح استقلال در جوانان را برای مواجهه با شرایط دشوار و کارهای بزرگ بیشتر خواهد نمود.

وی ترویج فرهنگ دین داری و تقویت روحیه جستجوگری و تلاش برای جایگزینی عادت های غلط با سبک زندگی ایرانی و اسلامی را محورهای مناسبی برای جهت گیری در کار کانون ها خواند و گفت: انس با قران و رعایت اخلاق حرفه ای و تشکیلاتی نیز از جمله نیاز های ما در راه مبارزه عملی است که باید مورد توجه و در کانون تمرکز قرار گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که شرافت همه ما به تطبیق با معیارهای اسلامی است، اظهار داشت: از امر به معروف و نهی از منکر در محیط دانشگاه غفلت نکنیم و هرگز دچار شخصیت زدگی نشویم، چرا که ساختن فضاهای فکری، تربیتی و فرهنگی سالم نیازمند ساختن و یافتن راه ها و برنامه هایی است که ممکن است دسترسی به آن ها آسان نباشد و گاهی لازم باشد موانعی از پیش رو برداشته شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با اشاره به این مطلب که نباید اجازه دهیم راه شهدا در جامعه گم شود، بیان داشت: اگر با آرمان ها و افکار شهدا و خانواده های آن ها و همسنگران آن ها در دانشگاه ها آشنایی پیدا کنیم، در عبور از پیچ و خم جاده و غبار آلودگی فتنه ها، به راه درست خواهیم رفت و گرفتار وسوسه ها و تردیدها نخواهیم شد.

وی در خاتمه با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، با یادآوری انتصاب دکتر ولایتی به سمت ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: به نظر بنده جدا از این انتصاب، مسئله تعیین راس هرم دانشگاه در قالب حکم مقام معظم رهبری قابل توجه است و این امر امیدواری برای تحکیم برنامه های مناسب آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در تراز یک دانشگاه پیشرفته را بیشتر کرده و مسئولیت مسئولان سطوح مختلف و همه اعضای کانون ها را سنگین تر می نماید.

شایان ذکر است که در این نشست هم اندیشی، حجت الاسلام حاج آقا تاج آبادی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آزاداسلامی نیز طی سخنانی وظایف راهبردی کانون های دانشجویی را در صیانت از فضای عمومی دانشگاه تبیین نمودند و خواستار آن شدند که دانشجویان با نظم، اخلاق مداری و قانون گرایی و در مسیر اهداف انقلاب اسلامی و نیازمندی های نسل جوان، فعالیت های خود را دنبال نمایند. ۷ اسفند ماه ۱۳۹۵

این مطالب را نیز ببینید!

کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری(۷ اسفند ماه ۱۴۰۲)

جوانی جمعیت هفتم اسفند ماه فرهنگستان علوم پزشکی، کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری را برگزار ...