خانه / اخبار / جمعیت و باروری سالم / جنگ نرم و نقش مادران

جنگ نرم و نقش مادران

دکترخلیل علی محمدزاده در همایش مادران، پرچمداران جنگ نرم

اگر مادر پرچمدار مقابله با جنگ نرم شود، جنگ نرم دشمن به شکست سختی می‌انجامد.

دکترخلیل علی محمدزاده عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر کارگروه جمعیت و تعالی خانواده بسیج جامعه پزشکی در همایش مادران، پرچمداران جنگ نرم در سالن همایش های دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، طی سخنانی با تبریک سالگرد تشکیل بسیج، به تفاوت های جنگ نرم با جنگ سخت پرداخت و گفت: دشمنان همچنان به دنبال ریشه‌کنی بسیج هستند ولی علیرغم تلاش های گسترده آنها، نهال نازک بسیج، امروز تبدیل به یک درخت تناور و پرثمرشده است.

وی با اشاره به فرازهایی از آخرین پیام امام راحل به مناسبت تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۶۷ گفت: اینکه امام(ره) در یکی از فرازهای این پیام فرموده اند؛ “اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد ماند والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند”، بیانگر جایگاه کلیدی تفکر بسیجی در مقابله با جنگ نرم و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی جنگ نرم را خطرناک‌تر و پیچیده‌تر و به ظاهر کم‌هزینه‌تر از جنگ سخت و عرصه آن را نیز گسترده تر خواند و گفت: فضای مجازی و شبهه افکنی‌ها و انکارهایی که از این طریق، نسبت به اسلام، قران، انقلاب، نظام اسلامی و معارف دینی روا می‌دارند، تنها یکی از هزاران عرصه در این جنگ است و لازم است همه نیروهای متعهد و نخبگان دانشگاهی با حضور فعال در این فضاها مبتنی بر مطالعه، جاذبه و برنامه ریزی درست اقدامات مفیدی را انجام دهند.

وی با ذکر این مطلب که جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت یک جنگ فرهنگی تمام عیار است، اظهار داشت: در تهدید نرم دشمن افکار خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و سایر حوزه ها به تدریج نفوذ می دهد و جان و روح انسانها را هدف قرار می‌دهد و به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ نرم چون موریانه، به مرور و به تدریج مغز ستون را می خورد و جسم ها پروار می شوند و روح ها به قعر جهنم می روند.

این استاد دانشگاه هدف مشترک دشمن در هر دو جنگ را فروپاشی نظام ذکر کرد و گفت: اگر صحنه کنونی را بخوبی ببینیم، عمق جنگ نرمی که دشمن با ابزارها و امکانات خود و به شیوه‌های مختلف از طریق ماهواره‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های داخلی و نفوذی خویش به راه انداخته است را به خوبی خواهیم دید.

وی یکی از اهداف جنگ نرم دشمن را استحاله خانواده عنوان کرد و گفت: دشمن از وجود خانواده سالم که نقش تربیتی خود را در تقویت باورهای معنوی و مقابله با استحاله فرهنگی و سیاسی و اجتماعی به نحو موثر و بارزی ایفاء کند، در رنج و عذاب است و به طرق مختلف می‌کوشد خانواده را از مسیر درست و اصیل خود منحرف کند و کمیت و کیفیت خانواده را هدف قرار داده است.

مدیرکارگروه جمعیت و تعالی خانواده بسیج جامعه پزشکی بخش عمده ای از تلاش ها در جنگ نرم را هویت زدایی از زن مسلمان اعلام کرد و گفت: از جمله اهداف شومی که در برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه های مجازی دنبال می‌کنند، به ابتذال کشاندن زن، جدایی او از خانواده، رواج تنوع طلبی و ایجاد تزلزل در خانواده و از این راه نابودی پایه های سلامت جامعه است.

وی در ادامه گفت: در جنگ نرم، دشمنان اسلام با تمام قوا و ابزارها و امکانات می‌کوشند که دیدگاه اسلام درباره زن در جامعه شنیده نشود و یا عقب مانده و کهنه معرفی شود و برعکس دیدگاه شکست خورده غرب درباره زن که بر اصالت لذت و دنیاگرایی و بی‌اخلاقی و بی‌بندوباری و فمنیسم استوار است، اشاعه یابد.

وی افزود: دشمنان پیوسته تلاش می‌کنند زنان جامعه را به مقابله با دیدگاه اسلامی درباره زن تشویق کنند. آنها به وضوح می‌گویند: اگر بتوانیم زن را در جوامع اسلامی از عزت و کرامتی که اسلام برای او قائل شده، دور سازیم، و اگر بتوانیم خانواده را دچار دگرگونی کنیم، دیگر جامعه اسلامی، مردان بزرگی در آغوش پرمهر مادران پرورش نخواهد داد.

وی با طرح این سوال که چرا در جنگ نرم، مادر هدف قرار گرفته است؟ اظهار داشت: به خاطر اینکه نقش مادری، نقش برجسته و تربیتی است. مادر نخست معلم انسان است. او کارخانه انسان سازی است. کانون احساسات و عواطف و محبت در خانواده است مادر در مدیریت، رهبری و ارشاد اعضای خانواده، انسانی متحمل است و نقش بی‌بدیلی در رشد و تعالی جامعه دارد.

وی مادر را مایه آرامش و امنیت خانواده خواند و با اشاره به نقش ممتاز شهیدان که دست پرورده زنان پاکیزه هستند، گفت: شهدای ما ستاره های فروزانی هستند که با رجوع به آن ها می شود، راه را پیدا کرد. در غبارآلودگی فتنه ها کافی ست به وصیت نامه آنها مراجعه کنیم، جهت حرکت و راه اصیل انقلاب را خواهیم شناخت، چون آن ها با همه هوش شان و با تمام حواس شان، متوجه کانون رهبری بودند، تا ببینند از آن کانون چه فرمانی می رسد. مادران انقلاب چنین فرزندانی را تربیت کرده اند.

وی اضافه کرد: در جنگ نرم دشمن به دنبال آن است؛ زن مادر نباشد. زن فرزند تربیت نکند. زن شوهرداری نکند. زن مکمل همسرش نباشد. زن در مرکز خانواده قرار نگیرد، حتی به تعداد فرزندآوری زن نیز حساسیت شدید دارند. در فرزندپروری او هم دخالت می کنند. به چه دلیل؟ چون اگر مادر پرچمدار مقابله با جنگ نرم شود، جنگ نرم دشمن به شکست سختی می‌انجامد.

دکترعلی محمدزاده رتبه مادر در سبک زندگی خانواده را دارای وزن و ضریب بالایی دانست و بیان داشت: برای تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بیشترین تاکید بر روی زن است، چون اگر سبک زندگی او  تغییر کند، تغییر سبک سایر اعضای خانواده به آسانی صورت می گیرد و در پی آن جامعه نیز از جاده اسلامیت و معنویت دور می‌شود.

وی گفت: امروز زنان جامعه ایرانی، بیش از هر زمان دیگر مورد طمع دشمنان اسلام هستند. چون به برکت انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی خیلی فعال و تاثیرگذارند. در دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، عرصه‌های ورزشی، هنری و در تخصص های گوناگون و محیط های کسب و کار و کارآفرینی بحمدالله خانم‌های موفق و سرآمد فراوانند. دشمنان وقتی این همه زن مسلمان تحصیل کرده و موثر در پیشرفت جامعه اسلامی را می‌بینند، احساس خطر می‌کنند، فلذا بر حجم تهدیدات و توطئه‌های خود می‌افزایند.

این عضو هیات علمی دانشگاه در جمع بندی خاطر نشان شد: خانم‌های جامعه ما به چنان سطح بالایی از تکامل علمی و معنوی رسیده‌اند که در هیات‌های اندیشه‌ورزی که مقام معظم رهبری به عنوان جایگزینی برای واژه اتاق فکر غربی‌ها ذکر کرده اند، می‌توانند بنشینند، قوت‌ها و ضعف‌های درونی جامعه را ببیند، فرصت‌ها و تهدیدهای بیرونی را بشناسند و با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای مناسب، رسالت خود را در مقابله با جنگ نرم دشمنان که با تکیه بر زور و تزویر و پول و امکانات عظیم تبلیغی و عملیات پیشرفته رسانه‌ای دنبال می‌شود، به نحو مطلوبی انجام دهند و به راستی پرچمدار شایسته جامعه در نبرد خطرناک نرم جریان شیطانی بر علیه نظام اسلامی باشند.

این مطالب را نیز ببینید!

کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری(۷ اسفند ماه ۱۴۰۲)

جوانی جمعیت هفتم اسفند ماه فرهنگستان علوم پزشکی، کنفرانس جوانی جمعیت و فرزندآوری را برگزار ...