خانه / اخبار / مدیر سایت / سال نو مبارک

سال نو مبارک

سال نو مبارک باشد.

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حلول سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است را به مردم رشید ایران تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی پر از برکت و معنویت از درگاه ایزد متعال مسئلت دارد.

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی     از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

سال نو مبارک باشد. جمله ای که با آغاز هر سال تکرار می شود. “مبارک باد.” جمله ی دعایی است به این معنی که خدا برکت دهد و افزونی بخشد.

امید که امسال برای مردم ایران که با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا مقارن است، سمبل وفاداری به آرمان های انقلاب اسلامی، امام(ره) و شهدا، سال هوشیاری و مدیریت در سطوح و عرصه های مختلف و سالی پربار و توام با آرامش باشد.

از عوامل مهم پیشرفت در این سال هم، توجه به قوت های درون و فرصت های پیش رو برای مقابله با ضعف های داخلی و تهدیدهای بیرونی است. با تشکیل دولت عزت و رفاه و کم اتکایی به دیگران و در گرو تدوین برنامه ریزی و اجرا و ارزیابی مناسب، می توان منابع مادی و معنوی این خاک پرگهر را به نحو زیبایی مورد استفاده قرار داد.

باعث سرور و ترقی خواهد بود که قوای مختلف در این سال به نیازهای نسل جوان برای ازدواج و تشکیل خانواده، تحصیلات دانشگاهی، مسکن و شغل بیش از پیش تمرکز ویژه داشته باشند که موقعیت مطلوب ایران آینده که هم اکنون قریب به یک دهه از پنجره جمعیتی آن می گذرد، در سایه چنین توجه هایی شکل خواهد گرفت.

مبارزه با دروغ، دزدی، فقر، فساد و تبعیض که به شفافیت هر چه بیشتر و ارتقاء شاخص های سلامت جامعه منجر می شوند از جمله شعارهای کلیدی انقلاب اسلامی و به عنوان زیربنای فرهنگی برای پیشرفت کشور به حساب می آیند که لازم است یکایک ما و دستگاه های مختلف تربیتی و مدیریتی، برای خشکاندن ریشه های چنین عوامل آسیب زایی، اراده راسخ، خط مشی ها و راهکارهای جدی و مستمری داشته باشیم.

ملت ایران، ملت کهن، تاریخ ساز و اثرگذاری است. از فرهنگ و اقتصاد بالقوه غنی برخوردار است و در مسیر تحول فردی، اجتماعی و سیاسی نیز در چهار دهه اخیر گام های موثری برداشته است و در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است و بایستی استراتژی هایی پی گیری شوند که با اتحاد و انسجام و روحیه ای سرشاز از انگیزه، تلاش و امید این حرکت تسریع و شکوفاتر شود. همه اقشار جامعه به ویژه عناصر آموزشی و پرورشی، دانشگاهی، حوزوی، کارآفرین و مدیران در این امر خطیر نقش مهمی برعهده دارند.

جوانان ملت ایران در بزنگاه های تاریخ معاصر ایران، در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و بصیرت ورزی در تحلیل مسائل منطقه نشان دادند که از هوشمندی، تعهد و توانمندی لازم برای صیانت از اسلام عزیز و ارزش های ایران برخوردارند و شایستگی این را دارند که در فصل جدید رشد و شکوفایی کشور در کنار قدرت بزرگ دفاعی و امنیتی که از ایران نمود یافته، در حوزه های علمی، فن آوری و نوآوری هم دست به کارهای شگرف بزنند که خوشبختانه زمینه های این کار تا حدود زیادی فراهم گردیده است، امید می رود در این سال باز هم از این جهت، توجه های لازم مدنظر قرار گیرد.

و اما نکته آخر شخصیت وارسته، عالم، مدیر و مدبر رهبر عزیز انقلاب اسلامی، این خلف شایسته و شاگرد با ذکاوت امام راحل است. استراتژیست برتری که خواب را از چشمان طمع استراتژیست های دشمن، برای تاثیرگذاری بیشتر بر نظام و محیط پیرامونی آن ربوده است. باید همه ما قدر و منزلت این رهبر خردمند و فرزانه را بیش از پیش بدانیم و با عمل به رهنمودها و ارشادات این منبع قوت بی نظیر، برای ایران خلق ثروت، علم و قدرت کنیم.

به سهم خود بار دیگر فرا رسیدن سال ۱۳۹۶ را تبریک عرض نموده و این نوشته را پاسخی به پیام های تبریک دوستان، همکاران و دانشجویان عزیزم که ابراز لطف فرموده اند، نیز تلقی می کنم. ان شاء الله قبول افتد و در نظر آید.

والسلام علی من اتبع الهدی
دکتر خلیل علی محمدزاده

این مطالب را نیز ببینید!

پیام تسلیت در پی درگذشت پدر رییس سازمان پزشکی قانونی

دکترخلیل علی محمدزاده عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده ...

۳ دیدگاه

  1. Valuable info. Fortunate me I found your website unintentionally, and I am stunned why this coincidence did not came about earlier! I bookmarked it.
    bossmi

  2. محمدرضا موافق

    با سلام و تبریک سال نو
    و آرزوی سلامتی و دل خوشی برای شما استاد گرامی