خانه / آموزشی / سازمان و مدیریت بهداشت و درمان ایران / پرداختی بیمه کارمندان به ۷ درصد افزایش می یابد

پرداختی بیمه کارمندان به ۷ درصد افزایش می یابد

دکترحسینعلی شهریاری  با اشاره به محدودیت های مالی دولت در بودجه ۹۳ گفت: این مجوز به دولت داده می شود تا اداره بیمارستان های دولتی بصورت هیات امنائی و اتمام بیمارستان های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به شرایط این واگذاری ها خاطرنشان کرد: دولت تسهیلات لازم جهت واگذاری زمین و بیمارستان های نیمه تمام را به بخش خصوصی خواهد داد و بخش خصوصی نیز ظرف ۲۰ سال تعهد خواهد داد تا در چهارچوب مصوبات دولتی تعرفه گذاری کنند.

وی با اشاره به مشکلات تعرفه فعلی دولتی افزود: البته با این شرایط تعرفه دولتی امکان رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وجود ندارد اما با افزایش تعرفه مصوب این امکان برای ورود بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: افزایش تعرفه به منزله افزایش هزینه های درمان برای مردم نیست بلکه بیمه ها موظفند این هزینه ها را پرداخت نمایند تا مردم راحتر به امکانات درمانی دسترسی پیدا کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از کسری ۸۰ هزار میلیارد ریالی بودجه سلامت و درمان در بودجه ۹۳ خبرداد و تصریح کرد: علیرغم این کسری اما دولت تلاش کرده تا منابع سلامت را در بودجه ۹۳ افزایش بدهد و ما هم در تلاشیم تا این کسری بودجه را از طریق مجلس و کمیسیون تلفیق کمتر کنیم.

دکتر شهریاری از افزایش ۶۶ درصدی منابع مالی بیمه خدمات درمانی در بودجه سال آینده خبر داد و افزود: پیشنهاد شده تا از طریق تامین منابع در خود مجلس هزار دستگاه آمبولانس برای سراسر کشور در سال ۹۳ خریداری شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد با معضل زیر میزی ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی گفت: کمیسیون بهداشت مجلس و وزاتخانه بهداشت و درمان با تشکیل کارگروه ویژه و بصورت کارشناسی و با کمک انجمن های پزشکی و جامعه شریف پزشکی در حال پیگیری جدی این مساله است و با درصد کم متخلفین از طریق مبادی ذی ربط برخورد جدی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص افزایش پرداختی بیمه کارمندان اظهار داشت: پرداختی بیمه کارمندان از ۵ و ۶ درصد به ۷ درصد افزایش خواهد یافت تا با همترازی با پرداختی بیمه تامین اجتماعی بطور یکسان از بیمه سلامت ایرانیان برخوردار شوند.

این مطالب را نیز ببینید!

پاسخ به سوالات کنفرانس مدیریت سلامت الکترونیک

نمونه سوالات کنفرانس مدیریت سلامت الکترونیک تهران، ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ فرهنگسان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ...