خانه / آموزشی / مدیریت بیمارستانی / مجهزترین و زیباترین بیمارستان های جهان

مجهزترین و زیباترین بیمارستان های جهان

معمولا کسی دوست ندارد کارش به بیمارستان بکشد. اما در سراسر جهان بیمارستان هایی وجود دارد که آدم دلش می خواهد حداقل برای استراحت کردن هم که شده یک شب آنجا بستری شود چون با یک هتل پنج ستاره مو نمی زنند. با این بیمارستان ها آشنا شوید.

مجله اینترنتی برترین ها

 

مجله تندرستی: چند وقت پیش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۶۰ درصد تخت های بیمارستانی ما فرسوده اند. 

معمولا کسی دوست ندارد کارش به بیمارستان بکشد. به طور کلی شنیدن نام بیمارستان برای خیلی ها ناخوشایند است، چه برسد به شنیدن خبرهای بد، مثل اینکه بیشتر تخت های بیمارستانی ما فرسوده اند است. البته لازم نبود معاون وزیر این را به ما بگوید. هر کسی گذرش به بیمارستان های دولتی افتاده باشد این مسئله را با گوشت و پوست خود لمس می کند. البته بعضی ها هم می گویند اگرچه بیمارستان های دولتی ظاهر خوبی ندارند اما کیفیت خدماتشان مطلوب است. ظاهر بیمارستان مهم است یا امکاناتش؟ ما هم در این فکر بودیم که چشم مان به جمال زیباترین بیمارستان دنیا افتاد. با کمی جست و جو در سراسر جهان به بیمارستان هایی برخورد کردیم که آدم دلش می خواهد حداقل برای استراحت کردن هم که شده یک شب آنجا بستری شود چون با یک هتل پنج ستاره مو نمی زنند. با این بیمارستان ها آشنا شوید.

بیمارستان شارپ مموریال

سن دیه گو، آمریکا

این بیمارستان که در سال ۱۹۵۵ تاسیس شده چند سال است مقام زیباترین و مجهزترین بیمارستان دنیا را کسب کرده و اصلا هم خیال واگذاری آن را ندارد. این بیمارستان در حد یک هتل پنج ستاره است، دیوارهایش با نقاشی هایی که جایشان در موزه است، تزئین شده و روی بامش هم یاغی وجود دارد که روی باغ های معلق بابل را سفید کرده است. این بیمارستان آنقدر آسانسور دارد که هیچ کس یک لحظه هم معطل نمی ماند. اتاق های بسیار شیک، بهترین سرویس دهی به بیماران و همراهان آنها و مهمتر از همه بهترین امکانات پزشکی، درمانی و تشخیصی تا اطلاع ثانوی این بیمارستان را بی رقیب کرده است.


بیمارستان بین المللی ماتیلدا

هنگ کنگ، چین

طراحی فوق العاده زیبا و پیشرفته، دیوارهای شیشه ای، اتاق های دلباز و امکانات پزشکی پیشرفته چاره ای جز بهبودی برای بیماران باقی نمی گذارد.


بیمارستان سیتی

دبی، امارات متحده عربی

هر کسی که وارد این بیمارستان می شود یادش می رود بیماریش چه بوده. استخرهای بزرگ، اسپا، سونا، جکوزی، سالن ورزشی و طراحی پیشرفته تنها گوشه ای از امکانات این بیمارستان است. حالا اگر می توانید آن را با هتل پنج ستاره اشتباه نگیرید.


بیمارستان بین المللی بومرانگراد

بانکوک، تایلند

از بیمارستانی که محبوبترین مرکز توریسم پزشکی در جهان است چه توقعی دارید؟ سالانه ۴۰۰ هزار نفر از سراسر جهان برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند. رنگ بندی هنرمندانه، مبلمان شیک و راحت، استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی و امکانات فوق پیشرفته جای هیچ حرفی را باقی نمی گذارد.


بیمارستان کودکان پیتزبورگ

پیتزبورگ، آمریکا

یکی از بهترین و زیباترین بیمارستان های کودکان دنیا که به تنها چیزی که شبیه نیست بیمارستان است. فضای فانتزی و آرامبخش در کنار امکانات پیشرفته، اتاق های بازی، سالن غذاخوری زیببا، کتابخانه، اتاق موسیقی درمانی، باغ بزرگ و فضای بازی کاری کرده است که والدین به زور بچه هایشان را پس از مرخص شدن به خانه می برند.


مرکز پزشکی سنت لوک

گلوبال سیتی، فیلیپین

این مرکز نگین درخشان آسیا و جهان و یکی از معتبرترین مراکز پزشکی دنیاست. هدف اصلی این مرکز رضایت و راحتی مراجعه کنندگانی است که از سراسر دنیا به آنجا می روند. امکانات درمانی و تشخیصی اش هم زبانزد عالم و آدم است.


بیمارستان زنان و کودکان وینی پالمر

ارلاندو، آمریکا

انگار درست از دل فیلم های علمی تخیلی بیرون آمده و همه چیزش بوی آینده را می دهد؛ از ساختار استوانه ای شکل منحصر به فرد و نمای شیشه ای بیرونش گرفته تا امکانات و طراحی داخلی بی نظیرش، رنگ های آرامش بخش و فضای آرام و راحتش کاری می کند که بیماران هیچ نگرانی درباره بهبودی شان نداشته باشند. دلیلی هم ندارد چون تمام امکانات درمانی و تشخیصی مورد نیاز برای درمان بیشتر بیماری ها در این بیمارستان وجود دارد و هیچ کم و کسری ندارد. بهترین متخصصان زنان و زایمان و اطفال هم در این مرکز مشغول کار هستند. فقط می ماند بهبودی سریع که آن هم کاری ندارد!


مرکز پزشکی کلمنسو

بیروت، لبنان

این یکی واقعا یک هتل پنج ستاره است و هیچ کم و کسری ندارد؛ تلویزیون های بزرگ، دسترسی به اینترنت پرسرعت، اتاق های شیک و بزرگ، سالن های غذاخوری بزرگ، سقف هایی که با لامپ های ال ئی دی رنگارنگ تزئین شده اند از یک طرف و سیستم تصویربرداری کاملا دیجیتال و بدون استفاده از فیلم، سالن های کنفرانس ویدیویی پیشرفته، بهترین و کامل ترین امکانات آزمایشگاهی و جراحی، زبده ترین پزشکان و پرستاران و طراحی داخلی بی نظیرش از سوی دیگر این مرکز را به یکی از شیک ترین و مجهزترین بیمارستان های جهان تبدیل کرده است. واقعا نیازی هست باز هم تعریف کنیم؟


کلینیک هیرسلاندن

زوریخ، سوئیس

همه چیزش بوی هنر و فرهنگ و آرامش می دهد. گل های طبیعی و گرانقیمتی که صبح هر روز در اتاق بیماران قرار می دهند، نمی گذارند بیماران حتی یک لحظه امیدشان را از دست بدهند. فکر کنید آدم درست وسط یک باغ بستری شود! حتی برای آنهایی که مشکلات تنفسی دارند گیاهانی در اتاق می گذارند تا آزارشان ندهد. امکانات هم که دیگر تکمیل است؛ تلویزیون کابلی، اینترنت پرسرعت، تختخواب های راحت، استخر، سونا، جکوزی، سرویس دهی عالی، کادر پزشکی و مراقبتی زبده، محل اقامت همراهان و … بهبودی سریع را تضمین می کنند.


بیمارستان پونتا پاسیفیکاپاناماسیتی، پاناما

مجهزترین و زیباترین بیمارستان آمریکای مرکزی و جنوبی و یکی از محبوب ترین مراکز توریسم پزشکی است. این بیمارستان درست در کنار اقیانوس آرام ساخته شده است. صدای اقیانوس، هوای عالی، طراحی فوق العاده، امکانات پیشرفته و هزار و یک امتیاز دیگر اقامت در این بیمارستان هتل نما! را به تجربه ای به یادماندنی تبدیل می کند.

این مطالب را نیز ببینید!

۱۰ تکنولوژی پزشکی که می‌توانند آینده را متحول کنند!

– ژل ضد خونریزی معمولا یک پیشرفت پزشکی حاصل سال‌ها تحقیق با بودجه‌های بالا می‌باشد. ...

۲ دیدگاه

  1. ممنون سایت جالبی است وپرمحتوا.مرتب بهش سر می زنم