خانه / آموزشی / پاره ای منابع برای دروس مدیریتی

پاره ای منابع برای دروس مدیریتی

*تحلیل تئوری های مدیریت

کتاب سازمان و مدیریت – از تئوری تا عمل

دکتر مهدی ایران نژاد پاریزی و پرویز ساسان گهر

انتشارات موسسه عالی بانکداری ایران

پشت جلد مدیریت بانکداری

– کتاب تئوری های سازمان: اسطوره ها- استیون اوت، جی. شفریتز، علی پارساییان (مترجم)، امیرهوشنگ مهرپرور (ویراستار)

*برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک

– کتاب “مدیریت استراتژیک” فرد آر. دیوید

– کتاب “مدیریت استراتژیک منابع انسانی” آرمسترانگ مایکل

– کتاب “مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل” داوری و شانه ساززاده

– کتاب مدیریت استراتژیک برای مدیران ارشد، دکتر سید جمال الدین طبیبی، دکتر محمدرضا ملکی

– کتاب اجرای برنامه استراتژیک، دکتر سید جمال الدین طبیبی، دکتر محمدرضا ملکی

– کتاب برنامه ریزی استراتژیک و سنجش عملکرد، دکتر سید جمال الدین طبیبی، دکتر محمدرضا ملکی

– کتاب برنامه ریزی استراتژیک برای سازمان های دولتی و غیر انتفاعی، جان. ام. برایسون، مترجم: دکتر عباس منوریان

*مدیریت آموزشی

– کتاب تئوری های رهبری و مدیریت آموزشی

نویسنده : تونی بوش
مترجم : نیما شهیدی، عبدالحسین عباسیان و همکاران
سازمان‌های آموزشی از جمله سازمان‌هایی هستند که به‌لحاظ کارکردهای خاص خود زمینه‌ساز بزرگ‌ترین تحولات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی در جهان می‌باشند. شناخت ‌ساز‌و‌کارهای این سازمان‌ها در دهه‌های اخیر که کسب و انتقال دانش در جوامع و کشورهای مختلف ارزشی دو چندان یافته و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است از ضروریات جوامع مدرن می‌باشد. علم مدیریت آموزشی سعی دارد تا با ارائه تئوری‌ها و بهره‌گیری از نتایج پژوهش‌های دانشمندان این علم در جهت شناخت و بهبود فرایندهای نظام آموزشی و افزایش کیفیت بروندادها و نتایج این نظام‌ها برآید.از آنجا که علم مدیریت آموزشی نسبت به سایر علوم، علمی نسبتاً جدید می‌باشد، تا چندی قبل بیشترین صاحبنظران این رشته با به عاریت گرفتن تئوری‌های سایر رشته‌ها به‌ویژه مدیریت صنعتی و بازرگانی سعی در به‌کار‌گیری آنها در سازمان‌های آموزشی داشته‌اند. اما بعضی اندیشمندان مدیریت آموزشی معتقدند که سازمان‌های آموزشی ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند و نیاز به تولید نظریات خاص خود دارند و بدین‌ترتیب گروهی از اندیشمندان در صدد تولید چنین تئوری‌هایی در مدیریت آموزشی شدند که متناسب با ویژگی‌های سازمان‌های آموزشی باشد. یکی از این صاحبنظران تونی بوش می‌باشد که در مقالات و کتاب‌های متعددش سعی در ارائه تئوری‌ها و مدل‌های خاص مدیریت آموزشی می‌باشد.
کتاب حاضر یکی از بهترین و جامع‌ترین کتاب‌های این نویسنده درباره سازمان‌های آموزشی است که به ارائه تئوری‌ها و مدل‌های رهبری و مدیریت آموزشی، ویژگی‌های آنها، کاربرد آنها در سازمان‌های آموزشی و محدودیت‌های این تئوری‌ها و مدل‌ها پرداخته است. با توجه به نیاز جامعه علمی کشور به چنین منبع علمی ارزشمندی که می‌تواند مورد استفاده اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی رشته‌های علوم تربیتی و بخصوص رشته‌های مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی قرار گیرد، ضرورت ترجمه این کتاب احساس می‌شد.
امید است که ترجمه این کتاب بتواند پاسخگوی نیازهای علاقه‌مندان به رشته‌های علوم تربیتی باشد و زمینه‌ساز شناخت بیشتر و بهبود امور و فرایندهای سازمان‌های آموزشی گردد.فهرست مطالب
فصل اول؛ اهمیت رهبری و مدیریت آموزشی
فصل دوم؛ مدل‌های مدیریت و رهبری آموزشی
فصل سوم؛ مدل‌های رسمی
فصل چهارم؛ مدل‌های همکارانه
فصل پنجم؛ مدل‌های سیاسی
فصل ششم؛ مدل‌های ذهنی
فصل هفتم؛ مدل‌های مبهم
فصل هشتم؛ مدل‌های فرهنگی
فصل نهم؛ نتیجه‌گیری

– کتاب مدیریت آموزشی
ناشر :www.modiryar.com
مشخصات نشر دیجیتالی:اصفهان:مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان ۱۳۹۱٫

عناوین اصلی کتاب شامل:
آموزش؛ الزامات جدید و ویژگی های آموزش و یادگیری؛ نیازسنجی آموزش کارکنان با الگوی دلفای؛ روشهای صحیح مطالعه؛ مطالعه موفق با تمرکز؛ نقش رهبری در تطبیق نظام آموزش با استراتژی های سازمان؛ آموزش پویا در سازمان های تولیدی و خدماتی؛ نظارت و کنترل در مدیریت آموزشی ؛ علل رکود جلسات شورای معلمان؛ رابطه بین آموزش کار و کارآفرینی؛ میزان علاقه دانشجویان به رشته تحصیلی خود؛ جایگاه مشاوران مدارس و موانع مشاوره؛ یادگیری؛ منابع ویژه آموزش و تعلیم و تربیت؛ الگوی عمومی تدریس؛ آداب تعلیم در اسلام؛ تأثیر مصرف شیر بر دانش آموزان مقطع ابتدایی؛ حقوق معلّم و متعلّم؛ آشنایی به وضعیت مشاوره در کشور آمریکا؛ جایگاه تعلیم و تعلّم در اسلام؛ نظام های آموزش و پرورش شش کشور دنیا؛ چگونه کتاب درسی را مطالعه کنیم؛ بررسی علل گرایش فراگیران بزرگسال غیر شاغل به آموزشهای کاردانش؛ الگوی انتقالی درارزیابی اثربخشی آموزش کارکنان؛ نو آوری در آموزش عالی بر پایه مدل بالدریج؛ سنجش اثربخشی دوره های آموزشی؛ آموزش بدون حضور؛ اعتبار سنجی؛ ابزار کنترل کیفیت آموزش؛ نقش مهارت مدیران آموزش در مدیریت تغییر؛ ظرفیت سازی آموزشی، ضرورت یا تشریفات؛ مدیریت آموزش مبتنی براستراتژی سازمان؛ مدل مماس،برای نیازسنجی آموزشی؛ مقدمه ای بر نظام آموزشی کشورهای جهان ؛ تأملی بر الگوی مناسب برنامه ریزی درسی برای ایجاد اشتغال؛ مقایسه آموزش فنی و حرفه ای در کشورهای خاورمیانه؛ مستند سازی فرایندها در مدیریت آموزش؛ برون سپاری آموزش های سازمانی؛ خلاقیت،فرایندی بایسته در آموزش های سازمانی؛ مهندسی مجدد فرایندهای آموزشی؛ توسعه یادگیری سازمانی از طریق آموزش شبکه ای؛ ده فرمان موثر درارزشیابی برنامه آموزشی؛ الفبای مدیریت کلاس درس؛ جوسازمانی مدرسه و هدایت کلاس درس؛ خلاصه کتاب مقدمات مدیریت آموزشی؛ آموزش الکترونیکی در سازمان؛ فن آور ی های نوین ارتباطات و اطلاعات و اهمیت آن در آموزش؛ آموزش الکترونیکی و دانشگاه های آنلاین؛ آموزش غیر رسمی؛ ضرورت حرکت به سوی آموزش های الکترونیکی؛ فناوری در آموزش؛ تعاریف مدیریت آموزشی؛ وظایف مدیران مؤسسات آموزشی؛ شیوه های کهنه آموزش دشمن خلاقیت و کارآفرینی؛ برنامه ریزی آموزشی؛ نظام آموزشی استرالیا؛ روش تحقیق در مدیریت آموزشی؛ کاربرد نظریه مدیریت علمی در نظارت آموزشی؛ ویژگی های معلم در قرن ۲۱؛ اثربخشی آموزشی

– نظام بهداشت و درمان تطبیقی

منابع :

۱- http://www.who.int  & org/countries/indicators

۲- http://www.cia.gov/of  نام کشور

۳- www.نام کشور  healthcare.com

۴- http://www.un.int  & org

۵ـ زارع، حسین، نظام سلامت در دنیا (جلد ۱ و ۲)، انتشارات بیمه خدمات درمانی، زمستان ۱۳۸۴

۶ـ بررسی تطبیقی نظام‌های بهداشت و درمان کشورها، ۱۳۷۷، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۷ـ علی‌محمدزاده، خلیل، «جزوه کلاسی درس نظام بهداشت و درمان تطبیقی»، واحد تهران شمال

یادآوری : آمار و اطلاعات مربوط به سال ۲۰۱۰ و یا بالاتر باشد.

 

این مطالب را نیز ببینید!

امتحان میان ترم نظام بهداشت و درمان تطبیقی

امتحان میان ترم نظام بهداشت و درمان تطبیقی کارشناسی ارشد – تهران جنوب امتحان آنلاین راس ...