خانه / آموزشی / نظام بهداشت و درمان تطبیقی دنیا / بزرگترین طرح بهداشتی و درمانی جهان در اندونزی

بزرگترین طرح بهداشتی و درمانی جهان در اندونزی

شرکت های بیمه دولتی دراندونزی آماده می شوند تا آنچه را که بزرگترین طرح بهداشت و درمان در جهان نام گرفته است را در این کشور به اجرا بگذارند.

 این طرح بزرگ درمانی – بهداشتی با هدف دسترسی بهتر به خدمات بهداشتی و درمانی برای میلیون ها نفر از اندونزیایی هایی اجرا می شود که قبلا این خدمات را دریافت نمی کردند .

تقریبا یک سوم از جمعیت اندونزی زیر خط فقر زندگی می کند و عمدتا هیچ و یا دسترسی خیلی کمی به مراقبت های بهداشتی دارند .

در طرح جدید بهداشتی که قرار است از اول ژانویه به اجرا گذاشته شود میلیونها نفر از فقرا مراقبت های بهداشتی رایگان شامل خدمات مربوط به سلامت عمومی و درمان بیماری های مزمن را دریافت خواهند کرد. این سیستم جدید بهداشت و درمان در اندونزی بصورت طرح یارانه متقاطع طراحی شده و به اجرا گذاشته می شود .

افراد با درآمد بالاتر سهم اسمی بالاتری می پردازند اما درصد جمعیت آنها پائین است کم درآمد هم که تعدادشان زیاد است سهم اسمی پایین تر پرداخت می کنند، اما زمانی که حساب کتاب می کنیم می بینیم که هر دو گروه خدمات پزشکی یکسانی دریافت کرده اند . ” بنابراین با این طراحی ، افراد برخوردار به نفع فقرا ،سالم ها به نفع بیماران و جوانان به نفع افراد مسن ایفای نقش خواهند کرد.

طبق این طرح پنج درصد از حقوق و دستمزد هر فرد به عنوان حق بیمه دریافت خواهد شد و در ازای آن فقرا از بیمه درمانی رایگان برخوردار خواهند شد.

طبق طرح جدید یک آژانس حمایتی جدید به نام سازمان امنیت اجتماعی پوشش بهداشت و درمان بیمه ها را در اندونزی مدیریت خواهد کرد ،وظیفه ای که تا کنون در قالب طرح های بیمه های مختلف دولتی مدیریت می شد .این آژانس نیمه دولتی خواهد بود و قصد دارد تا سیستم بهداشت و درمان را از بند بروکراسی اداری وبخصوص تاخیر در پرداخت خسارت بیمه شدگان که بلای جان سیستم فعلی است خلاص کند.

طیق برآورد ها این طرح ۱۱۷ میلیون نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و قرار است به تدریج تمام اندونزیایی را تاسال ۲۰۱۹ تحت پوشش خود قرار دهد .

این طرح همچنین کارگران داخلی و کارگران قراردادی را که در حال حاضر واجد شرایط بیمه کارگری نیستند را پوشش می دهد. در قدم بعدی دولت جاکارتا قصد دارد تا دوسال آینده خدمات بهداشتی و درمانی کاملا رایگان در تمام بیمارستان به مردم ارائه دهد .

دکتر دیا اکو از مسولان بهداشت ودرمان اندونزی می گوید دولت تصمیم دارد درقالب این طرح تا سال ۲۰۱۵ تمامی درمانگاه های محلی در سطح مناطق و شهرستان ها را به امکانات پزشکی مجهز کند. در مرحله اول این طرح بهداشتی عظیم قرار است ۸۶ میلیون شهروند فقیرفاقد بیمه تحت پوشش قرار گیرند که دو برابر تعداد افرادی است که در آمریکا قرار است تحت قانون جدید بیمه ای دولت اوباما تحت پوشش خدمات درمانی قرار گیرند .

کارشناسان اذعان می کنند که یارانه های درمانی فعلی دولت برای فقرا هنوز به اندازه کافی نیست و تلاش می شود از طریق این طرح میزان یارانه های دولتی برای فقرا افزایش یابد .

منبع: شبکه خبری آسیا چنل

این مطالب را نیز ببینید!

در وبینارسمینار بیمارستان های ارتقاء دهنده سلامت چه گذشت؟

پژوهش‌های پزشکی پژوهش های پزشکی تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ – ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ تندرست نیوز کد خبر: ۵۳۲۲۰ ...