خانه / آموزشی / سازمان و مدیریت بهداشت و درمان ایران / واگذاری تصدی اداره بیمارستان ها

واگذاری تصدی اداره بیمارستان ها

ایرج حریرچی معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت : تاکنون هیچ بیمارستانی طی سال های گذشته به شکل کامل هیئت امنایی نشده است البته متأسفانه در بودجه سال آینده نیز اعتبار مشخصی برای این کار دیده نشده است اما بنای وزارت بهداشت این است که با جا به جایی اعتبارات این اقدام را در مسیر اجرای قانون انجام دهد.

واگذاری تصدی اداره بیمارستان ها و کاهش تصدی وزارت بهداشت در حوزه ارائه خدمات و کارهای اجرایی سیاست کلی وزارت بهداشت است و جزو اولویتهای اصلی است البته این سیاست به معنای خصوصی سازی مراکز درمانی و بیمارستانها و آزادسازی قیمت ها نیست.

برنامه وزارت بهداشت این است که بیمارستان های دولتی را به نحوی به متقاضیان بخش خصوصی، تعاونی‌ها و خیریه‌ها واگذار کند که از طریق کمکها و حمایتهای دولتی بتوانند هم خدمات با کیفیت تری را به مردم ارائه کنند و هم پرداخت از جیب مردم افزایش پیدا نکند.

این کار باید به نحوی انجام شود که کسی که این تصدی را از وزارت بهداشت قبول می‌کند، او هم بتواند سود ببرد و انگیزه لازم برای پذیرش این مسئولیت و ارائه بهینه خدمات درمانی در او وجود داشته باشد البته باید بتوانیم به نحوی این معادله را حفظ کنیم تا فرانشیز و میزان پرداختی مردم افزایش نیابد.

برنامه واگذاری های وزارت بهداشت به این شکل اجرا می‌شود که سوبسیدها و اعتبارات دولتی برای اداره بیمارستان ها به ارائه کننندگان جدید خدمات اعم از تعاونی، خصوصی و خیریه منتقل می‌شود. اولویت وزارت بهداشت ایجاد تعاونی‌های متشکل از کارکنان خود مراکز درمانی است.

در این زمینه برای واگذاری بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی هیچگونه محدودیت ظرفیتی نداریم و به محض اینکه بتوانیم دو طرف این معادله را هماهنگ کنیم فهرست بیمارستانهای آماده واگذاری به تدریج اعلام می‌شود البته این مسئله شامل بیمارستان های حاکمیتی که سودآوری کمتری دارند، نمی‌شود.

این مطالب را نیز ببینید!

پاسخ به سوالات کنفرانس مدیریت سلامت الکترونیک

نمونه سوالات کنفرانس مدیریت سلامت الکترونیک تهران، ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ فرهنگسان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ...

یک دیدگاه

  1. سلام. لطفا اخبار خود را در سایت طب بوک جامعه مجازی خدمات پزشکی نیزمنتشر نمایید. http://www.tebbook.com